600,- i entrê til DHB2008 - rimeligt ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 22:40

Jeg er næsten nødt til at spørge igen,
hvorfor entrebilletten til DHB2008
skal koste 600,- kroner hvis man vil
ind lørdag, og 150,- hvis man vil
ind søndag ?
Kan det egentlig forsvares, med mindre
produktet er SÅ godt ? Hvad mener i egentlig
om DK's velnok dyreste entrepriser ?

Hvorfor ikke bare ta' 200,- fredag-
lørdag-søndag pr. dag, så man kan 'vrage frit' ?

Eks. Allingåbro MotorFestival 2008
sidste week-end, det kostede kr. 100,-
og det inkluderede både Dragracing,
4WD, stockcar, go-cart, us-car udstilling
og 3. DM i tractorpulling + alle de motorcykler
man ku' ønske sig.
Til sammenligning er entreen til tractorpulling
typisk kr. 90,- men dette event kostede totalt
kr. 100,- så det kun kostede en 10'er til selve
festivalen, hvis man "trækker traktortrækket fra".

Hvorfor skal DHB2008, Danmarks Hurtigste Bil
så koste kr. 600,- ??
Ved godt den så gælder 3 dage-i-træk, men alm.
besøgende gider næppe blive der 3 dage-i-træk.

Det skal så nævnes, at der var hele 6 tribuner
i Allingåbro. Det kan vel kun blive til 4 i Vandel...hvor
udsigten til selve 402 meteren er totalt dårligt, og med
de sikkerhedsafstande der kørtes med i Allingåbro til
dragracet, ca. 5 meter til hver side, så er de 30 meter (ca) ind til banen
fra hver
side i Vandel jo nærmest overkill og een af årsagerne til det dårlige udsyn,
da hegnet ikke går i en pilespids men følger langs hele banen med
dårlig udsigt til følge.

Fra : John Sahl

Dato : 28-05-08 06:31

Eque wrote:
> Jeg er næsten nødt til at spørge igen,
> hvorfor entrebilletten til DHB2008
> skal koste 600,- kroner hvis man vil
> ind lørdag, og 150,- hvis man vil
> ind søndag ?

Hvordan vil du så sikre at alle dem der vil ind til "den store dag lørdag"
så ikke bare bliver inde?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 20:12

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så sikre at alle dem der vil ind til "den store dag lørdag"
> så ikke bare bliver inde?

Udlevêr et blåt armbånd til brug fredag, rødt lørdag og
et gult søndag ??? Disse er tilsendt på forhånd,
eller udleveres fredag når man ankommer, og
er så synligt bevis på hvad man har betalt for.

Så ved entreen, dvs. de tråd-porte man skal igennem skal
man så sørge for at ha' dagens bånd om håndleddet...
Selve DHB pladsen blir' vel rømmet iløbet af natten
når der skal ryddes bare lidt op, og de få bulderbasser
der ligger i kratttene må så være dêt..

Ser ikke dêt som et argument for at prisen skal
være små 600,-.,o)) Især når udsigten til 402
meteren altid har været fænomenal dårlig, og
600,- for at se et par udstillere af fælge og andet
gear er sq for meget.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-05-08 06:58

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Jeg er næsten nødt til at spørge igen,
> hvorfor entrebilletten til DHB2008
> skal koste 600,- kroner hvis man vil
> ind lørdag, og 150,- hvis man vil
> ind søndag ?

Fordi der er nok der vil betale!
Kort og godt.

Kent Nielsen

Fra : OZ3BTO

Dato : 28-05-08 15:16

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
udsyn,
> da hegnet ikke går i en pilespids men følger langs hele banen med

Udbud og efterspørgsel

Kun en udbyder og mange der vil have billet ... Altså er priserne derefter

Se bare da internettet kom frem og der kun var TDC til at udbyde det ....
Det man gav i abbo. dengang er hvad hele linien koster idag

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-08 20:15

Der er nu mange flere faktorer der spiller ind

Først er der et Firma der hedder Benjamin som ejer Vmax og de er pengegriske
af helvede til og kører de mest mystiske retsager om hvad som helst

Men når man nu skal leje Vandel der der også nogen der vil tjene penge feks
koster Vandel ca 90.000 kr pr dag + og så skal der så mange km hegn op , og
så mange prof vagter hele

Døgnet

Deraf kommer prisen så højt op , og at sammenligne AMF og Vandel er slet
ikke brugbar

Men vil aldrig jeg sætte mine ben på eller røre noget Benjamin har med at
gøre

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 20:07

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse

> og at sammenligne AMF og Vandel er slet ikke brugbar

Nej med alle de stande på DHB burde der være en reklamemæssig
værdi som burde trække billetprisen nedad også..

> Men vil aldrig jeg sætte mine ben på eller røre noget Benjamin har med at
> gøre

Hvad er denne Benjamin for en størrelse sir' du ?
Aldrig hørt om det...Er DHB ikke en Vmax og
Bilmagasinet ting ??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-05-08 20:31

>Hvad er denne Benjamin for en størrelse sir' du ?
>Aldrig hørt om det...Er DHB ikke en Vmax og
>Bilmagasinet ting ??

Forlaget hedder Benjamin.

Fra : Møller

Dato : 30-05-08 20:46

Eque skrev:
> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse

> Nej med alle de stande på DHB burde der være en reklamemæssig
> værdi som burde trække billetprisen nedad også..

Tror du også på julemanden?

> Hvad er denne Benjamin for en størrelse sir' du ?
> Aldrig hørt om det..

Slå op i de tidligere Bilrevyer og se hvem der er udgiver.
Og Bolmagasinet og og og ..
og hvem der har overtaget forhandling af dyre italienske biler i Allerød

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 07:37

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du også på julemanden?

Jeg tror på, prisen driver værket mere end entusiasmen.
Streetfire kan banke noget stort op, uden det skal koste
en bondegård, så meget tror jeg på.

> Slå op i de tidligere Bilrevyer og se hvem der er udgiver.
> Og Bolmagasinet og og og ..
> og hvem der har overtaget forhandling af dyre italienske biler i Allerød

Altså et popfirma mere end bilentusiaster og dermed
årsagen til entreprisen på kr. 575-600,-..)

Fra : Møller

Dato : 01-06-08 11:02

Eque skrev:

> [...]
> en bondegård, så meget tror jeg på.

> Altså et popfirma mere end bilentusiaster og dermed
> årsagen til entreprisen på kr. 575-600,-..)

Hvad koster en billet til en koncert i Parken, tror du ikke at man tager alt det markedet kan bære?
Det er nok ikke et filantropisk foretagende

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:50

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster en billet til en koncert i Parken, tror du ikke at man tager
> alt det markedet kan bære?

Der spilles heldigvis også koncerter andre steder end i Parken:)

Fra : Møller

Dato : 05-06-08 10:30

Eque skrev:

> Der spilles heldigvis også koncerter andre steder end i Parken:)
Specifik band der kun spiller i Parken en aften

Og køres med /udstilles biler andre steder. )
Specifik arrangement, lemans-24h køres også kun på Lemans.
BileriBella o.s.v.
DHB kun på Vandel.
Hvad med CPH-GP pris 1.350 for to dage!
Allingåbro MotorFestival 2008 i Allingåbro.
De tager nok alle det arrangementet kan bære ligesom til fodboldkampe.
Lad ved at piv, se på sygeplejerskerne, de kræver også alt det de kan, rimeligt eller ej ;-(
Hvorfor skulle arrangører o.a. så ikke gøre det. hvad med din løn, hæver du ikke alt det du kan ved
kasse et, eller er det urimeligt meget for din indsats. )

De frie markedskræfter.
Jeg har lige givet 35 kr for en bakke jordbær, jeg kunne lade være, eller køre 15 km længer og
plukke selv til 25 kr.
Det samme ved det arrangement du vil til.
Den der har grisen bestemmer prisen:
Vil du ind og se DHB, så må du betale prisen, eller straffe arrangørene ved ikke at lægge 600,- i
deres kasse, du bestemmer, det er ikke en pligtig afgift, du har din frie vilje til at vælge for
eller imod.

