Mislyde fra bagtøj på BMW K!00
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 04-05-08 21:58

Hej NG
Min gamle K100 er begyndt med mislyde fra bagtøjet. Jeg tænkte på om
der er nogen som har erfaringer hermed - om det er baghjulslejet,
kardanen, krone/spidshjul - eller ??
OOOOg hvad man i givet fald gør ved det??
På forhånd tak
Jørn

Fra : Nielsen

Dato : 04-05-08 23:11

"Jørn N. Andersen (slet XDSHF)" <jna@XDSHFc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er nogen som har erfaringer hermed - om det er baghjulslejet,
> kardanen, krone/spidshjul - eller ??
> OOOOg hvad man i givet fald gør ved det??

Lad den æde et stykke cykelslange og sælg den

/Ths.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 06:36

On 04 May 2008 20:58:08 GMT, Jørn N. Andersen wrote:

> Hej NG
> Min gamle K100 er begyndt med mislyde fra bagtøjet.

Tjek for kvæstede kardanled som det første. Og undlad at køre en meter
længere, førend at årsagen til lyden er fundet/rettet. Et defekt kardanled
kan ødelægge mange dele i "sit fald" + risikoen for et låst baghjul

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : H. P. Holm

Dato : 05-05-08 07:09

Jørn N Andersen skrev:
> [...]
> der er nogen som har erfaringer hermed - om det er baghjulslejet,
> kardanen, krone/spidshjul - eller ??
> OOOOg hvad man i givet fald gør ved det??

Det "plejer" at være strålerne på akslerne der bliver tørre og som
derefter slides i stykker. En PDF på tysk:
<http://www.flyingbrick.de/assets/download/Kardanwelle.zip>

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 05-05-08 22:30

>Det "plejer" at være strålerne på
>akslerne der bliver tørre og som
>derefter slides i stykker.
Hej
Tak for svar - her gik jeg og troede, at en kardan-trækker var
vedligeholdelsesfri -
- men sig mig - er det noget, som man "tør" selv at gå i krig
med? - eller er der dømt værksted?
Jørn

Fra : H. P. Holm

Dato : 06-05-08 06:21

Jørn N Andersen skrev:
> [...]
> vedligeholdelsesfri -
> - men sig mig - er det noget, som man "tør" selv at gå i krig

Det er en god plan at lade en kompetent BMW mekaniker futte en tur på
den og få afgjort om det er noget der skal laves nu, eller om det kan
vente til næste gang der skal skiftes bagdæk. Måske er det ingenting?
Tag eventuelt 100 kr med til kagekassen for at få hans opmærksomhed,
alle steder har travlt nu.

Det er altid svært med lyde, og hvis jeg skulle holde stille hver gang
Kawasakien siger lidt anderledes, så fik den aldrig kørt en meter...