/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Påklædning vs mc
Fra : Christian Stidsen


Dato : 03-05-08 23:37

Kom lige til at snakke lidt med fruen i dag om hvilket tøj der egentlig
passer til hvilken motorcykel.
For tiden har jeg en sportstourer, og der passer det jo fint med
kunststof-tøj og fullface hjelm.

Men hvad kører man egentlig i af tøj på hvilke typer MC ?

Passer det godt med kunsttof og fullface til en Nimbus med sidevogn ?
O.s.v - der er mange typer mc'er - og ligeså meget tøj.

Ved godt man ikke kan sige noget generelt, men kunen godt tænke mig at
høre lidt meninger - og "traditioner" hvis man kan sige sådan!

M.v.h.

Christian

--
FZS600

 
 
Armand (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-08 00:08

Christian Stidsen skrev:
> Kom lige til at snakke lidt med fruen i dag om hvilket tøj der egentlig
> passer til hvilken motorcykel.
> For tiden har jeg en sportstourer, og der passer det jo fint med
> kunststof-tøj og fullface hjelm.
>
> Men hvad kører man egentlig i af tøj på hvilke typer MC ?
>
> Passer det godt med kunsttof og fullface til en Nimbus med sidevogn ?
> O.s.v - der er mange typer mc'er - og ligeså meget tøj.
>
> Ved godt man ikke kan sige noget generelt, men kunen godt tænke mig at
> høre lidt meninger - og "traditioner" hvis man kan sige sådan!
>
"Passer med" er baseret på dine egne indtryk, men dé understreger jo så
alligevel at der på det nærmeste ér et beklædnings-kodex for de
idividuelle grupperinger indenfor motorcyklister.

I bund og grund bør den sikreste beklædning altid(!) være den benyttede,
og dét er i mine øjne fuldtdækkende læder med rygbeskytter af en art
samt full-face hjelm og snørede/tillynede støvler og handsker med en god
længde på "kraven".
Dét man kan variere med ud fra dén basis er farvevalget: Helt sort læder
går godt i hånd til såvel Nimbus, Virago og GSXR; men til de spraglede
sportsmaskiner foretrækker mange tøj der matcher, ligesom mange
Virago-kørere nok vil foretrække lange læderfrynser på ærmerne istedet :-/
I den sidste ende er der også en stor sikkerhed i at blive set, så det
spraglede tøj er faktisk slet ikke så dumt i forhold til den sorte dragt
- Heller ikke på en Nimbus

--
Armand.

Michael Dahlberg (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 04-05-08 16:15


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:481cf000$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian Stidsen skrev:
>> Kom lige til at snakke lidt med fruen i dag om hvilket tøj der
>> egentlig passer til hvilken motorcykel.
>> For tiden har jeg en sportstourer, og der passer det jo fint med
>> kunststof-tøj og fullface hjelm.
>>
>> Men hvad kører man egentlig i af tøj på hvilke typer MC ?
>>
>> Passer det godt med kunsttof og fullface til en Nimbus med sidevogn ?
>> O.s.v - der er mange typer mc'er - og ligeså meget tøj.
>>
>> Ved godt man ikke kan sige noget generelt, men kunen godt tænke mig
>> at høre lidt meninger - og "traditioner" hvis man kan sige sådan!
>>
> "Passer med" er baseret på dine egne indtryk, men dé understreger jo
> så alligevel at der på det nærmeste ér et beklædnings-kodex for de
> idividuelle grupperinger indenfor motorcyklister.
>
> I bund og grund bør den sikreste beklædning altid(!) være den
> benyttede, og dét er i mine øjne fuldtdækkende læder med rygbeskytter
> af en art samt full-face hjelm og snørede/tillynede støvler og
> handsker med en god længde på "kraven".
> Dét man kan variere med ud fra dén basis er farvevalget: Helt sort
> læder går godt i hånd til såvel Nimbus, Virago og GSXR; men til de
> spraglede sportsmaskiner foretrækker mange tøj der matcher, ligesom
> mange Virago-kørere nok vil foretrække lange læderfrynser på ærmerne
> istedet :-/
> I den sidste ende er der også en stor sikkerhed i at blive set, så det
> spraglede tøj er faktisk slet ikke så dumt i forhold til den sorte
> dragt - Heller ikke på en Nimbus
>
Jeg hverken kan, eller vil modsige det du siger, for det er naturligvis
sandt,
at sikkerheden bør gå foran "stil".
Personligt ville jeg måske alligevel være tilbøjelig til at blødgøre die
stramme retningslinjer.
Jeg hopper gerne på en Nimbus med sidevogn, i et par almindelige
læderjeans, uden forstærkninger, og mener måske også, at det er mere
forståeligt, når man ser en person komme tøffende på en mindre metric
chopper i skjorteærmer og pilothjelm, end når man bliver overhalet af en
i samme påklædning på en "Fireblade", mens man selv er ved at udforske
tophastigheden i den nyerhvervede madkasse på motorvejen.
Og misforstå mig ikke, jeg har lige foræret tøsen et rygskjold (med
aftalle om at hun bruger det) selvom hun kører GN250.

