svær ved at finde frigear- gsx 550
Fra : Jan Jacobsen

Dato : 08-05-08 22:26

Hva dælen gør jeg... den vil ikke i frigear når cyklen først er varm..

nogen forslag

mvh
Jan Jacobsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-05-08 23:23

Forkert olie ??

Kunne jo tyde på at olien enten bliver for tynd, når den er varm, eller
simpelt hen ikke er beregnet til MC brug.
Kører selv med Biltemas fuldsyntetiske MC olie.

kim olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : Armand

Dato : 09-05-08 02:09

Jan Jacobsen skrev:
> Hva dælen gør jeg... den vil ikke i frigear når cyklen først er varm..
>
> nogen forslag

Løsner din overspændte kæde så der atter kommer fornødent slask i
systemet til at gearkassen fungerer når man holder stille :-|

Tip omkring kædeopspænding:
Glem alt om de svært omsættelige tal for kædens slaphed og find selv den
helt korrekte opspænding af din kæde:
Under jævn kørsel skal kæden hænge i én flad bue - Sitrer/slår den, er
den for stram, hvorimod at den er for slap hvis den bugter/slanger sig.

--
Armand.

Fra : Martin Wittrock

Dato : 09-05-08 12:45

> [...]
> Under jævn kørsel skal kæden hænge i én flad bue - Sitrer/slår den, er
> den for stram, hvorimod at den er for slap hvis den bugter/slanger sig.

Skal man have en anden person til at observere kæden under kørsel eller kan
man bare køre maskinen på centerbenet? Eller findes der en akrobatisk
manøvre så man selv kan observere kæden mens man kører?

Eller er jeg bare hel gal på den? :)

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki GPZ 500 88 - en dejlig maskine

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-05-08 13:08

Martin Wittrock wrote:

> [...]
> man bare køre maskinen på centerbenet? Eller findes der en akrobatisk
> manøvre så man selv kan observere kæden mens man kører?

Du er nød til at spørge en ven. Det skal være under kørsel, og hvis man
prøver at kigge selv, så ligner man en der kører engelsk klassiker

--
vh
Torben - der regner i cm, og dobbeltchecker efter opsidning.

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-05-08 13:23

Martin Wittrock wrote:
> Skal man have en anden person til at observere kæden under kørsel
> eller kan man bare køre maskinen på centerbenet? Eller findes der en
> akrobatisk manøvre så man selv kan observere kæden mens man kører?

Find en lige vej hvor du kan køre med solen ind fra højre side. Så kan du se
kædens skygge uden alt for meget akrobatik.

Men det bedste er at få en anden bilist eller mcist til at kigge.

/jim

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 09-05-08 09:46

> Hva dælen gør jeg... den vil ikke i frigear når cyklen først er varm..
>
> nogen forslag
>
> mvh
> Jan Jacobsen

Indstil koblingen på koblingsgreb eller ved forankring på motorblokken, hvis
det ikke allerede gjort!
John de Summer-Brason
http://www.europahojskolen.dk/module_pages/kurser.asp?id=0160F235-65CB-4F4A-BE91-1783F5BB6401&PageUID=3B3AD2B9-950B-46D8-850D-9C47E1803240

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 00:01

John de Summer-Brason skrev:

> Indstil koblingen på koblingsgreb eller ved forankring på motorblokken, hvis
> det ikke allerede gjort!

Ved koblingsgrebet eller i modsatte ende af koblings-kablet justeres KUN
det spillerum kablet har brug for for ikke at aktiveres under styrets
bevægelser :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-05-08 12:24

Jan Jacobsen wrote:
> Hva dælen gør jeg... den vil ikke i frigear når cyklen først er varm..
>
> nogen forslag

Køb en Kawasaki

/jim

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-05-08 18:21

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Køb en Kawasaki

....den holder nemlig ikke så længe at motorolien når at blive varm...

--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 09-05-08 20:51

Tak for alle de muligheder....
Den med at køve en kawa..... møøøhhhhhhh....tjaaaaaa....

mvh
Jan..
og go pinse

Fra : Armand

Dato : 11-05-08 23:58

Jan Jacobsen skrev:
> Tak for alle de muligheder....
> Den med at køve en kawa..... møøøhhhhhhh....tjaaaaaa....

Dét med Kawa'en beror på at Kawa har en teknisk gimmick á man ikke kan
komme forbi frigearet når baghjulet (gearkassen) ikke roterer - Ergo:
Frigear på en Kawa findes ikke ved at "fiske", men ved slet og ret at
sætte den op i 2. gear, hvorunder den strander i frigear

--
Armand.

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 19-05-08 20:27

Hej alle...
tak for hjælpen
jeg har såmend bare skiftet olie.... og det hjalp

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-05-08 08:24

Jan Jacobsen wrote:
> jeg har såmend bare skiftet olie.... og det hjalp

Fra hvilken olie til hvilken olie?

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-05-08 09:43

Jim Andersen wrote:

> Fra hvilken olie til hvilken olie?

Fra brugt olie til ny olie? 0

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 16:55

On Tue, 20 May 2008 10:42:48 +0200, Torben Scheel wrote:

> Fra brugt olie til ny olie? 0

Jup! En vandkontamineret Esterolie klæber bedre end epoxylim

Undgå esterolie, gentager, undgå esterolie !

Orla Pedersen, som har været med til at "brække" koblingspladerne ud af en
RF900
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 20-05-08 18:39

On Tue, 20 May 2008 17:55:12 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Undgå esterolie

Hvem er Ester?

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 19:59

On Tue, 20 May 2008 19:38:59 +0200, Per K. Nielsen wrote:

> Hvem er Ester?

En gammeldags type syntetisk olie, som i vildskab opsuger fugt fra luften.
Olien er såmænd ganske varmestabil, og har en god bæreevne, og anvendes med
fordel til ræs, hvor olien skiftes tit.

Desværre ødelægges de gode egenskaber hurtigt af fugt/vand, og i modsætning
til andre olier, så kan vandet ikke varmes ud af olien igen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 25-05-08 09:57

Hej alle...
Jeg ved ikke hvilken olie der var ombord på maskinen, men den nye der er
kommet på er en 10-40...

Det føltes som at gå fra en elendig maskine til noget der bare virkede

mvh Jan
meddelelse news:ckj5akgnfycp$.bqsz7eh9xfs2.dlg@40tude.net...