HAHAH CX igen igen
Fra : Søren Kelly

Dato : 06-05-08 20:46

Hej alle
Så blev Vifferen solgt, og jeg vidste sgu ikke hvad jeg skulle have, men så
faldt jeg lige over min første rigtige MC en CX 500 fra 83´
ud og kigge... den var bare mega flot og kører super til bare 20.000 kr
fantastisk !!!
det fik sgu smilet tilbage på mit grimme fjæs.... hold da kæft hvor det er
en "classiker"
desværre er der ikke blinklys monteret men jeg fik dem med så nu skal jeg
have monteret et nyt blinkrelæ og alle 4 lamper
men jeg har aldrig forbundet et relæ før, så med mindre der er en her i
gruppen der kan sådan noget må jeg ty til Søborg MC eller Klaus

med venlige CX hilsner
Søren Kelly fra Ballerup (der på sin første CX kørte 200.000 km)

Fra : F.Syndergaard

Dato : 06-05-08 22:10

"Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> med venlige CX hilsner
> Søren Kelly fra Ballerup (der på sin første CX kørte 200.000 km)

Tillykke med CX no. 2.
Husk denne: http://www.cxclub.dk/
Dette sammenhold er guld værd for os CX ejere.

--
MVH.
Finni

Fra : JimR

Dato : 08-05-08 19:24

Tillykke med Gyllepumpen...

JimR

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-05-08 20:47

JimR skrev:
> Tillykke med Gyllepumpen...

Også herfra
http://www.dethlefsens.dk/download/Werner_hilft_Horst.pdf

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-05-08 15:50

On 6 Maj, 21:45, "Søren Kelly" <fsgbook...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> med venlige CX hilsner
> Søren Kelly fra Ballerup (der på sin første CX kørte 200.000 km)

Jamen stort tillykke. Er også selv typen der kunne finde på at købe en
CX500 igen. Super dejlig MC.

/
Jesper
ex CX500 og GL500i ejer

Fra : Søren Kelly

Dato : 09-05-08 15:26

Jamen stort tillykke. Er også selv typen der kunne finde på at købe en
CX500 igen. Super dejlig MC.

/
Jesper
ex CX500 og GL500i ejer

Hej Jesper

Jeg garenterer dig du vil ikke fortryde, det var for fedt at komme "hjem
igen" på Cx'eren men skal self finde
noget der er i god stand....
Min kører fantastisk, bedre end den gamle gjorde, men jeg var dog ude og
prøve en CX650
fordi jeg tænkte det kunne værer fedt med bare lidt flere hypper men puha
den var sur og meget dyr
den jeg har nu er totalt renoverede med pulver lakeret stel og glasblæst
motor der er ompakket
som sagt den eneste fejl jeg har er at jeg skal have monteret blink relæ
igen det sidder vist normalt inde i lygten
så der er jeg på jagt efter en der kan hjælpe "hint hint til alle"

der var et par stykker i næsten samme stand som min til omkring de 25k kr
men man kan sagtens få dem ned min endte på 20k kr

mvh Søren Cx igen HEHEHEHE

Fra : oz9abc

Dato : 09-05-08 17:49

Tillykke med CX'eren.
Det siges at 500'eren kører flere km end 650'eren fordi stemplet træder for
hårdt på krumtappen og på et tidspunkt knækker.
En 500'er lyder også blødere end 650'er pga end mindre kompression og det er
rigtig go V2 lyd når evt. mislyde fra ventiler, udstødning knastkæde er væk.
Ved du hvornår knastkæde og stator er skiftet? De plejer at holde
60.000-90.000km +/-. Hvis pakningerne er sorte er det sikkert de originale.
Når statoren er defekt kan CX'eren som regel ikke lade eller tage
omdrejninger over ca 5500. Og når Knastkæden er slidt kommer der "støj" fra
motoren fordi kæded slasker imod aluminiumet indeni.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk
En glad Honda CX650E ejer

Fra : Søren Kelly

Dato : 10-05-08 01:02

> [...]
> omdrejninger over ca 5500. Og når Knastkæden er slidt kommer der "støj"
> fra motoren fordi kæded slasker imod aluminiumet indeni.

Jeg ved den er helt og aldeles ompakket dvs. alle pakninger i motoren er
skiftet, og da han åbenede den var der ingen bøvl ved strammeren

Søren Kelly Cx 500