/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Overvej den gule vest
Fra : JensW


Dato : 29-04-08 14:12

Hej gruppe

Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
havde set alle bilerne foran hende stoppede.
Det var inde midt i København, og der var rødt lys 12-15 biler længere
fremme (måske ikke synligt så langt bagude pga. vejens forløb).
Med kaskade-effekt nåede hun at bule 3 biler foran sig, og hun
erkendte at hun slet ikke havde nået at få foden på bremsen.

OG så var det jeg med det samme tænkte på en australsk undersøgelse
der var refereret i avisen i går - om trafiksikre bilfarver. Netop de
klassiske danske sølvgrå mv. er MINDST trafiksikre. (og ja, stort set
hele køen var "neutral-farvet").

Bagefter priste jeg mig lykkelig for at jeg i dag var i bil, og ikke
på de to hjul. For så siger det godt nok BANG på den rigtigt alvorlige
måde. Puha.

Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
Brug nu den gule vest HVER GANG. Den ER ikke fiks som det sorte
klassiske, men den ER medvirkende til større synlighed. Og hvis man
vælger en pænere model er det altså ikke så grimt endda (har selv en
Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).

Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.

Jens W.


 
 
Ole Schultz (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 29-04-08 21:21

On Tue, 29 Apr 2008 13:12:25 -0700 (PDT), JensW
<Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> wrote:

>Hej gruppe

>Brug nu den gule vest HVER GANG. Den ER ikke fiks som det sorte
>klassiske, men den ER medvirkende til større synlighed. Og hvis man
>vælger en pænere model er det altså ikke så grimt endda (har selv en
>Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).
>
>Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
>Jens W.


Godt at du stadig er hos os

Jeg er nok som de fleste, dvs ikke for flink til at bruge vesten.
Jeg har ihvertfald besluttet mig for at min næste jakke IKKE skal være
sort.

Men noget i denne stil

http://www.ixs-fashion.com/product.asp?PageNo=PRODUCTCARD&Catalog=Cronus+Katalog&ProductId=X55001&Variante=053-2XL

mvh Ole


Langholm (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Langholm


Dato : 29-04-08 21:23

JensW skrev:
> Hej gruppe
>
> Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
> havde set alle bilerne foran hende stoppede.
> Det var inde midt i København, og der var rødt lys 12-15 biler længere
> fremme (måske ikke synligt så langt bagude pga. vejens forløb).
> Med kaskade-effekt nåede hun at bule 3 biler foran sig, og hun
> erkendte at hun slet ikke havde nået at få foden på bremsen.
>
> OG så var det jeg med det samme tænkte på en australsk undersøgelse
> der var refereret i avisen i går - om trafiksikre bilfarver. Netop de
> klassiske danske sølvgrå mv. er MINDST trafiksikre. (og ja, stort set
> hele køen var "neutral-farvet").
>
> Bagefter priste jeg mig lykkelig for at jeg i dag var i bil, og ikke
> på de to hjul. For så siger det godt nok BANG på den rigtigt alvorlige
> måde. Puha.
>
> Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
> Brug nu den gule vest HVER GANG. Den ER ikke fiks som det sorte
> klassiske, men den ER medvirkende til større synlighed. Og hvis man
> vælger en pænere model er det altså ikke så grimt endda (har selv en
> Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).
>
> Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
> Jens W.
>
Jeg har købt 2 fre thansen med lynlås di er ok, prøv dem først oven på
din mc jakke.

Niels Pein (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 29-04-08 21:40

"JensW" skrev ...

> Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
> havde set alle bilerne foran hende stoppede.
>
* snip *
> Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
> Brug nu den gule vest HVER GANG.
>
Ja der skal nok være een eller anden effekt, men netop i dette tilfælde,
hvor damen overser en hel bil, ja faktisk flere, så tror jeg der skal mere
drastiske midler i brug end en enkelt gul vest i gadebilledet foran damens
forrude. Store roterende blink eller sådan noget, var nok det der skulle til
at vække hende, mon ikke.

> Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
Godt der ikke skete mere. Kunne din bil køre videre?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA



Ole Jensen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Ole Jensen


Dato : 29-04-08 21:57

Hej . Jeg bruger også hele tiden den gule vest , selvom der er nogle der
griner af
mig , men så er spørgsmålet om fejlen ligger hos dem eller mig .
Hilsen Ole .







"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
news:481787aa$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "JensW" skrev ...
>
>> Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
>> havde set alle bilerne foran hende stoppede.
>>
> * snip *
>> Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
>> Brug nu den gule vest HVER GANG.
>>
> Ja der skal nok være een eller anden effekt, men netop i dette tilfælde,
> hvor damen overser en hel bil, ja faktisk flere, så tror jeg der skal mere
> drastiske midler i brug end en enkelt gul vest i gadebilledet foran damens
> forrude. Store roterende blink eller sådan noget, var nok det der skulle
> til at vække hende, mon ikke.
>
>> Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>>
> Godt der ikke skete mere. Kunne din bil køre videre?
> --
> Hilsen Niels
> Suzuki Bandit 1250 SA
>



Sonny T. Larsen (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 29-04-08 22:20

On Tue, 29 Apr 2008 22:57:24 +0200, Ole Jensen wrote:

> Hej . Jeg bruger også hele tiden den gule vest , selvom der er nogle der
> griner af mig , men så er spørgsmålet om fejlen ligger hos dem eller mig .

Der er vel næppe tale om fejl hos hver dig eller andre - men om valg.

At køre MC er et valg, med deraf følgende risici; nogle kan man selv påvirke,
andre ikke - men bund og grund er det op til den enkelte mc-kører at vælge.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Niels Pein (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 29-04-08 22:25

"Ole Jensen" skrev ...
> Jeg bruger også hele tiden den gule vest , selvom der er nogle der griner
> af
> mig , men så er spørgsmålet om fejlen ligger hos dem eller mig .
>
Ja hvem har fejlen ...
Jeg synes fejlen ligger hos damen i bilen bagved (og jeg ved ikke om hun
grinte ad nogen), og jeg tvivler på en gul vest foran havde gjort nogen
forskel, når en hel bil og et sæt bremselys ikke var nok for hende.

Det må du da indrømme er en berettiget tvivl at have, ikk'?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA
(prøver at undgå at holde bagerst i en kø)



JensW (29-04-2008)
Kommentar
Fra : JensW


Dato : 29-04-08 16:28

On 29 Apr., 22:40, "Niels Pein" <forn...@efternavn.landekode> wrote:
> "JensW" skrev ...
>
> > Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
> > havde set alle bilerne foran hende stoppede.
>
> * snip *
> > Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
> > Brug nu den gule vest HVER GANG.
>
> Ja der skal nok være een eller anden effekt, men netop i dette tilfælde,
> hvor damen overser en hel bil, ja faktisk flere, så tror jeg der skal mere
> drastiske midler i brug end en enkelt gul vest i gadebilledet foran damens
> forrude. Store roterende blink eller sådan noget, var nok det der skulle til
> at vække hende, mon ikke.

Jeg er ret enig. Når hun kan overse at så mange biler stopper foran
hende er hun temmelig ukoncentreret om kørslen (og måske koncentreret
om noget andet). Det er vi desværre mange på landevejen der kender ret
godt.
Når jeg alligevel tror at den gule vest måske kan hjælpe, er det fordi
jeg i praksis oplever at folk giver mig mere plads og virker mere
opmærksomme når jeg har vesten på. Om de et kort øjeblik tror det er
en færdselsbetjent skal jeg ikke kunne sige, men tanken har da
strejfet mig. (MC'en er ganske vist en BMW, men den er rød, og med
stor topboks - så der er ikke meget politi-mc over den).

>
> > Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
> Godt der ikke skete mere. Kunne din bil køre videre?

Ja - min kunne, for jeg var den tredje bil i kaskaden. Hendes egen bil
blev ret skadet (var en nyere model), og det blev den første bil også
(en ældre Mondeo). De kunne med nød og næppe køre derfra, og først
efter at have samlet nedfaldne kofangere mv. op. Anden bil i kaskaden
var en BMW 3-serie, og den kunne ikke lukke bagagerummet efter at
Mondeoen havde ramt den. Min bil blev så vidt jeg kan se kun lettere
skadet, så hvis jeg havde haft samme placering på MC'en - og haft
foden på fodbremsen - var jeg måske endda sluppet for at vælte.
Vurderingen var umiddelbart at Mondeoen ikke blev bil igen. Den er
formentlig blevet påkørt med 30-50 km/t af en bil på 1,2 - 1,3 tons.
Det klarer MC'en bare overhovedet ikke.
(Og jeg skal naturligvis have min egen på værksted for at have checket
deformationszoner. De KAN godt have fået et dask - og så er det bare
ikke billigt).

> --
> Hilsen Niels
> Suzuki Bandit 1250 SA

Bedste MC-hilsner
Jens W.

Manuel Korell (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Manuel Korell


Dato : 30-04-08 01:55

On 30 Apr., 00:27, JensW <Jens.Wartenberg...@gmail.com> wrote:
> On 29 Apr., 22:40, "Niels Pein" <forn...@efternavn.landekode> wrote:
>
> > "JensW" skrev ...
>
> > > Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
> > > havde set alle bilerne foran hende stoppede.
>
> > * snip *
> > > Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
> > > Brug nu den gule vest HVER GANG.
>
> > Ja der skal nok være een eller anden effekt, men netop i dette tilfælde,
> > hvor damen overser en hel bil, ja faktisk flere, så tror jeg der skal mere
> > drastiske midler i brug end en enkelt gul vest i gadebilledet foran damens
> > forrude. Store roterende blink eller sådan noget, var nok det der skulle til
> > at vække hende, mon ikke.
>
> Jeg er ret enig. Når hun kan overse at så mange biler stopper foran
> hende er hun temmelig ukoncentreret om kørslen (og måske koncentreret
> om noget andet). Det er vi desværre mange på landevejen der kender ret
> godt.
> Når jeg alligevel tror at den gule vest måske kan hjælpe, er det fordi
> jeg i praksis oplever at folk giver mig mere plads og virker mere
> opmærksomme når jeg har vesten på. Om de et kort øjeblik tror det er
> en færdselsbetjent skal jeg ikke kunne sige, men tanken har da
> strejfet mig. (MC'en er ganske vist en BMW, men den er rød, og med
> stor topboks - så der er ikke meget politi-mc over den).
>
>
>
> > > Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
> > Godt der ikke skete mere. Kunne din bil køre videre?
>
> Ja - min kunne, for jeg var den tredje bil i kaskaden. Hendes egen bil
> blev ret skadet (var en nyere model), og det blev den første bil også
> (en ældre Mondeo). De kunne med nød og næppe køre derfra, og først
> efter at have samlet nedfaldne kofangere mv. op. Anden bil i kaskaden
> var en BMW 3-serie, og den kunne ikke lukke bagagerummet efter at
> Mondeoen havde ramt den. Min bil blev så vidt jeg kan se kun lettere
> skadet, så hvis jeg havde haft samme placering på MC'en - og haft
> foden på fodbremsen - var jeg måske endda sluppet for at vælte.
> Vurderingen var umiddelbart at Mondeoen ikke blev bil igen. Den er
> formentlig blevet påkørt med 30-50 km/t af en bil på 1,2 - 1,3 tons.
> Det klarer MC'en bare overhovedet ikke.
> (Og jeg skal naturligvis have min egen på værksted for at have checket
> deformationszoner. De KAN godt have fået et dask - og så er det bare
> ikke billigt).
>
> > --
> > Hilsen Niels
> > Suzuki Bandit 1250 SA
>
> Bedste MC-hilsner
> Jens W.



Hej Gruppe.

Jeg må lige fortælle om min lidt skrammende oplevelse: Kom kørende på
Emdrupvej lige inden Tuborgvej, lidt under den tilladte
hastighedsgrænse. Foran mig kører en hvid bil, afstand til mig ca. 10
meter. Det var lidt over middag og jeg dagdrømmer lidt. Længere fremme
passere den hvide bil en mor med hendes to børn, ca. 7 år gamle, som
venter på fri bane, så de kunne passere vejen. Tænker ikke så meget
over det, indtil hun begynder at krydse vejen, mens jeg kun var få
meter foran hende. Blev vildt forskrækket og klodsede næsten
forbremsen. Nåede også lige at hive koblingen ind, men ikke gassen.
Motoromdrejninger røg op i det røde felt, med den larm som følger med.
Og jeg standser lige et par centimeter foran hende. Motoren går ud,
jeg står midt på vejen, det gør hun også. Jeg skriger af hende, noget
i stil med” Om hun var total åndsvag!” og nogle andre ting som jeg
ikke kan huske. Hun svarer noget i stil med” Ja, og jeg går over vejen
med to børn, uden at se mig for.!!”. Underligt svar, men hun var nok
også lidt berørt af situationen.

Jeg ved ikke hvad man kan konkludere af det, men at man nok ikke skal
tage noget for givet i trafikken, er et godt bud.


Hilsen Manuel Korell


Moses (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Moses


Dato : 30-04-08 10:14



Hej Gruppe.

Man ser hvad man ser og ikke andet.

Dette link giver lidt at tænke over, når man har lavet testen

http://www.dothetest.co.uk/

Hilsen
Moses



Anders Majland (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-04-08 10:39

> Man ser hvad man ser og ikke andet.
> Dette link giver lidt at tænke over, når man har lavet testen
> http://www.dothetest.co.uk/

Den er *beep* god ...

Pointen er den samme som til de undersøgelser vedr SMIDSY* ulykker jeg har
postet før.

* Sorry Mate, I Didnt See You

Det hjælper ikke nødvendigvis med hverken gule veste, rotende blinklys eller
hvad man nu kan finde på... Der skal "råbes" så højt at man blokerer for alt
andet hos den "blinde" for at blive set... Det er derfor folk oplever at
HID lamper virker - Der er lyset så kraftigt at det direkte blænder den
"blinde" der ikke kan se efter det han forventer og derfor bliver opmærksom
på ...

Men havde bjørnen i video'en haft en orange vest på blandt de sort/hvide
spillere ville langt flere nok have set den... Tror at næsten alle ikke ser
bjørnen i første forsøg .... Men derfra til at alle ser den er det nok
yderligere et stykke. Stik den et kraftigt kompresserhorn også og så er vi
måske ved at være der ...

Men det er temmeligt egoistisk at føre sig frem i trafikken på andres
beskostning. Kører man og skriger SE MIG - SE MIG (f.eks HID) så bliver
andre måske overset ...

Jeg tror på opdragelse istedet ... Som video'en her er et godt eksempel på
....


HC (30-04-2008)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 30-04-08 13:16

Moses wrote:

> Dette link giver lidt at tænke over, når man har lavet testen
> http://www.dothetest.co.uk/

Ja, den kom da godtnok totalt bag på mig :D

Hygge,
HC


--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Tingskoven (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Tingskoven


Dato : 01-05-08 07:43

....har lige været i Herning (i bil) ad motorvejen. Der kom en del regn, der
slog op igen, således, at det er svært, at se baglygterne.
200 m foran mig dukker der pludselig en gul plet op. Jeg skulle ind på under
100 m, før jeg kunne ane baglygten på motorcyklen.
Jeg skal ha' købt vest til konen og undertegnede i næste uge, smart eller
ej.

