? Vask af MC-bukser (benzinlugt)
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 29-04-08 16:11

Hej NG
Jeg havde et uheld i weekenden - MC-lækkede benzin - som havnede på
bukserne. JEG vaske glad mine bukser - det special-vaskemiddel, som
jeg købte med tøjet - men skuffet blev jeg.
Bukserne lugter stadig fælt af benzin - uagtet at de hang til tørre
ude. HÆLP - hvad gør jeg ??

vh
Jørn

Fra : Ole

Dato : 29-04-08 16:20

Jørn N. Andersen (slet 22NCJ) wrote:
> [...]
> jeg købte med tøjet - men skuffet blev jeg.
> Bukserne lugter stadig fælt af benzin - uagtet at de hang til tørre

Hvad pokker der galt med at lugte af benzin ?

OK, lidt seriøst, det eneste der hjælper er
at lade bukserne hænge i den friske luft
sådan en 3-4 måneder.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 29-04-08 16:30

"Jørn N. Andersen (slet 22NCJ)" <jna@22NCJc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg købte med tøjet - men skuffet blev jeg.
> Bukserne lugter stadig fælt af benzin - uagtet at de hang til tørre

Udlufter!
Meget gerne på en (benzin-) tæt motorcykel.

Der er faktisk det eneste der rigtigt virker, enten hænge ude i
ufattelig lang tid, eller ud at køre længe og rask, under hensyntagen
til gældende regler og love.
;-\

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-08 08:06

> [...]
> jeg købte med tøjet - men skuffet blev jeg.
> Bukserne lugter stadig fælt af benzin - uagtet at de hang til tørre

Jeg har haft uheldige erfaringer med Nylon der har været i kontakt med
benzin - det blev stift og skrøbeligt. Alt efter hvor på bukserne og
hvor længe det fik lov at sidde så ville jeg nok holde ekstra øje med dem.

--
vh
Torben

Fra : KentBM

Dato : 30-04-08 15:10

> [...]
> jeg købte med tøjet - men skuffet blev jeg.
> Bukserne lugter stadig fælt af benzin - uagtet at de hang til tørre
Jeg ville nok få fat i en gang Swarfega/Plum håndvask og bruge på de
tørre bukser. Lade det sidde lidt og så vaske af i koldt vand.

I øvrigt har jeg altid brugt helt normalt sæbe til mit Rukka tøj. Uden
problemer. Efterfulgt af endnu en vask med imprægnering væske.

--

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-08 19:03

> I øvrigt har jeg altid brugt helt normalt sæbe til mit Rukka tøj. Uden
> problemer. Efterfulgt af endnu en vask med imprægnering væske.

Og tørretumbling til sidst....

Risikoen ved at bruge sæbe der er ikke er beregnet til "membran" tøj er at
det kan sætte sig i porene og det så går udover holdbarheden. Sæbe og
impregnering til formålet er ikke særligt dyrt (sammenlignet med hvad man
f.eks bruger på kædespray og lign) og det er vel ikke mange gange om året i
vasker jeres tøj ? Tror mit i snit bliver vasker 2-3 gange. Sidste weekend
blev det vasket for første gang i år - så nu dufter det "underligt" og er
meget blødt efter at fået vinterens "saltage" vasket ud ...

Tørretumblingen er også anbfefalet af goretex så det gør jeg også....

Btw så husk også at smøre trykknapper og lynlåse