Den miljøvenlige MCist
Fra : Studo

Dato : 12-05-08 08:57

Jeg faldt over denne liste på 12 forskellige miljøvenlige MCer.

<http://www.wired.com/gadgets/miscellaneous/multimedia/2008/05/
gallery_alt_fuel_motorcycles?slide=1&slideView=3>

Især nr. 7 kunne jeg godt se mig i som en vintercykel. Ellers må man sige
at de fleste af dem nok ikke når at ramme os brugere. Og for os danskere
så er det nok kun de rene el-cykler der bliver interessante, pga
afgiftsfrihed. (går ud fra at den også gælder for MC og ikke kun biler)

Hvor man så kan sige at nr. 12, der er på markedet klarer transporten
billigt, men 25mph (knallert45?), er ikke interessant til 13.000 dollars.

Er der nogen herinde der kender til el-mc'er? Der er i handel (ombygget
eller original) som vil være muligt at indføre i danmark? (evt. pris)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-08 22:36

Studo <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> writes:

> Er der nogen herinde der kender til el-mc'er? Der er i handel (ombygget
> eller original) som vil være muligt at indføre i danmark? (evt. pris)

Der er en masse ombyggede cykler her:
<http://www.evalbum.com/type/MTCY>
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Rexman

Dato : 13-05-08 16:36

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote in

> Der er en masse ombyggede cykler her:
> <http://www.evalbum.com/type/MTCY>

Miljøvenlig, tjah, køb en Euro3 godkendt MC der kører Laaaangt på literen.

Min Kymco Super 8, 125cc MC Scooter kører ikke under 35 km/l - og gerne 40-
45 km i rolig kørsel.

Jeg vil kalde den miljøvenlig.

Mere miljøvenlig? Tag cyklen, eller gå

Rexman

Fra : Ole

Dato : 13-05-08 17:02

Rexman wrote:
> [...]
>
> Min Kymco Super 8, 125cc MC Scooter kører ikke under 35 km/l - og gerne 40-

Jeg ville nok tage cyklen under alle omstændigheder!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : KentBM

Dato : 16-05-08 10:22

Ole skrev:

> Jeg ville nok tage cyklen under alle omstændigheder!
>
> Ole Mogensen
Det er Kymco, som jeg husker det, der skal bygge motor til BMW GS 800.
Så BMW må mene, at kvaliteten er i orden.

Men du har vel heldigvis en kvalitets cykel fra Coop eller Harald Nyborg

--

Kent

Fra : Studo

Dato : 13-05-08 17:05

den Tue, 13 May 2008 17:35:39 +0200, Rexman skrev:

> [...]
> literen.
>
> Min Kymco Super 8, 125cc MC Scooter kører ikke under 35 km/l - og gerne

Du har ret. Tror godt jeg kunne finde på at nuppe sådan en SYM scooter på
et tidspunkt. Luksus om vinteren og langt på literen.