Har i reservehjul med?
Fra : allan

Dato : 28-05-08 15:12

Hej.

Så fik jeg min nye bil

Men der er ikke reservehjul med.
Der er et lappegrej istedet.

Er det noget der duer?

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-08 15:25

allan wrote:
> Så fik jeg min nye bil
>
> Men der er ikke reservehjul med.
> Der er et lappegrej istedet.
>
> Er det noget der duer?

Tillykke. Hvilken bil?
Der er også lappegrej med til min i stedet for et nødhjul eller rigtigt
reservehjul. Men for 800 kr. kunne jeg have fået et rigtigt hjul med i
stedet for, og der fortryder jeg.
Lappesættet er besværligt og man må max køre 70 km/t over en begrænset
strækning. Og skidtet er besværligt at få af fælgen igen bagefter.
Jeg skulle til Ålborg en sen aften (en strækning på 250 km) og ville lige
tjekke dæktrykket inden turens start. Jeg så at der var kommet en skrue i
dækket, og hvis jeg tog den ud, så fes luften ud. Så jeg måtte aflyse turen.
Jeg kunne jo ikke køre derop med det lappesnask i dækket. Da ville det have
været rart med et rigtigt dæk. Især når det kun kostede 800 kr. mere.
Men på den anden side, det er første gang i over 10 år jeg var punkteret
såeh...

/Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-08 15:34

> Lappesættet er besværligt og man må max køre 70 km/t over en begrænset
> strækning.

Standard ansvarsfraskrivning

Jeg har (af nød) brugt sådan noget lappespray et par gange på mc - Lige
efter man har hældt det i er man selvfølgelig nødt til at overvåge dækket
for om det er tæt. Er det tæt kan man måske godt forsvare at køre lidt mere
end de 70. Og det ene dæk kørte jeg nok nogle tusinde km med før jeg fik det
skiftet

Btw er der nogle dækcentre der har døgnåbent ?

> Især når det kun kostede 800 kr. mere.
> Men på den anden side, det er første gang i over 10 år jeg var punkteret
> såeh...

Et refill sæt koster også omkring en plovmand - ihvertald hos Audi

Fra : OZ3BTO

Dato : 28-05-08 16:31

KILP
KLIP
> Btw er der nogle dækcentre der har døgnåbent ?

Ja mange af dem har en døgnvagt.. Hos taxa ringer vi til super dæk service
hvis det er om dagen(Nyt gummi på samme fælg) og falck om natten
(reservehjul)
Deres priser uden for normal åbningstid er MEGET høje.. 1500 bare for at
starte bilen + en solid timeløn

Nu siger år jo ikke så meget om hvor mange KM man køre.. kommer også an på
hvor man køre og hvordan.. Køre selv taxa og det er da bla. fortovskanter
og kunste flasker der snupper dæk.. En del enda.... Stil 4 alufælge fra en
taxa også skal jeg vise dig hvilken fælg der har siddet på højre forhjul,
Nemlig den med flest ridser og skrammer

I privatbilen har jeg været punkteret en 5-6 gange på 5 år.. Flest gange med
min gamle sierra og en enkelt gang med sunnyen.. Sierraen var nok tildels
pga. jeg havde for vane at praktisere sidelæns kørsel på div. grusveje i
området + lidt rundkørsler (RWD lavprofil brede dæk 2.0 v6 regnvejr også
rundkørsler)

I taxaen er det blevet til et par gange alle i byen pånær en, Motorvej med
~140kmt.. Ramte en bette jernplade(A4 str) der lå på vejen, Snuppede højre
forhjul (Den gav sved på panden)

Erik

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-08 15:26

> Er det noget der duer?

Nogengange ... En lille punktering fra et søm eller en skrue kan de godt
klare. Større dækskader kan de ikke - og så er der altid dømt udskiftning af
dækket hvis man fylder med lappeskum ...

Så har men noget vejhjælpsforsikring vil det billigste ofte være at få den
kørt til et dækværksted der måske kan lappe dækket. Men er det bare en
"siver" er pumpen fin til at putte noget luft i så man med forsigtighed kan
køre på værkted.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-05-08 18:05

On Wed, 28 May 2008 14:12:03 GMT, allan (leneogallan@mail.dk) wrote:

>Hej.
>
>Så fik jeg min nye bil
>
>Men der er ikke reservehjul med.
>Der er et lappegrej istedet.
>
>Er det noget der duer?

>--

Jeg ved det ikke.

Os der kører Sonata har rigtigt reservedæk på alu-fælg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-08 18:05

"leneogallan@mail.dk" skriver:

> Er det noget der duer?

Pas, er ikke punkteret i de sidste 10 år

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-08 20:17

> Pas, er ikke punkteret i de sidste 10 år

Nogen er mere heldig end andre ...

I bil har jeg kun 1 punktering - og det var svigerfars golf hvor venstre
bagdæk eksploderede

På mc har jeg 1 punktering på et forhjul og 3 punkteringer på bagdæk - Alle
på asfalt. Er 7-9-13 aldrig punkteret på grus eller andet underlag.
Fordækket var tæt på at give et styrt da det var et stykke jernskrot det
lavede et kæmpe hul i slangen så alt luft var væk på et øjeblik. De 3
baghjul var 1 med slange lille siver (klaret med dækspray) og 2 på
slangeløse dæk - også sivere

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 09:01

"> Men der er ikke reservehjul med.
> Der er et lappegrej istedet.
>
> Er det noget der duer?

Jep jeg vil skyde på at jeg er punkteret mindst 10 gange på div. biler,
motorcykler og scotere og alle er klaret med en dæk pilot, og det holder
dækket ud!!
Nogle gange har jeg været nød til at efterfylde med luft hver anden måned
efter at den har fået dækpilot. Men alt i alt er jeg rigtig glad for
produktet.

Mvh Ove

Fra : Møller

Dato : 29-05-08 09:41

Ove skrev:
> [...]
> Nogle gange har jeg været nød til at efterfylde med luft hver anden måned
> efter at den har fået dækpilot. Men alt i alt er jeg rigtig glad for

Ikke min erfaring

eller andre jeg har hørt om, ej heller hos FDM:
http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=15908&Id=1327847

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 10:14

> Ikke min erfaring
>
> eller andre jeg har hørt om, ej heller hos FDM:
> http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=15908&Id=1327847
>
> Møller

Hej Møller
Jeg har heller aldrig haft det med istedet for reservehjul, for som fdm
manden ganske rigtigt siger kan det jo ikke repererer et ødelagt dæk, kun en
punktering

Men til punkteringer søm og lign. er mine erfaringer gode, men selvf. duer
det ikke hvis man brager i en kantsten og smadre både dæk og fælg.

Mvh Ove

Fra : Møller

Dato : 29-05-08 10:22

Ove skrev:

> [...]
>
> Men til punkteringer søm og lign. er mine erfaringer gode, men selvf. duer
> det ikke hvis man brager i en kantsten og smadre både dæk og fælg.

Min erfaring er bare, at ved en almindelig punktering med søm og skruer, sviner det a h.. til, og
hvis man ikke straks kører så kommer der ubalance, da snasket samler sig nederst i dækket og så skal
man alligevel til afbalancering.

Og da jeg kører med V-mærkede dæk vil jeg ikke bruge det.
Enhver punktering kræver at dækket lige inspicere før jeg udsætter det for hård belastning.

Møller