En heldig gut, men..
Fra : Ulvir

Dato : 11-05-08 20:53

Fra : Niels Stoltze

Dato : 11-05-08 21:04

"Ulvir"...
> fan'me ingen god reklame for mc folket..

Sådan en idiot...!

Citat fra artiklen:
"da han ville overhale en venstresvingede bilist ved et kryds "

Squ da ikke ligefrem en videre genial ting at gøre...

Skulle mødes med en veninde på bike i dag.. Hun kører i andet spor på vej
mod Hillerød sydfra. Et af de her steder, med 2 vognbaner den ene vej, og en
den anden.. Hun holder jævnligt øje bagud for at se om der kommer nogle
endnu hurtigere end hende.. Hun ser intet.. Lige indtil hun blivder
overhalet både udenom og indenom af 4 stk, sikkert Harley, ført af folk med
mærker på ryggen.. Og ja, det gjorde de så igen længere fremme... Så nej...
Den slags fremmer ikke ligefrem bilisternes eller andres tolerance overfor
folk på 2 hjul...

Selv bor jeg i 50km/t zone lige efter en rundkørsel.. Minimum en gang hver
dag, bliver der fyret en bike af 100% på vej ud af byen... Heller ikke god
reklame...

/Stoltze
...som da godt kan lide at give den lidt gas... Men ikke på den måde...

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-05-08 10:14

Niels Stoltze wrote:
> Citat fra artiklen:
> "da han ville overhale en venstresvingede bilist ved et kryds "
>
> Squ da ikke ligefrem en videre genial ting at gøre...

Men det kunne måske også være skrevet som "da han ville overhale en bilist
der pludselig fandt ud af at hun ville dreje til venstre og ikke behøvede at
blinke for der plejer jo aldrig at komme nogen."

Blot et forslag.

/jim

Fra : Niels Stoltze

Dato : 13-05-08 15:24

"Jim Andersen" skrev...

> [...]
> der pludselig fandt ud af at hun ville dreje til venstre og ikke behøvede
> at blinke for der plejer jo aldrig at komme nogen."

Enig, hvis det drejer sig om et kryds på en landevej.. Uden svingbaner eller
noget anden speciel afmærkning..

Nu står der i artiklen, at han kørte ud af hobrovej med 150km/t, hvilket nok
er dobbelt op i forhold til tilladt på vejen.. Og det skete ved
Hejlskovvej..
http://findvej.dk/?longitude=9.22017&latitude=56.59133&zoom=19&maptype=2

Så vidt jeg kan se, så er der fuldt optrukne streger fra begge sider af
vejen.. Zoom ud et par gange, så kan de stiplede linjer længere væk ses
tydeligt.. Så uanset om han kørte vest-øst eller øst-vest, så har han
overhalet ved fuldt optrukken streg.. Og det må du da give ret i, ikke er
det mest geniale.....?

/Stoltze

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-05-08 15:52

> [...]
> tydeligt.. Så uanset om han kørte vest-øst eller øst-vest, så har han
> overhalet ved fuldt optrukken streg.. Og det må du da give ret i, ikke

Overhaling er teknisk muligt, hvis bilisten holder helt til højre i
vejbanen, (ikke smart men muligt) hvor imod U-vending ikke på nogen måde
er teknisk eller praktisk muligt uden at overtræde loven med dobbelt
optrukne linier.

De 150km/t ligger der vist ingen måling på svjv alene andres udsagn så..
...bob bob.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ulvir

Dato : 13-05-08 21:28

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> De 150km/t ligger der vist ingen måling på svjv alene andres udsagn så..
> ..bob bob.

Er det ikke noget med mc'ens vægt, afstanden mellem 'impact' og der hvor
motorcyklen besluttede sig til at lægge sig ned, dø og bli' kremeret? De 200
meter? Altså lidt fysik og regning, som gi'r et cirka hastighed?

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-08 06:43

Ulvir wrote:

> [...]
> motorcyklen besluttede sig til at lægge sig ned, dø og bli' kremeret? De
> 200 meter? Altså lidt fysik og regning, som gi'r et cirka hastighed?

Det kan vel give et gæt, men hende med sønnen der angiveligt kørte 70-90
smed vist cyklen ret langt væk. Alt afhængig af undelag og om cyklen
ruller på hjulene må gættet være ret usikkert.

Jeg tror at den slags presse er baseret på en stresset politimands
første estimat - der i dette tilfælde er baseret på bilistens
vidneudsagn og besigtigelse af ulykkesstedet.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-05-08 07:39

Niels Stoltze wrote:
> Så uanset om han kørte vest-øst eller øst-vest, så
> har han overhalet ved fuldt optrukken streg.. Og det må du da give
> ret i, ikke er det mest geniale.....?

Jeg ikke alene må, jeg vil!

Det der findvej er sgi da genialt.

/jim

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-05-08 21:16

On Sun, 11 May 2008 21:52:56 +0200, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

Hej.

>fan'me ingen god reklame for mc folket..

En god gammeldaws røvfuld med 14 dages siddebesvær er ikke for meget

Men hvis det med ryggen er alvorligt kan straffen være alvorlig nok.

Hvorfor søren kører sådanne typer ikke ud på de små veje og leger med
sving i stedet for at sætte andres liv i fare.

Når det så er sagt mødte jeg i dag en flok der mente at svingene før
Ganløse egnede sig til den form for løjer.
De så da ud til at hygge sig gevaldigt, men een ting har de
tilsyneladende ikke lært.
Man skal ikke vende på en vej lige efter en bakketop, og slet ikke
hvis man ikke kan gøre det af een gang.
Hvis en eller ande bilist havde taget en MC med på den konto havde
vedkommende MC pilot selv haft skylden.
Nu var det bare mig på nostalgiknallert der kom forbi, og jeg havde
luret faren.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo