handel i USA
Fra : SB

Dato : 06-05-08 21:50

Hej

Hvor meget skal man regne med at lægge oveni det beløb man køber for i USA i
told og moms, eller er det individuelt efter hvad det er?

Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-05-08 05:38

> Hvor meget skal man regne med at lægge oveni det beløb man køber for i USA
> i told og moms, eller er det individuelt efter hvad det er?

Told er ikke det store, kun omkring en procent. Så har du moms, den er værre
det er de fulde 25%. Og hvis det håndteres af post danmark kommer 150,-
oveni i gebyr for toldbehandling.

Thomas Jensen (som venter på sin udstødning fra USA, men posten strejker
)
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-08 09:07

> Told er ikke det store, kun omkring en procent.

Det afhænger af hvilken vare det er. Skat har satserne tilgængeligt online
og der er sikkert forskel på f.eks beklædning, elektronik og motorstumper.

> Så har du moms, den er værre det er de fulde 25%. Og hvis det håndteres af
> post danmark kommer 150,- oveni i gebyr for toldbehandling.

Og der betales også moms af fragten..

Så et garmin usa kort til 100$ endte med at koste mig 1100kr i januar iår
(Jeg havde ikke hørt om postdk gebyrstignigner før efter jeg havde bestilt.)

Til efteråret bliver bagatelgrænsen for toldfri indførsel hævet

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-05-08 11:43

> Og der betales også moms af fragten..

ja det er lidt træls, da der fx ikke er moms på Post Danmark fragt.
Godt nok er der på fx. GLS, men når det er Post DK der toldbehandler synes
jeg det er lidt underligt.
Men de siger selvfølgelig bare, at fragten er en vare man også har købt og
så er det sådan.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Bo

Dato : 07-05-08 19:50

> SNIP:
> Til efteråret bliver bagatelgrænsen for toldfri indførsel hævet

Den 1. December bliver grænsen for toldfri indførsel som REJSEGODS forhøjet
væsentligt. Jeg har ikke hørt at den meget nærige bagatelgrænse for indførsel
vha.
fjernsalg skal sættes op.

Aktuelt må du tage for 1350 kr. REJSEGODS med ind i DK, udover din ration
af sprit og tobak; uden at skulle betale told og moms.
Efter 1. Dec 2008 må du tage for 3225 kr. med ind hvis du ankommer via en
lufthavn, og for ca. 2200 kr.(kan ikke lige finde det præcise beløb) hvis du
ankommer på anden måde (f.eks. færge eller over landfaste grænser).

/Bo

Fra : Siavash T.

Dato : 07-05-08 02:56

> Hvor meget skal man regne med at lægge oveni det beløb man køber for i USA

Hej

Jeg har lige snakket med SKAT ()told). Alle varer importeret fra f.eks
USA betaler man med op til 10% i told og 25% i mom. Hertil kommer Post
Danmarks administrations gebyr som er 150 kr. En lille beregning: en
vare koster 100$ i USA = ca. 500,- kr + 50 kr told + 137 kr mom + 150
kr gebyr = 837,5. Dvs. man betaler 375 kr i afgifter for en var der
koster 100$. Kan det betale sig, må man overveje en ekstra gang.

mvh
Siavash T.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-08 10:27

> [...]
> kr gebyr = 837,5. Dvs. man betaler 375 kr i afgifter for en var der
> koster 100$. Kan det betale sig, må man overveje en ekstra gang.

Du glemte forsendelsen
500,- vare
75,- porto
57,50 told (kan sagtens være mindre)
158,- moms
150,- gebyr

~940kroner for en vare til $100

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-05-08 11:40

>Jeg har lige snakket med SKAT ()told). Alle varer >importeret fra f.eks
>USA betaler man med op til 10% i told og 25% i mom.

ok det er 10%. Kan da stadig betale sig med den udstødning jeg har på vej.
Dansk forhandler vil have 5000,-
Inden for EU vi de have 4500.
USA: 1500,- med fragt så selv med moms og told sparer jeg stadig lidt over
2000,-

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : SB

Dato : 07-05-08 16:22

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Inden for EU vi de have 4500.
> USA: 1500,- med fragt så selv med moms og told sparer jeg stadig lidt over

3 headset til en GW koster i DK godt 2900 kr
i USA koster de 65$ pr stk, = 195 * 4,8 i alt 936 kr
portoen er 21$

Tror lige det kan svare sig selv med 10% told og 25% moms

Søren
Der overvejer at finde en USA onkel der kan sende gaver til sig

Fra : DW

Dato : 08-05-08 00:18

SB skrev:

> [...]
>
> Søren
> Der overvejer at finde en USA onkel der kan sende gaver til sig

Det ændrer ikke noget.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-08 09:58

> Det ændrer ikke noget.

Men til efteråret ændres bagatelgrænsen for told
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35569

Men det hjælper heller ikke på moms'en eller postdk's gebyrer

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-05-08 18:25

Som en lille opfølgning er her hvad jeg måtte betale for en potte fra USA,
afhentet idag på posthuset.

Værdi: DKK 1417,-

Told: 3,7%= 52,-
Moms: 25%= 367,-
Post DK gebyr: 150,-
Told,moms,gebyr ialt: 569,-

Håber det skabte lidt klarhed.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : SB

Dato : 09-05-08 22:24

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Som en lille opfølgning er her hvad jeg måtte betale for en potte fra USA,
> afhentet idag på posthuset.
>
> Værdi: DKK 1417,-
>
> Told: 3,7%= 52,-
> Moms: 25%= 367,-
> Post DK gebyr: 150,-
> Told,moms,gebyr ialt: 569,-
>
> Håber det skabte lidt klarhed.
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S
> http://dfmc.dk/?id=11

Ja det er jo ikke 10% som rygtet ellers vil vide.
Mine ting er lige sendt derfra i dag, så nu får jeg jo og se hvad regningen
kommer til at lyde på
bange for jeg nok kom til at købe en smule for meget, mere end jeg havde
planlagt i hvert fald

Søren

Fra : Armand

Dato : 12-05-08 00:21

Thomas Jensen skrev:
> Som en lille opfølgning er her hvad jeg måtte betale for en potte fra USA,
> afhentet idag på posthuset.
>
> Værdi: DKK 1417,-
>
> Told: 3,7%= 52,-
> Moms: 25%= 367,-
> Post DK gebyr: 150,-
> Told,moms,gebyr ialt: 569,-
>
> Håber det skabte lidt klarhed.

Way to go!

Hvilket fabrikat??

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-05-08 05:46

> Way to go!
>
> Hvilket fabrikat??

det er en Yoshimura potte i rustfri stål.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : SB

Dato : 14-05-08 18:48

> det er en Yoshimura potte i rustfri stål.
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S
> http://dfmc.dk/?id=11

Hvor længe gik der fra det kom til DK til du fik det?
nu har der stået
i 3 dage ved mig

Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-05-08 20:17

> Hvor længe gik der fra det kom til DK til du fik det?
> nu har der stået
> i 3 dage ved mig

min var i tolden i 10 minutter ifølge track and trace. 2 dage senere kunne
jeg se den var på posthuset, men havde ikke fået noget papir på den. Ringede
til post dk og fik bekræftet den lå på posthuset og gik derned og fik den
udleveret mod at betalre moms/told osv.

Hvis din er der så længe, kan de nok ikke se værdien på faktura eller lign
og du skal vente på der kommer brev hvor de beder dig angive værdien.
Det tager noget tid....

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : SB

Dato : 14-05-08 21:21

> [...]
>
> Hvis din er der så længe, kan de nok ikke se værdien på faktura eller lign
> og du skal vente på der kommer brev hvor de beder dig angive værdien.

nå ja
skal også først bruge det i uge 27, så når vel at komme inden da

Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-05-08 07:20

SB wrote:

> Hvor længe gik der fra det kom til DK til du fik det?
> nu har der stået
> i 3 dage ved mig

Jeg købte en lader i USA - 3 dage til foreign customs, 14 dage
yderligere før den var på posthuset

--
vh
Torben

Fra : Jacob

Dato : 13-05-08 03:39

> [...]
> kommer til at lyde på
> bange for jeg nok kom til at købe en smule for meget, mere end jeg havde

Der er stor forskel som på hvilke varer man indfører, som også er
nævnt tidligere i tråden...
Her er et link til SKAT's VITA - tarifering.

http://vita.toldskat.dk/vita.htm

F.eks.:
Andre varer til MC, varekode 8714.19.00 00: 3,70 % (som nævnt i tråden
ovenfor)

Motorcykler, varekoderne under 87.11: 6,00%

Atomreaktorer, varekode: 8401.10.00 00: 5,70%

...og så videre!

Men som grundregel er tolden for MC varer: 3,70%

--
Jacob

Fra : SB

Dato : 13-05-08 21:23

Atomreaktorer, varekode: 8401.10.00 00: 5,70%

....og så videre!

Men som grundregel er tolden for MC varer: 3,70%

--
Jacob

Gad vide hvad sådan en atomreaktor så står i, i indkøb
har altid ønsket mig en

Søren