Ændre forsikring pr. email - hvornår er je~
Fra : Bo

Dato : 02-05-08 14:00

Hej

Det er måske delvist OT, men kan nogen hjælpe mig med at finde ud af om min MC er
kasko-
forsikret i dt øjeblik jeg har AFSENDT en email bestilling på ændring fra ren
ansvar til kasko
hos Topdanmark ?
Jeg kan ikke få det afklaret hos selskabet, da alle forsikringsselskaber har
lukket i dag (fredag
efter Kr. Luftfartsdag) pga. ny overenskomst i finanssektoren.

Årsagen til det akutte behov for kasko er, at naboens MC blev forsøgt brændt af i
nat, og
jeg vil egentlig gerne kunne sove trygt i forvisning om, at hvis "nogen" forsøger
det samme
på min Honda, kan jeg få dækket skaderne hos forsikringen (minus selvrisiko,
selvfølgelig).

/Bo

Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-05-08 14:17

"Bo" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøger det samme
> på min Honda, kan jeg få dækket skaderne hos forsikringen (minus

Iht. forsikringsaftalelovens §11 træder en aftale ikraft når enten
forsikringstageren eller selskabet acccepterer den andens tilbud.

Dvs. du har ikke kasko før Top har accepteret.

Vh/Leif

Fra : Henrik K

Dato : 05-05-08 06:42

Mystisk - jeg skrev et svar her i week-enden, men det er ikke kommet
med?

Anyway - du kan ikke få kasko før du har været til fremvisning med
cyklen på et af deres kontorer, hvor de tjekker stelnr. m.m.

-Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-08 12:55

> Anyway - du kan ikke få kasko før du har været til fremvisning med
> cyklen på et af deres kontorer, hvor de tjekker stelnr. m.m.

Den havde jeg ligegodt ikke hørt før ... Er det specielt for TopDanmark
eller er der flere selskaber der kører den praksis ?

Fra : Armand

Dato : 06-05-08 16:02

Anders Majland skrev:

> Den havde jeg ligegodt ikke hørt før ... Er det specielt for TopDanmark
> eller er der flere selskaber der kører den praksis ?

Det er vist meget udbredt!
Problemet (for forsikringsselskaberne) er, at ansvars-forsikrede der
pludselig også vil have kasko på, let kan hænde allerede at have en
skade som de derved forsøger at få dækket ved at "efterforsikre"!

Det er med andre ord motorcyklens stand man kontrollerer, og herunder er
det vel elementært at kontrollere stelnummeret for at se om det
vitterligt ér rette motorcykel der bliover femvist!

--
Armand.

Fra : Henrik K

Dato : 06-05-08 07:11

On 6 Maj, 13:54, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Den havde jeg ligegodt ikke hørt før ... Er det specielt for TopDanmark
> eller er der flere selskaber der kører den praksis ?

Okay - forklaringen er enkel nok - og jeg vil tro at det er gældende
praksis for alle selskaber.

"Nogen" kunne jo finde på at ændre sin forsikring til kasko EFTER at
deres cykel er beskadiget/stjålet/brændt, og derved påføre selskabet
en udgift de reelt ikke har haft nogen indtægt på.

-Henrik

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-05-08 14:34

Henrik K wrote:
> Okay - forklaringen er enkel nok - og jeg vil tro at det er gældende
> praksis for alle selskaber.

Det er det ikke.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-05-08 15:03

Henrik K wrote:

> "Nogen" kunne jo finde på at ændre sin forsikring til kasko EFTER at
> deres cykel er beskadiget/stjålet/brændt, og derved påføre selskabet
> en udgift de reelt ikke har haft nogen indtægt på.

Jeg ville for mange herrens år siden ændre ansvar til kasko før en
udlandstur - maskinen var til fremvisning med bulet tank - det ville de
ikke forsikre. Jeg fik travlt med at få det lappet og malet over på den
side. Så så de den at se igen - og slog sig i tøjret. Så blev far vred -
ikke skuffet - og fortalte dem i umisforståelige vendinger at de kunne
skrive skaden ind i papirerne hvis de havde lyst, eller glemme alt om
mig som kunde fremover. Det var TopDK.

--
vh
Torben - ikke topdk kunde mere.