Garantien mistes hvis jeg selv laver servi~
Fra : BigDaddy

Dato : 08-05-08 22:09

Er det noget fis at betale 2200 for et 1000km service?

Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?

Fra : Ole Schultz

Dato : 08-05-08 22:14

On Thu, 8 May 2008 23:09:10 +0200, BigDaddy <fuckyou@email.invalid>
wrote:

>Er det noget fis at betale 2200 for et 1000km service?
>
>Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?

2200 kr for 1000 km service er helt i skoven.

Der er tale om et olie incl filter skift og så tjek af fastspænding.
3-4 L olie incl filter er ca. 600 kr, + ca 1 times arb. ialt. Dvs ca.
den halve pris.

Men ja, jeg overholder service i garantiperioden på mc og bil og
derefter klarer jeg det meste selv.

mvh Ole

Fra : Thomas

Dato : 08-05-08 22:28

> [...]
>
> Der er tale om et olie incl filter skift og så tjek af fastspænding.
> 3-4 L olie incl filter er ca. 600 kr, + ca 1 times arb. ialt. Dvs ca.

Skal der ikke også justeres ventiler + diverse

3 timers arbejde + olie

Så er det vel ikke så galt
mvh

Thomas

Fra : Ole Schultz

Dato : 08-05-08 22:32

On Thu, 8 May 2008 23:27:54 +0200, "Thomas" <virkerikke@virkerikke.dk>
wrote:

>Skal der ikke også justeres ventiler + diverse
>
>3 timers arbejde + olie
>
>Så er det vel ikke så galt
>mvh
>
>Thomas

Det tvivler jeg stærkt på.

På Suzuki som ellers har rimelige korte serviceintervaller skal
ventiler normalt først tjekkes ved 24.000 km.
Ihvertfald på DL650/1000 og Bandit 1250

Mener f.eks at ventiltjek på nye Yamaha'er først er ved 40.000 km.

mvh Ole

Fra : PMH

Dato : 09-05-08 07:32

"Ole Schultz" <schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener f.eks at ventiltjek på nye Yamaha'er først er ved 40.000 km.

Jep, det er helt rigtigt.
Jeg har lige haft Fazer'en til 1000 km service, og det
kostede 938,- kr.
Det tog en god times tid.
Olie og filterskift, rengøring af bremser, efterspænding, smøring,
justering af indsprøjtning (det er der jo på en moderne mc idag)

Første "store" service er ved 40.000 km.
Det er med ventiljustering mm.

PMH

Fra : Moller

Dato : 09-05-08 05:31

BigDaddy wrote:

> Er det noget fis at betale 2200 for et 1000km service?

> Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?

Går an på mærke osv... en tommelfinger regel er jo dyre maskine mærke,
jo dyre er det at komme til service. Selv om det i bund og grund er det
samme der laves.

Hvis det er en Japaner maskine, så skulle du finde et andet værksted.

---
VH
Moller

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-05-08 06:16

BigDaddy skrev:
> Er det noget fis at betale 2200 for et 1000km service?
>
> Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?
???
Var det ikke "BigDaddy - halvmille MC - stor i slaget alle er
misundelige?? (se tidligere tråd)

Så bataler man vel bare ved kasse 1 - skulle 2200,- betyde en skid for
at få tingene lavet ordentligt?

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-05-08 07:22

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> misundelige?? (se tidligere tråd)
>
> Så bataler man vel bare ved kasse 1 - skulle 2200,- betyde en skid for

Der er vel lavvande efter at tønderne med beton og ankerkæderne er
betalt. Det ville jo også være synd at gemme en så imponerende maskine
af vejen i en garage ..

Kom nu, "Daddy". Betal det service med et smil, og brok dig over det
elendige arbejde bagefter som os andre.

Men husk at glæde dig over at du får en ny motor på garantien hvis
bundproppen falder ud efterfølgende.

--
vh
Torben

Fra : BigDaddy

Dato : 09-05-08 10:21

On Fri, 09 May 2008 07:15:32 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Var det ikke "BigDaddy - halvmille MC - stor i slaget alle er
> misundelige?? (se tidligere tråd)
>
> Så bataler man vel bare ved kasse 1 - skulle 2200,- betyde en skid for
> at få tingene lavet ordentligt?

Godt at du spørger på denne pæne måde
Rige mennesker kendetegnes ved at de er grundige i alt hvad de gør. I dette
tilfælde at tjekke prisen i et forbrugerforum og at få flere tilbud fra
leverandøren.

Iøvrigt har jeg flere MC-er. Hvis det var Agustaen så ville jeg umiddelbart
acceptere 2200 for service
Men denne er en almindelig Japser, godt nok i den dyre ende, men alligevel.

Fra : PMH

Dato : 09-05-08 07:36

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det noget fis at betale 2200 for et 1000km service?

Ved ikke om det er fis, men det er dyrt..
Hvilken cykel..??

> Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?

Absolut NEJ.

PMH

Fra : Rasmus

Dato : 09-05-08 12:47

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in news:g00rad$ice$1@newsbin.cybercity.dk:

> "BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om det er fis, men det er dyrt..
> Hvilken cykel..??

> Absolut NEJ.
>

> PMH

Nej, første service kam man sagtens få gratis. Det er en af de ting, der er
nemme at prutte om, når man køber ny mc/bil. Det koster ikke forhandleren
mange basseøre at udføre.

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-05-08 13:24

Rasmus wrote:
> Nej, første service kam man sagtens få gratis. Det er en af de ting,
> der er nemme at prutte om, når man køber ny mc/bil. Det koster ikke
> forhandleren mange basseøre at udføre.

Så må man jo bare stole på at han udfører det ordentligt, når han ikke får
penge for det.

/jim

Fra : Rasmus

Dato : 10-05-08 07:01

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in

> Så må man jo bare stole på at han udfører det ordentligt, når han ikke
> får penge for det.
>
> /jim

arh come on. Det vil sige jeg ikke skal prutte om prisen, på noget. Af
frygt for at sælger hævner sig senere hen? Den er vist ligt søgt.

Fra : Esben

Dato : 10-05-08 03:40

Det er alt for dyrt.. jeg har sgu aldrig prøvet at lave et 1000 km
service som var andet en olie + filter og et hurtigt tjek om der er
nogle skruer som skal spændes efter...
ergo.. max en times arbejde!!

Hilsen Esben

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-08 11:42

> Ville I andre selv gøre det og så miste garantien?

Hvor meget er der i den garanti ?
For den almindelige 24måneders reklamationsret mister du ikke ...

For biler er det set at forhandlerne ikke er særligt large mhs kulance rep
efter reklamationsperioden hvis bilen ikke har fået autoriseret service...

Men er yamaha ikke ene om at reklamere med garanti (5år) ?