Skidt på den fine kromudstydning
Fra : Jørn Mårtensson

Dato : 19-05-08 18:06

Hej alle!
Jeg har været uheldig og været for tæt det varme udstødningsrør med mine
Cordura bukser, og nu er der smeltet noget af stoffet fast på den fine crom.
Jeg har prøvet med diverse opløsningsmidler for at få det af, men lige meget
hjælper det.
Har dog ikke prøvet smergellærred, det er vist heller ikke nogen god idé.
Kan nogen herinde hjælpe med et godt råd?

hilsen

Jørn

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-05-08 18:32

> Kan nogen herinde hjælpe med et godt råd?

mener at iblødsætning i brunsæbe over natten skulle kunne klare den. Noget
folie omkring så det ikke tørrer ud. Er dog i tvivl om chromen tager
skade....

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Richard

Dato : 19-05-08 18:47

Jørn Mårtensson wrote:

> Kan nogen herinde hjælpe med et godt råd?

Varm potten op, så klatten bliver blød og tør den af med en klud vædet med
benzin fra tanken

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Jan A Jensen

Dato : 20-05-08 08:43

________________________________________________ Med venlig hilsen: Jan A
Jensen. Home
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen

> Varm potten op, så klatten bliver blød og tør den af med en klud vædet med
> benzin fra tanken
>
> --
og skulle der være lidt tilbage derefter. Kan dette tages med autosol.

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Morten Pedersen

Dato : 20-05-08 09:26

Jeg har haft et lignende problem efter at have spændt cyklen fast med
webbing-remme på Mols-linien. Den ene rem rørte ved potten og smeltede
simplethen over.

Det var dog nemt at ordne ved at køre en lang tur så potten bliver ligeså
varm igen, så kan plastic'en tøres af, næsten som om det var vand.

mvh
Morten

Fra : Jørn Mårtensson

Dato : 20-05-08 18:19

Jeg har prøvet at varme potten op med sådan en varmepistol til at tage gl.
maling af vinduer med.
Det virker!
Med lidt forsigtighed kan klatten skrabes/gnides af.
Tak for hjælpen til gruppen!

Jørn