XJ600 Diversion fra 97
Fra : davidjor@jubii.dk

Dato : 07-05-08 01:07

Hej

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Overvejer at købe en XJ600 Diversion fra 97, jeg vil enlig godt havde
cyklen
men, den har kørt en del km, 74tkm. Hvor langt kan motoren holde for
den skal hovede renoveres, og hvad koster sådan en renovation.
Man hører at luft kølede motorer kun kan holde til 100tkm, men er
dette også rigtigt.
Jeg har også læst at koblingen på disse xj'er ikke holder så længe og
at ved de 70tkm
skal knastkæden skiftes, knastkæden er ikke skiftet og det er dyrt at
få gjort..
Cyklen er pæn og virker meget velholdt, selvfølgelig betyder det
noget, men hvis motoren ikke kan holde til mere end 100tkm, er det så
et godt køb? hvis det kun er 26000 km tilbage i cyklen, prisen på
cyklen er 38.000.

Mvh David

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 06:36

On Wed, 7 May 2008 00:07:14 -0700 (PDT), davidjor@jubii.dk wrote:

> noget, men hvis motoren ikke kan holde til mere end 100tkm, er det så
> et godt køb? hvis det kun er 26000 km tilbage

Altså, luftkølede motorer er normalt ikke så slidstærke som en vandkølet
ditto, men en motor falder jo ikke bare fra hinanden ved 100.000Km. Det er
da muligt at olieforbruget stiger en smule som alderen kommer snigende, men
det kan da sagtens være at der kan drives yderligere 50.000 Km. ud af
motoren, før at olieforbruget bliver direkte irreterende.

Knastkæden bør kontrolmåles, evt. skiftes.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Flemming

Dato : 08-05-08 18:51

Hej
Det med knastkæden er altså ikke SÅ dyrt endda.
Kæden fåes uorginalt med nitteled, så motoren ikke skal afmonteres og deles
i to for at få kæden rundt om bunden.
Jeg fik den skiftet hos Special i Aalborg for 4 år siden, kan desværre ikke
huske hvad det kostede præcist.
Men prøv at ringe til et værksted, de kan vel give en cirka pris.
Jeg blev dog træt af knastkæden og byttede senere til en VFR, Gear Driven
Cams er altså fantastisk

Flemming
RC36-2