Michael D



Armand (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-08 20:55

Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:481cf000$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> I bund og grund bør den sikreste beklædning altid(!) være den
>> benyttede, og dét er i mine øjne ...................
>>
> Jeg hverken kan, eller vil modsige det du siger, for det er naturligvis
> sandt, at sikkerheden bør gå foran "stil".
> Personligt ville jeg måske alligevel være tilbøjelig til at blødgøre die
> stramme retningslinjer.
> Jeg hopper gerne på en Nimbus med sidevogn, i et par almindelige
> læderjeans, uden forstærkninger, og mener måske også, at det er mere
> forståeligt, når man ser en person komme tøffende på en mindre metric
> chopper i skjorteærmer og pilothjelm, end når man bliver overhalet af en
> i samme påklædning på en "Fireblade", mens man selv er ved at udforske
> tophastigheden i den nyerhvervede madkasse på motorvejen.
>
ET er hvad man bør, andet hvad man gør!
Jég har skam også kørt mine km i jeans og gummisko og gjort andet dumt,
men nu hvor jeg gennem mange år har haft hele udtrækket, føler jeg mig
usikker såsnart jeg kører ud af indkørslen uden og dét smitter af på min
holdning til sikkerhedsemnet generelt!

Der ér al mulig grund til at være fuldt påklædt uanset køretøj :-|
Der dør efter al sandsynlighed også(!) en lang stribe motorcyklister her
i foråret og fælles for dem alle er at ingen af dem kender noget til
deres skæbne samme morgen, endsige få minutter inden deres fatale
trafikoplevelse - Dét plejer at være mit argument mod liige at køre en
distance uden hjelm: Man når aldrig at få den hvis (når!) "lynet slår
ned", for man opdager intet før man befinder sig i den fri luft =

Blandt de seneste døde motorcyklister erindrer jeg at der er hele to
veteran-motorcykler imellem.
Hvis veteran-kørsel kan ende fatalt p.g.a. freak-accicents, kan DIN
næste tur også gøre det. Og det eneste værn man har mod skæbnen på
asfalten er grundig påklædning.

Herren (om man så tror at han rider på en hvid hest, drage eller kamel)
har mærkværdigvis designet menneskekroppen således at på de yderpunkter
der er mest udsat for at ryge i jorden, blot man snubler over
kantstenen, består af knogle overtrukket med kun få mm hud: Kranie;
knoer; håndled; albuer; knæ; ankler og for den sags skyld tæer! Og man
bør ikke køre én meter med over 10km/t uden at hvert af disse
fejldesigns er kunstigt forstærket/beskyttet :-|

--
Armand.

"J.C.Kløve" (04-05-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 04-05-08 22:00

Armand skrev:
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:481cf000$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> ET er hvad man bør, andet hvad man gør!
> Jég har skam også kørt mine km i jeans og gummisko og gjort andet dumt,
> men nu hvor jeg gennem mange år har haft hele udtrækket, føler jeg mig
> usikker såsnart jeg kører ud af indkørslen uden og dét smitter af på min
> holdning til sikkerhedsemnet generelt!
>
> Der ér al mulig grund til at være fuldt påklædt uanset køretøj :-|
> Der dør efter al sandsynlighed også(!) en lang stribe motorcyklister her
> i foråret og fælles for dem alle er at ingen af dem kender noget til
> deres skæbne samme morgen, endsige få minutter inden deres fatale
> trafikoplevelse - Dét plejer at være mit argument mod liige at køre en
> distance uden hjelm: Man når aldrig at få den hvis (når!) "lynet slår
> ned", for man opdager intet før man befinder sig i den fri luft =
>
> Blandt de seneste døde motorcyklister erindrer jeg at der er hele to
> veteran-motorcykler imellem.
> Hvis veteran-kørsel kan ende fatalt p.g.a. freak-accicents, kan DIN
> næste tur også gøre det. Og det eneste værn man har mod skæbnen på
> asfalten er grundig påklædning.
>
> Herren (om man så tror at han rider på en hvid hest, drage eller kamel)
> har mærkværdigvis designet menneskekroppen således at på de yderpunkter
> der er mest udsat for at ryge i jorden, blot man snubler over
> kantstenen, består af knogle overtrukket med kun få mm hud: Kranie;
> knoer; håndled; albuer; knæ; ankler og for den sags skyld tæer! Og man
> bør ikke køre én meter med over 10km/t uden at hvert af disse
> fejldesigns er kunstigt forstærket/beskyttet :-|
>
....
Læs lige det Armand skriver een gang til...

