Justering af knastkæde GN 250??
Fra : Carsten

Dato : 25-04-08 20:04

Hvordan justeres knastkæden på en Suzuki GN 250
Er der evt link til hjemmeside vedr. den model ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 00:02

"Carsten" <carstennafjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan justeres knastkæden på en Suzuki GN 250
> Er der evt link til hjemmeside vedr. den model ?

Den er selv just og hvis den ikke gør det, skal man evt "hjælpe" strammeren
eller den er defekt og skal skiftes.
Det kan jo også være kæden der er slidt op og skal skiftes.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Carsten

Dato : 27-04-08 10:29

Hvordan kan jeg "hjælpe" den?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-08 11:36

> Hvordan kan jeg "hjælpe" den?

Nu kan jeg ikke lige huske hvordan den ser ud, men mener at der sider et
lille dæksel med to små skruer.
Hvis det er sådan, så kan du nåe du har taget dækslet af, starte motoren og
skrue den fjedre belastet skrue lidt med uret og se om den rasler lidt
mindre. Skru nu ikke for hård så kæden bliver for stram. Du kan hvis du er
bange for at fået gjort det, dreje skrue mod uret og slippe den igen, så
strammer den sig selv op.

Hvis det ikke er sådan den ser ud så må du vende tilbage.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc