On 5 Maj, 21:47, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Ib Jakobsen wrote:
>
> > Og det er lige her det går galt. De to enkomponent lakker kan ikke tåle
> > mosten. Men det ved du allerede. Undlad at male "helt frem til fronten".
> > Altså slut med enkomponent lidt fra der vhvor der er risiko for at der
> > kan komme forbindelse til benzinen. Og brug så tokomponent, som så
> > lapper godt hen over den enkomponente. Slib om nødvendigt en smal
> > overgang. Og alligevel kan det være svært at få til at holde, for det
> > kræver et godt tykt lag. Og så skal det have et godt knald varme. Men
> > jeg plejer at forhindre at det koger op ved at lave en forsegling der
> > går fra der hvor benzinen svulper og lidt hen over klarlakken med KREEM
> > tanktætner. Den er hvid og kan laves under dækslet. Lidt bøvlet at
> > forklare, men jeg tror du ved hvad jeg mener.
>
> Tak for tips! Jeg mener at være nogenlunde med
>
> --
> vh
> Torben
Jeg fik tætnet min tank midlertidigt med kontaktlim (ja, bare klap Jer
på lårene af grin, men det holdt til 1500-2000 km indtil sommervarmen
slog igennem).
Hullet sidder i bunden af min tank (<1 mm^2) og epoxy-blanding (grunder
+hærder) - det hærder sådan set fint nok, men bliver åbenbart oplæst
af benzinen.
Er der nogle der ved, hvor man kan købe KREEM henne - er klar på at
splejse, hvis der er andre, der alligevel kun skal bruges en brøkdel
af en flaske/beholder!
Mvh. Asbjørn
CB450S