Det er fan'me kloge ord!

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 08:38


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:481e23c8$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand skrev:
>> Michael Dahlberg skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:481cf000$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> ET er hvad man bør, andet hvad man gør!
>> Jég har skam også kørt mine km i jeans og gummisko og gjort andet
>> dumt, men nu hvor jeg gennem mange år har haft hele udtrækket, føler
>> jeg mig usikker såsnart jeg kører ud af indkørslen uden og dét
>> smitter af på min holdning til sikkerhedsemnet generelt!
>>
>> Der ér al mulig grund til at være fuldt påklædt uanset køretøj :-|
>> Der dør efter al sandsynlighed også(!) en lang stribe motorcyklister
>> her i foråret og fælles for dem alle er at ingen af dem kender noget
>> til deres skæbne samme morgen, endsige få minutter inden deres fatale
>> trafikoplevelse - Dét plejer at være mit argument mod liige at køre
>> en distance uden hjelm: Man når aldrig at få den hvis (når!) "lynet
>> slår ned", for man opdager intet før man befinder sig i den fri luft
>> =
>>
>> Blandt de seneste døde motorcyklister erindrer jeg at der er hele to
>> veteran-motorcykler imellem.
>> Hvis veteran-kørsel kan ende fatalt p.g.a. freak-accicents, kan DIN
>> næste tur også gøre det. Og det eneste værn man har mod skæbnen på
>> asfalten er grundig påklædning.
>>
>> Herren (om man så tror at han rider på en hvid hest, drage eller
>> kamel) har mærkværdigvis designet menneskekroppen således at på de
>> yderpunkter der er mest udsat for at ryge i jorden, blot man snubler
>> over kantstenen, består af knogle overtrukket med kun få mm hud:
>> Kranie; knoer; håndled; albuer; knæ; ankler og for den sags skyld
>> tæer! Og man bør ikke køre én meter med over 10km/t uden at hvert af
>> disse fejldesigns er kunstigt forstærket/beskyttet :-|
>>
> ...
> Læs lige det Armand skriver een gang til...
>
> Det er fan'me kloge ord!
>
Ja men jeg benægter ikke Armands visdom, langtfra endda.
Men måske hans realisme.
Hvis al kørsel over 10 km/t skal foregå i "hele svineriet", burde vi jo
nok overveje om vi overhovedet tør lader vore sønner og døtre køre på
knallert, uden 10.-15000 kr's udstyret på, også når de kun lige skal
hen til Sophie og hygge. Husk, du skal være hjemme om en time, og det
tager 25 minutter at tage rustningen af, og lige så længe at få den på,
ha´ det ny hyggeligt.
Jeg har en skrækkelig tilståelse!
Jeg kan finde på at køre hen på parrelelvejen en søndag, kort efter
kirketid, kun iført hjelm og fastsiddende fodtøj (og det absolut
nødvendige i øvrigt for ikke at give anledning til offentlig anstød).
Puha, tænk lige hvis vi klædte os i lædertøjet, med forstærkninger og
alt det øvrige kvalitets-kram, når vi skulle ud at cykle hurtigt på
trædecyklen!
Det ville bestemt være gunstigt for sikkerheden.
Undskyld til Armand, dette sidste var dybt useriøst, men lidt morsomt


Michael D



Anders Majland (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 05-05-08 09:24

> Ja men jeg benægter ikke Armands visdom, langtfra endda.
> Men måske hans realisme.
> Hvis al kørsel over 10 km/t skal foregå i "hele svineriet", burde vi jo
> nok overveje om vi overhovedet tør lader vore sønner og døtre køre på
> knallert, uden 10.-15000 kr's udstyret på, også når de kun lige skal hen
> til Sophie og hygge.

Så skift 10km/t ud med 30km/t ...

Personligt går min grænse for "fuld udrustning" ved den hastighed jeg kan
præstere på en trædecykel ... Og selv der kører jeg med hjelm ...

