Karburatorer drypper
Fra : Thorbjørn

Dato : 17-05-08 08:44

Øv. Har lige skiftet pakninger i mine karburatorer fordi de lækkede
lidt - nu lækker de MEGET!!
Skal man stramme skruerne til flyderkaret meget hårdt eller skal man
supplere pakningerne med noget tætningsmasse? Hvad skal jeg gøre?

Mvh. Thorbjørn

Fra : johan pedersen

Dato : 17-05-08 15:47

"Thorbjørn" <t_villesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

er det kork elle rgummipakninger ved svømmerhusene?
jeg plejer at give dem lidt silicone , ikke pakning, bare alm silicone, så
dur det, skruerne skal bare lige spændes til, ikke for stramme, så er de
endnu sværere at få af næste gang ;)

johan

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 16:13

On Sat, 17 May 2008 07:44:19 -0700 (PDT), Thorbjørn wrote:

> [...]
> Skal man stramme skruerne til flyderkaret meget hårdt eller skal man
> supplere pakningerne med noget tætningsmasse? Hvad skal jeg gøre?

Det skulle vel ikke være sådan at Du har overset svømmerventilerne ? De små
ventiler, som svømmerne/flyderne aktiverer, slides over tid, og så kommer
benzinen for højt op i tomgang, og ved stilstand. Dette forværrer et hvert
forsøg på at pakke om. Nej skruerne skal _ikke_ strammes hårdt, det gavner
ingenting.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-05-08 10:17

> [...]
> dur det, skruerne skal bare lige spændes til, ikke for stramme, så er de

Det er noget der ligner papir. Skal ikke kunne sige om det er lavet af
kork. Men gummi er det ikke.

Ok. Hvilken slags silicone og hvor kan man købe det?

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-05-08 10:23

> [...]
> forsøg på at pakke om. Nej skruerne skal _ikke_ strammes hårdt, det gavner

Nej, da de dryppede lidt sidste sommer skiftede jeg svømmerventilerne,
og jeg har også lige justeret svømmerhøjden i følge Haynes
anvisninger. Det hjalp lidt. I løbet af vinteren skiftede jeg så
pakningerne da de stadig ikke var helt tætte. Men nu hvor jeg har
benzin på for første gang pisser det bare ud af dem. øv

PS. Jeg kan se at det er langs pakningen det kommer ud.

PPS. Min vacumhane er vist ikke helt i top og bruger et par minutter
på at lukke, men det burde svømmerventilerne vel tage sig af?

Mvh. Thorbjørn

Fra : johan pedersen

Dato : 17-05-08 20:40

du køber siliconen ved autotilbehørsbutikker, skal være noget der kan tåle
benzin, så burde det virke, og ja, normalt burde nåeventilerne klare evt
defekt vacumm tilførsel
johan

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 22:08

Thorbjørn skrev:

> [...]
> benzin på for første gang pisser det bare ud af dem. øv
>
> PS. Jeg kan se at det er langs pakningen det kommer ud.

Normalt ligger bensinstanden under(!) svømmerhusets pakflade, Hvis
svømmer-standen er fejljusteret så paknings-linien er konstant
oversvømmet vil det naturligvis belaste den spinkle papirspakning hårdt!
har du prøvet at kontrollere vædskespejlet i svømmerhuset v.h.a. en klar
plastslange sat på tapskruens stuts?

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 17-05-08 22:08

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-05-08 15:25

> [...]
> oversvømmet vil det naturligvis belaste den spinkle papirspakning hårdt!
> har du prøvet at kontrollere vædskespejlet i svømmerhuset v.h.a. en klar

God ide. Det vil jeg prøve.