|
| Er fyldt servicebog et must for at handle ~ Fra : frbi |
Dato : 07-05-08 15:29 |
|
Har altid sat en ære i at vedligeholde min mc selv og på nyere mc'er jeg har
haft og derfor været nødt til at få stemplet i servicebogen, har jeg oplevet
kedelige ting fra diverse værksteder, f.eks stik der ikke var sat sammen, et
topdæksel der ikke var spændt efter, så olien stod ud o.a.
Så kommer man hen til MC Master og vil prøve at få en byttepris på sin mc og
de vil slet ikek tage den, hvis ikke servicebogen har alle stempler. Er det
en kutyme der er ved at brede sig i branchen ?.
| |
Per (07-05-2008)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 07-05-08 15:56 |
|
frbi wrote:
> Har altid sat en ære i at vedligeholde min mc selv og på nyere mc'er
> jeg har haft og derfor været nødt til at få stemplet i servicebogen,
> har jeg oplevet kedelige ting fra diverse værksteder, f.eks stik der
> ikke var sat sammen, et topdæksel der ikke var spændt efter, så olien
> stod ud o.a.
> Så kommer man hen til MC Master og vil prøve at få en byttepris på
> sin mc og de vil slet ikek tage den, hvis ikke servicebogen har alle
> stempler. Er det en kutyme der er ved at brede sig i branchen ?.
Hey !
Jeg har haft en del nye motorcykler igennem tiden og har aldrig haft en
fyldt stempelbog.
Jeg har fået lavet det første service pga. garanti og har dog overladt
ventiler og kaburator til en forhandler pga. specialværktøj, men ellers
lavet og skifet alt andet selv.
Jeg har ALDRIG haft problemer med at sælge mine maskiner, da de altid har
stået som nye.
Det med stempler i bogen betyder ikke en skid, hvis ellers cyklen er pæn og
velholdt, det betyder meget meget mere.
Jeg vil også lave tingene selv, da jeg så ved at det er gjort på den rigtige
måde.
Fik engang stillet ventiler hos en forhandler og gennemgik så han arbejde -
top-dækslet var ikke sat rigtigt på så den smed olie !! - det lavede jeg så
selv om...
En anden gang (første service) havde man ikke strammet tændrørene, det kunne
have været en fatal fejl - det måtte jeg også selv ordne.
Hvilke fejl har jeg mon overset ??
Så vi har vist samme erfaringer - gør det selv er det bedste.
Iøvrigt var jeg engang inde hos en forhandler og overhørte at han godt ville
stemple en bog for penge selvom motorcyklen ikke havde været på værksted !!
såe jeg giver ikke så meget for bogen. MC´ens stand er vigtigere.
Du får ingen problemer med at sælge igen.
mvh. Per
| |
Thomas Jensen (07-05-2008)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 07-05-08 16:21 |
|
> Så kommer man hen til MC Master og vil prøve at få en byttepris på sin mc
> og de vil slet ikek tage den, hvis ikke servicebogen har alle stempler. Er
> det en kutyme der er ved at brede sig i branchen ?.
>
jeg har solgt 3 cykler til forhandlere som ikke havde servicebog, det var
sgu ikke et problem. De tjekkede den efter og gav en pris. Så find en anden
forhandler!
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11
| |
Ole Hansen (07-05-2008)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 07-05-08 17:45 |
|
frbi wrote:
> Så kommer man hen til MC Master og vil prøve at få en byttepris på sin
> mc og de vil slet ikek tage den, hvis ikke servicebogen har alle
> stempler. Er det en kutyme der er ved at brede sig i branchen ?.
Umiddelbart ser det ud som om, MC-Master giver en ret god garanti
(udover almindelig reklamationsret) på deres brugte cykler, derfor må
man antage er de er lidt mere pernitten med hvad de tager ind.. Men hvis
den er pæn, fin og i orden må du da alt andet lige kunne få mere for
den, hvis du sælger privat..
--
Ole Hansen
| |
Kim Andersen (07-05-2008)
| Kommentar Fra : Kim Andersen |
Dato : 07-05-08 20:55 |
|
Hej
Jeg har faktisk selv lige handlet ny MC ved MC Master.
Jeg havde ikke fyldt servicebog, for det vil jeg ikke betale for - jeg laver
det hele selv.
MEN, jeg laver ALTID en logbog over alt hvad der laves på cyklen med Dato og
KM tal.
Den godtog de uden brok. De kunne jo selv se at cyklen var velholdt...
Kim
"frbi" <frbi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4821bc8c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har altid sat en ære i at vedligeholde min mc selv og på nyere mc'er jeg
> har haft og derfor været nødt til at få stemplet i servicebogen, har jeg
> oplevet kedelige ting fra diverse værksteder, f.eks stik der ikke var sat
> sammen, et topdæksel der ikke var spændt efter, så olien stod ud o.a.
>
> Så kommer man hen til MC Master og vil prøve at få en byttepris på sin mc
> og de vil slet ikek tage den, hvis ikke servicebogen har alle stempler. Er
> det en kutyme der er ved at brede sig i branchen ?.
>
>
>
>
| |
|
|