Harley træf
Fra : BigMac

Dato : 11-05-08 13:09

Hvor mange Harleyer har der mon været på Superrally 2008 i denne weekend??

Fra : Studo

Dato : 11-05-08 13:33

den Sun, 11 May 2008 14:08:55 +0200, BigMac skrev:

> Hvor mange Harleyer har der mon været på Superrally 2008 i denne
> weekend??

Voldsomt mange. Slog et smut forbi fredag eftermiddag på vej hjem, sådan
bare for at stå og se på cykler. En del andre havde samme ide, bla. Skat.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 14:27

"Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> skrev i en meddelelse

> Voldsomt mange. Slog et smut forbi fredag eftermiddag på vej hjem,
> sådan
> bare for at stå og se på cykler. En del andre havde samme ide, bla.
> Skat.

8>------------------------

Jup, det gav da lidt i stats kassen !

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11522938.html

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : SB

Dato : 11-05-08 18:59

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:d9b8$4826f435$55183fa0$26929@news.arrownet.dk...

> "Studo" <rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com> skrev i en meddelelse

> 8>------------------------
>
> Jup, det gav da lidt i stats kassen !
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11522938.html

Få dem nu til at betale først :)

Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-05-08 19:27

On Sun, 11 May 2008 19:59:15 +0200, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:

Hej Søren.

>Få dem nu til at betale først :)

Den er simpel nu hvor de formastelige er identificeret.
Pengene på bordet eller knallerten er inddraget

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 17:16

17.800

Fra : Morten

Dato : 11-05-08 22:49

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange Harleyer har der mon været på Superrally 2008 i denne weekend??
>Der var ca 12000 kørenede på harley.
søndag eftermiddag havde der været ca 17600 betalene gæster + de 4000
hjælpere samt næsten alt danmarks politi, politiet gik foresten i små sko og
delte bøder ud for bagateller tror dog ikke at staten har fået overskud med
alle de betjente på overtid , samt helligkopterovervågning . torsdag morgen
var der bla. narko hunde som snuste sig igennem de ca 1000 motorcykler,
telte som var ankommet på pladsen onsdag .inden de gav tilladelse til at
træfpladsen måtte åbnes og da de fandt ud af at de ikke fandt noget begyndte
de at dele bøder ud til folk med ikke CE mærkede styrthjelme samt andre
småting der var blandt andet en som havde købt en lille bitte kniv til at
rense negle med, bladet var ca 3cm og skaftet det samme ,men fordi at bladet
kunne låses gav det bøde og konfiskation.
Politiet lavede også trafikkaos det meste af søndagen da de tjekkede
samtlige motorcykler der forlod pladsen , alle blev vinket ind til siden og
folk fik simpelt hen ikke lov til at køre videre før de havde pustet og vist
kørekort. Nogle af dem måtte stå og vente op til 30 minutter med mc tøj på
i 25 graders varme før de kom til at puste.
Må sige at det er tyveri af folks fritid.samt vores skattepenge.

Morten

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 01:07

Morten skrev:
> [...]
> i 25 graders varme før de kom til at puste.
> Må sige at det er tyveri af folks fritid.samt vores skattepenge.

Nappede de nogen branderter?
Næppe!
For der er vel ingemn branderter der gider stå og vente op til en halv
time på at blive knaldet - 99,9% af de promille-piloter der måtte have
tænkt på at køre sig en tur, vendte velsagtens om og festede videre
istedet. Og på den måde kan dén aktion vel regnes for en præventiv succes.
Enhver træfarrangør burde IMO gribe problemet omkring fest og
motorcykler ved hornene, og afholde obligatorisk promillekontrol ved
udkørsel - Ikke mindst ved hjemkørsels-tiden :-|

Jeg har været udenlands i weekenden, bl.a. p.g.a. jeg bor én parcel fra
en af byens indfaldsveje, som har været hærget af åbne HD-potter, og
afventer lige de lokale rygter omkring detaljer som: afviklingen; HA's
tilstedeværelse og sheriffens opførsel.
èn ting har jeg dog allerede hørt om, og det er dét med de for tidligt
fremmødte: Arrangementet er afholdt i en afspærret offentlig park, og
som altid har det krævet tilladelse fra sheriffen at afholde
arrangementet, samt tilladelse af kommunen til at låne/afspærre området,
og begge tilladelser dækker en periode som qua de tidligst fremmødte er
blevet overskredet - Klar fejl af arrangørerne ikke at få en længere
tilladelse fra starten af, hhv. ikke at tage tilladelsens deadlines
alvorligt og afvise for tidligt ankomne i porten.
I hele ugen op til har man som borger ikke kunnet komme ind på pladsen,
så det drejer sig ikke om folk der har "listet sig ind med telt og
motorcykel, og den væsentligste ballade omkring subj. ligger i at
sheriffen på et tidspunkt understregede fra hvornår at man måtte lukke
folk ind, og derved tvang arrangørerne til at afvise folk i porten -
også selv om det drejede sig om deltagere der allerede var ankommet og
havde slået lejr, men blot havde forladt området for en køretur

--
Armand.
(der til gengæld snød sig selv for at kunne høre DAD-live, gratis fra

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 14:14

Armand skrev:

> Nappede de nogen branderter? Næppe! .........Og på den måde kan
> dén aktion vel regnes for en præventiv succes..........
> Jeg har været udenlands i weekenden.... og afventer lige de lokale
> rygter omkring detaljer som: afviklingen; HA's tilstedeværelse og
> sheriffens opførsel.

I dag har jeg så surfet på nettet for at se hvad medierne skriver og der
er ikke ét ondt ord omkring arrangmentet.
Til oveflod undskylder sheriffen de udlændinge (á flertallet af de 15
konfiskerede knive) der ikke var bevidst om de danske kniv-regler og
derfor fik inddraget en medbragt ulovlig kniv.

Jeg tror at du lige skal tage dine piller og genoverveje din
politi-paranoya :-|

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 12-05-08 15:36

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:48284278$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> derfor fik inddraget en medbragt ulovlig kniv.
>
> Jeg tror at du lige skal tage dine piller og genoverveje din

Jeg overværede Søndag aften ved 20 tiden en Udenlands gut
blæse alkometeret op på 0,56 hvilke fik snupper Poulsen til
at anholde ham for spiritus kørsel og kalde centralen op for at få
den nøjagtige procedure og svaret var at de skulle køre på skadestue
for udtagning af blodprøve og han skulle læge et depositum på 5000 kr.
eller lade MC stå i DK og han skulle skrive under på at retssagen
kunne afgøres uden at han var tilstede i Retten
Det kalder jeg sku nidkærhed af værste skuffe fordi den overtrædelse
på 0,06 promille er højst sandsynligt fordampet inden han når på skadestuen.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 16:02

CL skrev:
> [...]
> Det kalder jeg sku nidkærhed af værste skuffe fordi den overtrædelse
> på 0,06 promille er højst sandsynligt fordampet inden han når på skadestuen.

Nidkærhed?
Tjaeh, Tror du at du får lov at bortforklare en promille på 0,56 hvis du
bliver taget i trafikken??
Grænser er grænser, og hvis den er dampet af (eller alkometeret viste
fejl) ved blodprøven uden at der kan regnes baglæns til en promille
større end den halve promille, kommer der vel heller intet ud af det.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-08 17:08

On Mon, 12 May 2008 17:02:03 +0200, Armand wrote:

> Nidkærhed?

Jup, sprit hører til inde på pladsen, dog synes jeg godt at man blot kunne
"returnere" de formastelige á "dette var en advarsel, tænk dig om en anden
gang". Hvad man ellers fanger uden for pladsen, skal bare ekspederes
jævnfør systemet.

Og uanset, så er det jo egentlig forbavsende roligt i forholdt til en
"lokal" fodboldkamp, med efterfølgende rasering af togvogne :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Armand

Dato : 15-05-08 23:02

Armand skrev:

> [...]
>
> Jeg har været udenlands i weekenden, og afventer lige de lokale
> rygter omkring detaljer som: afviklingen; HA's tilstedeværelse og

Det er begrænset med negativitet jeg i ugens løb er rendt ind i, men
sjovt nok går en af ankerne på at politiet holdt spritkontrol på alle
byens ind/udfalds -veje - Med trafikkaos til følge
Måske er det mest berettiget at udsætte de mistænkte for ulemper ved en
on-site sprit-kontrol, frem for værtsbyens borgere :-/

Nårh ja, så er der det sædvanlige brok over hjemmeværnets "kombaredo'
soldater" der flere steder udviste særdeles manglende forståelse for
situationen, med trafikale gener til følge - Hvilket jo netop er
meningen at deres tilstedeværelse skulle forhindre :-|

Og så lidt statistik:
60.000 liter fadøl; 50.000 flasker Heineken og 50.000 flasker sodavand

--
Armand.

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 12-05-08 15:00

"Morten" skrev
> [...]
> tøj på i 25 graders varme før de kom til at puste.
> Må sige at det er tyveri af folks fritid.samt vores skattepenge.

Var søndag i Madsbyparken med yngste datter, og fik dermed første parket til
dele af træffet, og til politi-kontrollerne ved ind/udfaldsvejene.
Jeg tror ikke at Harley-kørerne led den store overlast ved at skulle vente i
deres MC-tøj. For de flestes vedkommende var der tale om jeans og opsmøgede
skjorteærmer. Omvendt undrer det mig, at det skulle være nødvendigt med 30
minutters ventetid for en ballon-test. Har prøvet det et par gange i (eller
er det PÅ ?) Skagen, og her har det kunnet klares på 2 minutter selv om
MC-trafikken var endog meget tæt.

Mvh. Tommy

Fra : Frankie

Dato : 27-05-08 18:47

Shit.. Tænk lige hvor mange Harley'er der så kørte hjemmefra, udover de
12000 der nåede frem ??

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-05-08 19:04

On Tue, 27 May 2008 19:46:54 +0200, "Frankie" <sutmin@wodstrup.com>
wrote:

Hi.

>Shit.. Tænk lige hvor mange Harley'er der så kørte hjemmefra, udover de
>12000 der nåede frem ??

Historien melder heller intet om hvor mange der kom hjem

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : BigMac

Dato : 27-05-08 18:59

> søndag eftermiddag havde der været ca 17600 betalene gæster + de 4000
> hjælpere

hvor har du de tal fra??

Fra : Biker-Torben®

Dato : 15-05-08 10:34

Jeg var på Fyn og besøge en kammerat, og tog færgen Spodsbjerg-Tårs hjem om
mandagen.

Da jeg kørte op til færgen, holdt der en Harley foran mig. Den var godt
beskidt og gammel, og fyren på havde langt fedtet hår osv.

Da vi kørte ombord og havde parkeret gik han forbi mig og jeg hilste venligt
på ham og sagde "Hej". Men han kiggede bare på mig og fortrak ikke en mine.
Han gad åbenbart kun hilse på nogen der ikke kørte Harley - andre var som
luft for ham.

Nå, det måtte han jo selv om. Da vi så skulle køre fra borde, satte jeg mig
op på min motorcykel, trykkede én gang på startknappen, hvorefter motoren
startede.

Ham fjolset på sin gamle Harley havde kickstarter og skulle helt op og stå
på kickstarteren for at få trykket den i bund. Og den ville selvfølgelig
ikke starte. Jeg holdt bagved og frydede mig! Lige inden vi skulle af køre
af, fik han den - efter 5 forsøg - desværre i gang. Det havde ellers været
dejligt at kunne køre uden om ham, mens han måtte trække i land, he, he....

Hilsen
Torben
(der selv hilser på alle uanset hvad de kører på)