Hellere svede som en gris end komme til skade
http://www.tkdgalleri.dk/galleri/displayimage.php?album=42&pos=33 <<< og her
burde jeg have haft hjelmen på ..... Men var ved at koge over .... Problemet
med undtagelser er at det ofte er der det går galt .... Men jeg havde lige
været med til at bære et par mc'er ud af en en blød skovbund (vejen spærret
af et væltet træ)
http://picasaweb.google.dk/Trine.Martine.Andersen/Tjuhej2008/photo#5193917560873643218
Det meste af tiden var jeg pakket ordenligt ind trods det gode vejr
http://picasaweb.google.dk/Trine.Martine.Andersen/Tjuhej2008/photo#5193915756987376946
Og da XT'en senere på dagen smed mig af (igen) var det kun foden det gik
lidt udover (som jeg har skrevet før: Daytona goretex/læder er
touringstøvler - ikke nødvendigvis velegnet til leg udenfor asfalten)

Og når jeg kører mine 10km til arbejde i kbh så er det godt nok ikke med
brynje men "kun" med beskyttelsen i jakke / bukser (incl rygbeskytter) Godt
nok er det fristende at nøjes med hjelm, handsker når vejret er godt, men
trods det at hastigheden ikke er meget over cykelhastighed så vælger jeg
alligevel både jakke, bukser og støvler ...

/A



kent (04-05-2008)
Kommentar
Fra : kent


Dato : 04-05-08 18:31


> I den sidste ende er der også en stor sikkerhed i at blive set, så det
> spraglede tøj er faktisk slet ikke så dumt i forhold til den sorte dragt -
> Heller ikke på en Nimbus

Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.

/Kent


Dan \"748\" Dethlefs~ (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 04-05-08 18:42

kent skrev:
>
>> I den sidste ende er der også en stor sikkerhed i at blive set, så det
>> spraglede tøj er faktisk slet ikke så dumt i forhold til den sorte
>> dragt - Heller ikke på en Nimbus
>
> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.
>

No way, ikke flere "dumme regler"

Køb dog noget MC-tøj i andre farver end sort istedet for.
Der findes så mange flotte farver, og sort er den kedligste der findes

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Ukendt (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-08 19:26

On Sun, 4 May 2008 19:31:19 +0200, kent wrote:

> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.

Nej !

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Steen Gruby (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-05-08 19:27

On Sun, 4 May 2008 19:31:19 +0200, "kent"
<detkandugodtvaerebeKENT@yahoo.com> wrote:

Hej.
>
>Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.
>
Glem det - Vi har love og forordninger nok.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Nielsen (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 04-05-08 21:52

> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.

Hvad rolle spiller det i et færdselsuheld, om traktor-, buschaufføren eller
bilisten har en sikkerhedsvest på?

/Ths
....Der burde indføres tvang om en gående med flag foran alle biler. Det
virkede i den 19. århundrede - det kunne virke igen...


Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 08:40


"Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse
news:481e21f1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.
>
> Hvad rolle spiller det i et færdselsuheld, om traktor-, buschaufføren
> eller bilisten har en sikkerhedsvest på?
>
> /Ths
> ...Der burde indføres tvang om en gående med flag foran alle biler.
> Det virkede i den 19. århundrede - det kunne virke igen...
Hvis det gjorde, hvorfor blev det så afskaffet?

Michael D
>



Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 09:04

Michael Dahlberg wrote:

>> ...Der burde indføres tvang om en gående med flag foran alle biler.
>> Det virkede i den 19. århundrede - det kunne virke igen...
> Hvis det gjorde, hvorfor blev det så afskaffet?
>
Antallet af bilister kom over den kritiske masse.

--
vh
Torben

Jim Andersen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 05-05-08 11:28

Torben Scheel wrote:
>>> ...Der burde indføres tvang om en gående med flag foran alle biler.
>>> Det virkede i den 19. århundrede - det kunne virke igen...
>> Hvis det gjorde, hvorfor blev det så afskaffet?
> Antallet af bilister kom over den kritiske masse.

Flagproducenterne kunne ikke følge med efterspørgslen da de netop havde
startet export til mellemøsten.

/jim



Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 12:18


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:481ebf52$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>> ...Der burde indføres tvang om en gående med flag foran alle biler.
>>> Det virkede i den 19. århundrede - det kunne virke igen...
>> Hvis det gjorde, hvorfor blev det så afskaffet?
>>
> Antallet af bilister kom over den kritiske masse.
>
Hm, jeg indrømmer at det er kritisk, men den kritiske masse?
Så bude eksplo- og destruktionen være overstået nu
Eller destruktionsfasen er måske blot så langvarig, at vi stadig er i
gang med den?
En styret kædereaktion, der er svagt ude af kontrol
=\;-(

Michael D



Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 13:03

Michael Dahlberg wrote:

>> Antallet af bilister kom over den kritiske masse.
>>
> Hm, jeg indrømmer at det er kritisk, men den kritiske masse?
> Så bude eksplo- og destruktionen være overstået nu
> Eller destruktionsfasen er måske blot så langvarig, at vi stadig er i
> gang med den?
> En styret kædereaktion, der er svagt ude af kontrol
> =\;-(
>
http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass

--
vh
Torben

Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 13:20


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:481ef772$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>> Antallet af bilister kom over den kritiske masse.
>>>
>> Hm, jeg indrømmer at det er kritisk, men den kritiske masse?
>> Så bude eksplo- og destruktionen være overstået nu
>> Eller destruktionsfasen er måske blot så langvarig, at vi stadig er i
>> gang med den?
>> En styret kædereaktion, der er svagt ude af kontrol
>> =\;-(
>>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass
>
Jeg troede du mente:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kritisk_masse

http://da.wikipedia.org/wiki/Trinitytesten

http://www2002161.thinkquest.dk/Artikler/typer.html

Jeg lever af at undervise soldater i den slags!


Michael D



Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 13:31

Michael Dahlberg wrote:

> Jeg troede du mente:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Kritisk_masse
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Trinitytesten
>
> http://www2002161.thinkquest.dk/Artikler/typer.html
>
> Jeg lever af at undervise soldater i den slags!
>
>
Arh, come on. Du erkendte jo selv at koblingen var umulig

--
vh
Torben

Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 13:35


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:481efdff$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>> Jeg troede du mente:
>>
>> http://da.wikipedia.org/wiki/Kritisk_masse
>>
>> http://da.wikipedia.org/wiki/Trinitytesten
>>
>> http://www2002161.thinkquest.dk/Artikler/typer.html
>>
>> Jeg lever af at undervise soldater i den slags!
>>
>>
> Arh, come on. Du erkendte jo selv at koblingen var umulig
>
Næ, men jeg er vant til, at ikke alle forstår min humor !
;-(

Michael D



Steen Gruby (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-05-08 17:19

On Mon, 5 May 2008 14:35:17 +0200, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

Hej <michael.
>>
>Næ, men jeg er vant til, at ikke alle forstår min humor !
>;-(
>
Det er da simpelt: Der er ingen der tør gå foran

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Niels Pein (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 04-05-08 22:48

"kent" skrev ...
>
> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.
>
Hvorfor? Skal det bare være helt slut med at bestemme over sig selv?

Og hvor skal grænsen gå? Vi kunne f.eks. tage ved lære at sikkerhedsreglerne
i motorsport, og gøre hjelmbrug lovpligtig for bilister. Det tror jeg
seriøst kunne redde mange liv, men skal vi gøre det? "Nej" hvis du spørger
mig.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA



Anders Majland (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 05-05-08 09:32

>> I den sidste ende er der også en stor sikkerhed i at blive set, så det
>> spraglede tøj er faktisk slet ikke så dumt i forhold til den sorte
>> dragt - Heller ikke på en Nimbus
>
> Jeps - gør sikkerhedsvesten lovpligtig.

Nej - på de afstande hvor det er kritisk for en motorcyklist at bliver
overset gør en vest ikke nogen større forskel i synligheden. Det gør den kun
på "lang" afstand og der er det jo ikke farligt at blive overset - kun træls
at skulle bremse ned ...

Det primære problem er ikke synlighed - men at trafikanterne ikke ser sig
for eller kun ser det de kigger efter ... Se evt igen den engelske video med
basketball spillerne eller søg på SMIDSY


Niels.Pein@gmail.com (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Niels.Pein@gmail.com


Dato : 05-05-08 02:35

On 5 Maj, 10:23, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> .... Men jeg havde lige
> været med til at bære et par mc'er ud af en en blød skovbund
>
Ja den slags er tungt arbejde, og så damper det godt inde i
hjelmen.

Alle de der billeder med et å-løb med planker over; er det ikke bare
at gøre sådan her:
http://www.pein.dk/offroad/20010513/20010511c.jpg
(det er mig med nr. 134)

Eller var det en øvelse i sig selv netop at skulle tage plankerne?
--
Hilsen Niels

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste