Rust på stellet
Fra : Stephan G

Dato : 13-05-08 23:51

Har købt en offroader, som jeg skal bruge til at lege med i skoven.
For at kunne synes skal den ha lavet noget el, og jeg vil skifte
ledningsnettet ud. Derfor har jeg fået adgang til alle dele af cyklen,
og der har vist sig en del små rustpletter på det stel, sælger sagde
var ny-pulverlakeret.

Spørgsmålet er, om det er noget, man bare skal gøre noget ved nu,
eller om det primært er et kosmetisk problem? Risikerer jeg, at den er
værdiløs om et år, hvis jeg ikke får den lakeret igen?

Kan jeg smøre den med noget rustfjerner/beskyttende, så det ikke
udvikler sig?

Mvh Stephan

Fra : Ole

Dato : 14-05-08 16:27

Stephan G wrote:
> [...]
> værdiløs om et år, hvis jeg ikke får den lakeret igen?
>
> Kan jeg smøre den med noget rustfjerner/beskyttende, så det ikke

Det kommer an på hvor god stand resten af MCen er, mener du at
resten kan holde i mange år, så split dyret ad og send det pulver
lakering, jeg har en god rimelig billig fyr på sjælland jeg har brugt
nogle gange nu, og det er sgu prima kvali.

Han har lagt så tykt et lag på kronrøret at stelnummeret er pist borte,
/det/ skal snupperjens nok få en del morskab ud af.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/