Mvh
Revsgaard
GSX750F '07



Ukendt (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-08 11:38

On Thu, 1 May 2008 08:42:46 +0200, Tingskoven wrote:

> ...har lige været i Herning (i bil) ad motorvejen. Der kom en del regn, der
> slog op igen, således, at det er svært, at se baglygterne.
> 200 m foran mig dukker der pludselig en gul plet op. Jeg skulle ind på under
> 100 m, før jeg kunne ane baglygten på motorcyklen.

Der vil altid være en situation hvor "rotorblink" vil være en fordel. Men
hva' faen' får folk til at tro, at de bare kan "blæse" videre i sådant et
vejr, uden nogen respekt for sigt/standselængder ?

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Tingskoven (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Tingskoven


Dato : 01-05-08 12:21

> Der vil altid være en situation hvor "rotorblink" vil være en fordel. Men
> hva' faen' får folk til at tro, at de bare kan "blæse" videre i sådant et
> vejr, uden nogen respekt for sigt/standselængder ?

Det skal retfærdigvis siges, at MC'en kørte pænt. Det var var mig, der i bil
kom "blæsende" bagfra, hvilket jeg ikke er den eneste, der gør, når vi tror
vi har styr på tingene. Da MC'en ikke er med tågebaglygte er det et godt
alternativ med et "rotorblink" på kroppen.
(Der smut forøvrigt én mere i dag, på Amager)

Mvh
Revsgaard
GSX750F '07



JimR (01-05-2008)
Kommentar
Fra : JimR


Dato : 01-05-08 11:06

Uff, fæl oplevelse men heldigt at du var i bil.

Jeg har én gang i min MC tilværelse måttet lade mig transportere hjem med
MC'en i en 3x34 og han kørte godt til på havnevejen i Hvidovre. Ved
motorvejstilkørslen er der 3 lyskryds lige efter hinanden og han havde
besluttet sig for at nå med over for grønt (eller måske mørkegult).

Da vi nåede det første kryds og kørte over for gult havde morfar i Fiat 127
nået det andet kryds og stoppede op. Lastbilen var umulig at stoppe på 20
meter så vi bankede den stakkels Fiat med morfor og mormor tværs igennem
lyskrydset. Ingen (mennesker) kom noget til men Fiaten var til skrot. MC'en
(XS360 dengang) overlevede uden skrammer.

Jeg kører som mange andre altid med en taske på ryggen på MC så man burde
nok finde en mere synlig farve taske som kontrast til den sorte dragt.

mvh

JimR
nu NTV

"JensW" <Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:93dc85c0-5d83-46b8-9e43-d77edf73e8ad@w74g2000hsh.googlegroups.com...
Hej gruppe

Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
havde set alle bilerne foran hende stoppede.
Det var inde midt i København, og der var rødt lys 12-15 biler længere
fremme (måske ikke synligt så langt bagude pga. vejens forløb).
Med kaskade-effekt nåede hun at bule 3 biler foran sig, og hun
erkendte at hun slet ikke havde nået at få foden på bremsen.

OG så var det jeg med det samme tænkte på en australsk undersøgelse
der var refereret i avisen i går - om trafiksikre bilfarver. Netop de
klassiske danske sølvgrå mv. er MINDST trafiksikre. (og ja, stort set
hele køen var "neutral-farvet").

Bagefter priste jeg mig lykkelig for at jeg i dag var i bil, og ikke
på de to hjul. For så siger det godt nok BANG på den rigtigt alvorlige
måde. Puha.

Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
Brug nu den gule vest HVER GANG. Den ER ikke fiks som det sorte
klassiske, men den ER medvirkende til større synlighed. Og hvis man
vælger en pænere model er det altså ikke så grimt endda (har selv en
Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).

Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.

Jens W.



Anders Majland (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-05-08 15:37

> Jeg kører som mange andre altid med en taske på ryggen på MC så man burde
> nok finde en mere synlig farve taske som kontrast til den sorte dragt.

Ulykken på amager der er refereret herover skyldtes ifølge pressen en bilist
der overså en holdende varevogn og påkørte denne så hårdt at den ud på vejen
og ramte sammen med motorcyklerne.

Hvis "folk" kan overse en holdende transporter tror 'I' så at en gul vest
vil gøre den store forskel ...

Men mhs til synlighed på lang afstand så kan der måske vindes noget med en
gul jakke eller ditto rygsæk. Det er bare ikke på lang afstand at bilerner
er farlige for os ...



Svend Augsburg (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Svend Augsburg


Dato : 01-05-08 21:06

JensW <Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> skrev:
>Hej gruppe
>
>Var i dag i bil, og blev påkørt
>bagfra af en billist der slet ikke
>havde set alle bilerne foran hende stoppede.
>Det var inde midt i København, og
>der var rødt lys 12-15 biler længere
>fremme (måske ikke synligt så
>langt bagude pga. vejens forløb).
>Med kaskade-effekt nåede hun at
>bule 3 biler foran sig, og hun
>erkendte at hun slet ikke havde
>nået at få foden på bremsen.
>
>OG så var det jeg med det samme
>tænkte på en australsk
>undersøgelse
>der var refereret i avisen i går -
>om trafiksikre bilfarver. Netop de
>klassiske danske sølvgrå mv. er
>MINDST trafiksikre. (og ja, stort set
>hele køen var "neutral-farvet").
>
>Bagefter priste jeg mig lykkelig
>for at jeg i dag var i bil, og ikke
>på de to hjul. For så siger det
>godt nok BANG på den rigtigt alvorlige
>måde. Puha.
>
>Learning point for mig selv (og
>til inspi for andre):
>Brug nu den gule vest HVER GANG.
>Den ER ikke fiks som det sorte
>klassiske, men den ER medvirkende
>til større synlighed. Og hvis man
>vælger en pænere model er det
>altså ikke så grimt endda (har selv en
>Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).
>
>Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
>Jens W.

Tjah, det er nu sjovere at køre i t-shirt, armani
solbriller og sneekers.... Bare vejret var til
her i DK...


Bo Nielsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 05-05-08 22:00

>>Learning point for mig selv (og
>>til inspi for andre):
>>Brug nu den gule vest HVER GANG.
>>Den ER ikke fiks som det sorte
>>klassiske, men den ER medvirkende
>>til større synlighed. Og hvis man
>>vælger en pænere model er det
>>altså ikke så grimt endda (har selv en
>>Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).
>>
>>Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>>
>>Jens W.
>
> Tjah, det er nu sjovere at køre i t-shirt, armani
> solbriller og sneekers.... Bare vejret var til
> her i DK...

Personligt har jeg det med sikkerhedsbeklædning til mc-kørsel som jeg har
det med sikkerhedssele i bilen - bruger jeg det ikke føler jeg mig ikke godt
tilpas.

ScooterBo



Brian Lund Larsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 05-05-08 16:08

On May 1, 10:05 pm, Svend Augsburg <svend.augsb...@PFVEGc.dk> (slet
PFVEG) wrote:

>
> Tjah, det er nu sjovere at køre i t-shirt, armani
> solbriller og sneekers....  Bare vejret var til
> her i DK...

Som en der har oplevet både stenslag og flere store hårdslående
insekter på krop og visir, så tillader jeg mig at være uening.

Jeg forstår slet ikke hvordan man kører i sådan en beklædning, 20km/t
ned til cafeen og undgår sving, eller?



stupmail@gmail.com (06-05-2008)
Kommentar
Fra : stupmail@gmail.com


Dato : 06-05-08 03:59

On 29 Apr., 22:12, JensW <Jens.Wartenberg...@gmail.com> wrote:
> Hej gruppe
>
> Var i dag i bil, og blev påkørt bagfra af en billist der slet ikke
> havde set alle bilerne foran hende stoppede.
> Det var inde midt i København, og der var rødt lys 12-15 biler længere
> fremme (måske ikke synligt så langt bagude pga. vejens forløb).
> Med kaskade-effekt nåede hun at bule 3 biler foran sig, og hun
> erkendte at hun slet ikke havde nået at få foden på bremsen.
>
> OG så var det jeg med det samme tænkte på en australsk undersøgelse
> der var refereret i avisen i går - om trafiksikre bilfarver. Netop de
> klassiske danske sølvgrå mv. er MINDST trafiksikre. (og ja, stort set
> hele køen var "neutral-farvet").
>
> Bagefter priste jeg mig lykkelig for at jeg i dag var i bil, og ikke
> på de to hjul. For så siger det godt nok BANG på den rigtigt alvorlige
> måde. Puha.
>
> Learning point for mig selv (og til inspi for andre):
> Brug nu den gule vest HVER GANG. Den ER ikke fiks som det sorte
> klassiske, men den ER medvirkende til større synlighed. Og hvis man
> vælger en pænere model er det altså ikke så grimt endda (har selv en
> Kushitani til kr. 299. Den er ret OK).
>
> Med venlige MC-hilsner - og livet i behold.
>
> Jens W.

Hej

Beklager det sene svar, men jobbet har det jo at tage for store bidder
af fritiden....

Jeg kan sagtens forstå, at du mener, at en vest kan give noget, men
erfaringen fra at holde på sideveje er, at hvis der bare er det
mindste kåbe eller tanktaske eller lignende, så "drukner den grønne/
gule farve. Og hvis jeg må være så fræk, så har emnet været rundt at
vende i mc-politiske kredse i flere år og der er almindelig enighed
om, at den i hvert fald ikke skal indføres som noget obligatorisk, da
der ikke er beviser for nogen form for sikkerhedsforbedring. Og inden
protesterne vælter ind, så tænk på det, der også har været skrevet om
her i gruppen: Hvorfor skal andre trafikanter ikke holde øje med, hvad
der sker omkring dem? Og emnet lys på mc eller ej har jo også været
debatteret internationalt i flere år, og har betydet, at indtil videre
er et fælles europæsik krav forløbigt lagt stille, der er vitterligt
ikke findes bevis for fordelen.

Noget andet er eksempelvis med hjelm eller sikkerhedssele eller godt
tøj eller gode dæk og bremser. ABS er eksempelvis IKKE bevist som
noget godt og BMW havde også en ide om, at når man trådte på
bagbremsen, skulle forbremsen også virke og den kobling måtte de så
til sidste tage af modellerne, da det ikke fysisk var en god idé for
to-hjulere på eksempelvis våde brosten med forbremse og
bremseforstærker.

Jeg synes, at vi skal holde lidt igen med den der "bukken os ned med
bukserne nede" og bare gøre noget, som vi tror hjælper. I stedet skal
vi køre endnu mere defensivt og holde endnu mere øje med de andre
trafikanter og ja, ja, ja, jeg ved godt, at "Shit Happens", men jeg
prøver i bykørsel eksempelvis at holde, så jeg kan smutte forbi "ham
foran", hvis ham bagfra sidder og sover og glemmer at bremse.

Der er mange muligheder og selv om kapaciteten er begrænset, så er et
kørekursus altså det, man skal bruge for at lære både sig selv, sit
køretøj og trafikken at kende for alvor.

Så kære medmotorcyklister: Pas på med at tage en vest på, som ingen
ser og lade det blive noget, som alle andre pludselig skal bruge og
lovgiverne lovgiver om ud fra devisen: Når så mange bruger det, må vi
hellere lave det til en lov.

Ja, det er kynisk at tænke sådan, men efter 20+ års erfaring med
politikere og embedsmænd, så ER det sådan der tænkes derfra. Så: Kolde
facts og så tager vi den derfra.

Mvh

Stup
XS1100S, som er sort og er stolt af det og hvis herre og mester -
7-9-13 - stadig husker de grundliggende ting fra kørekurset for mange
år siden og kører ud fra, at de andre er "no'en skovle"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste