OT? Problemer med Proxxon momentnøgle
Fra : Anders

Dato : 26-04-08 02:09

På stumpemarked anskaffede jeg mig en Proxxon 30/S momentnøgle. Jeg er
nybegynder på motorlære/værktøjs-området og har kastet mig ud i et
knastkædekift på min CX. Foreløbig går det fint, selv om vejret et alt
for godt til den slags.
Problemet er, at jeg ikke kan få momentnøglen til at "klikke".
Indstillet på laveste moment (5Nm) og en 10" svensknøgle i 90 graders
vinkel kan ikke fremprovokere det mindste klik. Selv ikke når jeg
"tager fat".
Er der et trix eg har overset? Har jeg købt noget l...? Er jeg for
dum? Afklaring ønskes.

Mvh. Anders

Fra : Rene´

Dato : 26-04-08 02:30

Min momentnøgle som går fra 10Nm til 80Nm klikker mindre jo lavere
momentet er. Ved 10 Nm klikker den næste ikke , der kan kun mærkes at
nøglen giver et nøk i håndtaget. Prøv at skrue den op i moment og se
om klikket ikke bliver hørbart.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 23:45

"Anders" <bolhede@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

5Nm er meget lidt, nu kender jeg ikke Proxxon 30/S og ved ikke hvor dens
område er.
Hvis den er fra 5-30Nm, så er det meget svært at høre klikket ved 5NM.
Prøv at sætte den på max og se om den ikke giver lyd fra sig der.
Vend tilbage når du har prøvet det.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Anders

Dato : 27-04-08 05:45

Tak til både René og Flemming. Nu kører det for mig

Mvh. Anders