Hvad hedder sådan en dims
Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 17:12

Jeg søger , ja jeg ved ikke helt hvad sådan en dims hedder , men prøver lige
at forklare hvad det er

Jeg skal have sådan en form for snaplås til at holde min tank dummy på plads
, dem jeg har set er en sådan ca 25 mm X ca 6 mm lang rustfri stang hvor der
i midten er sådan en vippe del så når man rykker op i den øverste del kan
lægge den ned og så bliver den der så den sidder på tværs , så der er en
form for knækled på den

Det er alså bare en rund stang på tykkelse med en blyant , hvor der i toppen
er en fræsning ned og i den fræsning sidder der et fladt stykke stål der
falder til den ené side og bagenden til den anden , og derved ikke kan komme
ud af det hul den skal gå igemmen før den igen står hel lige op

Håber i forstår ?

Og hvis i kan finde et link , så bliver der godt vejr hele ugen ;)

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 20:24

Lige blevet hvisket i øret at det er Manchetknap principet

--
PE

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 22:47

PE skrev:
> Lige blevet hvisket i øret at det er Manchetknap principet

Skál det bare være lige dét princip (fordi den gamle er faldet af?),
eller mangler du bare en lås til dummy'en?
Ducati's tanke har en fin lille snap-lås efter (flaske)patentprop-lås
princippet, som kan tænkes brugt istedet :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 23:01

Nej jeg skal have lavet mit system om da jeg nu skal pille tanken af
hvergang med 2 umbacco skruer for at tanke op = 1,2 l

Og du ved i stressede øjeblikke , ja så duer det ikke

Derfor skal den nu bare sættes fast med sådanne 4 stk øhhh manchetter , men
der er ikke megen plads mellem kronrør og tank

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : wg

Dato : 14-05-08 16:11

nu vi er i det sproglige/begrebslige hjørne... så hedder det unbraco.
ikke um...

Fra : Armand

Dato : 14-05-08 21:54

wg skrev:
> nu vi er i det sproglige/begrebslige hjørne... så hedder det unbraco.
> ikke um...

Og definitionerne er endog meget vigtige på skrift, som hér :-|

--
Armand.
(selvudnævnt definitions-revser)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-05-08 22:02

Armand skrev:

> Og definitionerne er endog meget vigtige på skrift, som hér :-|

hvorfor det så må pointeres at det ikke hedder unbraco (skrue), men
"skrue med undersænket sekskant"

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Armand

Dato : 14-05-08 22:33

J.C.Kløve skrev:

> hvorfor det så må pointeres at det ikke hedder unbraco (skrue), men
> "skrue med undersænket sekskant"

"innensechskantschraube" og detilhørende
"innensechskantschraubschlüssel", som de siger syd for Padborg

Men almindeligvis benævnes de som "unbraco" eller til nød: "unbrako",
efter en af de største producenter!

Englænderne kalder den for "allen-schrew", hvoraf det så måtte komme!?

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 15-05-08 09:20

http://en.wikipedia.org/wiki/Allen_wrench

--
-René

Fra : Armand

Dato : 15-05-08 22:48

Rene Joergensen skrev:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Allen_wrench

Aha!
Tnx!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 15-05-08 10:42

> [...]
> efter en af de største producenter!
>
> Englænderne kalder den for "allen-schrew", hvoraf det så måtte komme!?

Allen-screw, nu vi er ved at revse.

Michael D

Fra : Armand

Dato : 15-05-08 22:49

Michael Dahlberg skrev:

> Allen-screw, nu vi er ved at revse.

Auch!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 23:25

Der er sku da godt nok ikke noget at sige til at jeg ikke ve hvad jeg leder
efter ;)

Og denne lille film fortæller vel alt

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Armand

Dato : 16-05-08 00:05

PE skrev:
> Der er sku da godt nok ikke noget at sige til at jeg ikke ve hvad jeg leder
> efter ;)
>
> Og denne lille film fortæller vel alt
>
> http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

ja, nemlig ja