Attentat
Fra : Leif Sørensen

Dato : 15-05-08 21:34

Kan også omskrives som tankeløst mordforsøg: Jeg kørte i morges på arbejde
fra Vestfyn til Odense , og mødte i et blødt højresving en bilist med
trailer , der næsten var færdig med at overhale en lastbil med en
foranliggende bil også med trailer, selvfølgelig for fuldt optrukne linier.
Det var jo noget af en morgenfrisker og det var jo sikkert godt nok at
adrealinet ikke var faldet helt ned, da jeg kørte til venstre i det første
kryds i det sydlige Odense, hvor en kvindlig bilist overfor mente, at når
jeg begyndte at køre, (grøn pil tv for mig.), så måtte hun nok også køre.
Hun nåede så også at trække en klaphat med sig , der mente at når hun kunne
køre så kunne han også. For rødt lys. Nå jeg var jo rimeligt på mærkerne i
forvejen så jeg nåede at bremse. Pas på alle de hjernedøde, de vil ikke med
forsæt slå dig ihjel, men det er ligegyldigt hvis ulykken sker. I den første
situation havde jeg haft større problemer i min bil end på mc. Moralen er
vel at man ikke altid er herre over hvad der sker, men prøv at forudse de
mærklige situationer , der kan opstå hvor man måske ikke venter det.

Venlig hilsen
Leif

CX500 C & CX650E

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-05-08 22:57

On Thu, 15 May 2008 22:33:50 +0200, "Leif Sørensen"
<dsl496747@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Leif.

>Moralen er vel at man ikke altid er herre over hvad der sker, men prøv at forudse de
>mærklige situationer , der kan opstå hvor man måske ikke venter det.

Jeg sidder her med et lille smil på.
Ikke fordi dine oplevelser ikke er skræmmende nok efter danske
forhold, men jeg har lige været "en tur i byen", nærmere betegnet
Moskva.
Byen har - Vist nok - 15 mill. indbyggere og 5 mill. biler.
Og de bliver brugt - Flittigt.
Jeg har aldrig oplevet noget så rædselsvækkende som trafikken der.
Man kører helt tæt, normal afstand mellem køretøjerne er 1 meter.
Hvis du øger en smule skiftes der vognbane, og det foregår blot ved at
dreje ud, så må de bagfra kommende indstille sig på det.
Højre og venstresving foretages oftest i to baner selv om der kun er
en bane afsat til det, og når det kniver tager vi lige tre baner
omkring hjørnet, og håber på at der kan flettes på den anden side.
Og DET kan der så
Ligeudkørsel på en firesporet vej foregår i fem baner - Helt normalt -
Der ER plads til lakken, lige akkurat
Behøver jeg at sige at der ikke er mange MC at se i den trafik.
Det er simpelthen for farligt, men der er MC'er at se.
De kører som de rene kamikazepiloter - Deres uheldsstatistik må kunne
få håret til at rejse sig på hovedet af "rådet for større
færdselstuderi".
Turen fra midtbyen til lufthavne - ca. 30 Km. - Tager "kun" 2 timer,
hvor op til 4 timer er normalt - Mavesækkens indhold VAR på vej op.
Jeg er glad for blot at overleve
Min kollega fra Finland var ved at få os slået i hjel ved at stille
chaufføren et spørgsmål, hvorved han tabte koncentrationen - Det var
ved at gå helt galt.
Resten af turen foregik i tavshed - Fra min side idet jeg var skræmt
fra vid og sans.
Når man har set den myretue sender man en (meget) venlig tanke til den
hjemlige andedam - Set i det lys er de danske trafikanter de rene
englebørn.
Jeg kunne unde "Rådet" en studietur til Moskva - Hvis de da ellers kan
få et visum )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-05-08 07:16

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Turen fra midtbyen til lufthavne - ca. 30 Km. - Tager "kun" 2 timer,
> hvor op til 4 timer er normalt - Mavesækkens indhold VAR på vej op.

Og så satte du dig formodentlig i et Aeroflot fly, der er serviceret
lige så hårrejsende.
Og der er altid mindst én åben vodkaflaske i førerkabinen ;o\
(Sidstnævnte er bekræftet af tidligere WAPA-piloter)

> [...]
> englebørn.
> Jeg kunne unde "Rådet" en studietur til Moskva - Hvis de da ellers kan

Det ville definitivt tage livet af dem, hvilket blot ville skaffe os
nogle nye, måske ildsprudlende, men i øvrigt af tilsvarende kvalitet som
dem de afløser. ;-(

Jeg kan i øvrigt tydeligt se den Moskva'ske myldretrafik for mig, efter
din malende beskrivelse.
Prøv at tænke tanken om at være 18 år, og skulle ud i det trafikhelvede
med et helt vådt og nyt kørekort, puha!

Michael D

Fra : BigDaddy

Dato : 16-05-08 08:35

Det var da et rent helvede at køre i, uha

Jeg har lige været i Sverige, og der kører de bedre end i DK. Alle holder
afstand på 5-10 bilers længde og ingen bruger horn i trafikken.
Selv de Svenske perkere kører pænt i forhold til hvad de gør i Kbh.

Fra : m0rt3n

Dato : 16-05-08 14:29

> [...]
> Og de bliver brugt - Flittigt.
> Jeg har aldrig oplevet noget så rædselsvækkende som trafikken der.

Jeg var i Tjekkiet lige efter murens fald og der var stort set ingen biler.
Der var hestevogne i storbyerne. Så var jeg der nogle år senere i starten af
90erne og alle havde fået bil og INGEN kunne finde ud af at køre i dem. Det
var helt vildt. Jeg husker særligt en tur med taxa, hvor jeg tænkte; herligt
hvis jeg slipper levende fra denne tur. På et tidspunkt forlod chaufføren
uden varsel sin plads for at finde nogle reklamer til os. Jeg kunne da
heldigvis tage rattet. Sidst jeg var der, kørte de i øvrigt pænt.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-05-08 23:26

> [...]

>vel at man ikke altid er herre over hvad der sker, men prøv at forudse de
>mærklige situationer , der kan opstå hvor man måske ikke venter det.

Jeg har måtte hive bremsen i hårdt to dage i træk nu...

I går var det en strømer, med lygter på men uden horn, der valgte at
overhale en bilist i et venstresving ved trække ind i modkørendes bane
lige efter krydset, hvor jeg jo komme trillende op mod rødt lys. Han
kom fra højre og var skjult bag en boligblok indtil lige før svinget.
Situationen var sgu lidt klemt.

I dag mente morlille 1, der i madkassen sad og skvadrede med morlille
2, at et venstresving da skal foretages lige ind foran de modkørende.
Jeg hev i begge bremser og holdt et par meter fra dem. Heldigvis havde
jeg set dem i sekunderne inden, og vurderet at deres opmærksomhed var
alle andre steder end på mig, så jeg var lidt forberedt på at de bare
fortsatte.

/Jan

Fra : BigDaddy

Dato : 16-05-08 08:26

On Thu, 15 May 2008 22:33:50 +0200, Leif Sørensen wrote:

> [...]
> trailer , der næsten var færdig med at overhale en lastbil med en
> foranliggende bil også med trailer, selvfølgelig for fuldt optrukne linier.

Ja puh ha. Man burde trække sin pistol der og skyde hul på dækkene, så
vedkommendet også kunne få et morgenkick.

> Pas på alle de hjernedøde, de vil ikke med
> forsæt slå dig ihjel, men det er ligegyldigt hvis ulykken sker.

Trafikattentater bør straffes efter straffeloven som mord, mordforsøg,
vold, og vold med døden til følge - så kan de lære det, kan de

Fra : Leif Sørensen

Dato : 16-05-08 20:17

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja puh ha. Man burde trække sin pistol der og skyde hul på dækkene, så
> vedkommendet også kunne få et morgenkick.

Rammer desværre ikke så godt med venstre hånd. Den højre passer
gashåndtaget, måske man skulle overveje
en fartpilot. ;)

Venlig hilsen
Leif

CX500 C & CX650E

Fra : H&M

Dato : 17-05-08 09:56

> [...]
> på mc. Moralen er vel at man ikke altid er herre over hvad der sker, men
> prøv at forudse de mærklige situationer , der kan opstå hvor man måske

Hvor er det nogle gode og rigtige bemærkninger i kommer med, der smiles
højt....

Og konklusionen må igen være, VI SKAL SELV PASSE PÅ OS SELV, overlevelsen
for os MC'ister er betinget af at vi er skarpe og dygtige, for det er de
andre ikke......

Skulle man måske afskaffe varme/hygge/ro inde i bilerne, så kan de måske
komme op på dupperne.

1 Stemme for jævnlige kørekurser og kørekort fornyelse for alle .... ( også
os, vi hygger os jo på kurserne )