Lad os nu høre:
Har du besluttet dig for at betale 600,- eller ej.
Du opvejer fordele og ulemper, e oplevelsen 600 kr værd for /imod.
Du betaler nok, og så har du fået den oplevelse med.
God tur.

God tur, jeg kommer ikke, lidt langt.
Måske skulle man smutte med fly til Lemans, stadig ledige pladser hos FDM kan jeg se
De har et område på 12.500 kv.m. det er da noget der vil noget.
kun kr.:
Busrejse: pr. person 3.095 kr. få tilbage
Flyrejse. pr. person 4.595 kr. få tilbage

http://www.fdm.dk/public/biler/motorsport/lemans2008/
Mon de arrangerer sammen med K-rejser?

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 10:55

> Specifik band der kun spiller i Parken en aften

Der er gudskelov koncerter, hvor der ikke nøjes
med eet band, men hvor der 'køres på' hele dagen:,o))

> [...]
> Allingåbro MotorFestival 2008 i Allingåbro.
> De tager nok alle det arrangementet kan bære ligesom til fodboldkampe.

Nogen kan så gøre det bedre, og lader entusiasmen dominere istedet
for pengepungen. Bedste arrangør pt er Streetfire..dem med
Furios-carshowene.
Tydeligvis entusiaster som kan skrue noget fedt sammen uden pengepungen skal
være det afgørende. Sund og respektfuldt.
Brother Benjamin lugter langt væk.

> Lad ved at piv, se på sygeplejerskerne, de kræver også alt det de kan,
> rimeligt eller ej ;-(

De får sku' rigeligt. Kan de ikke lide checken, må de søge andre steder hen.
Sådan er det i alle brancher.
Godt regeringen ikke griber ind.

> Hvorfor skulle arrangører o.a. så ikke gøre det. hvad med din løn, hæver
> du ikke alt det du kan ved kasse et, eller er det urimeligt meget for din
> indsats. )

Tror en sygeplejer med den løn du måske tænker på, ville synes 600,-
i DHB entre var rimeligt ??

> De frie markedskræfter.

Og så de andre som kan til en rimelig pris.

> Jeg har lige givet 35 kr for en bakke jordbær, jeg kunne lade være, eller
> køre 15 km længer og plukke selv til 25 kr.

Jeg spiser ikke jordbær.

> Det samme ved det arrangement du vil til.

Jeg vil kun afsted søndag til 150,- da 600 de andre
dage ikke står i forhold til NOGET som helst.

> Den der har grisen bestemmer prisen:

Den kloge fravælger, hvis grisen er syg eller
for dyr i forhold til de svin der ellers måtte forefindes.

> Vil du ind og se DHB, så må du betale prisen, eller straffe arrangørene
> ved ikke at lægge 600,- i deres kasse, du bestemmer, det er ikke en
> pligtig afgift, du har din frie vilje til at vælge for eller imod.

Ja heldigvis for dêt. Min tråd havde også kun de to formål at høre
hvad andre mener om 600,- i entrê og så gøre opmærksom på,
andre kan gøre noget lign. til under 1/3 af prisen..

> Lad os nu høre:
> Har du besluttet dig for at betale 600,- eller ej.

Det skrev jeg fra starten af ca. jeg ikke ville gå med til.
150,- søndag er rimeligere.

> Du opvejer fordele og ulemper, e oplevelsen 600 kr værd for /imod.

Ja, men dårlig oversigtsforhold ved 402 meteren er en afgørende faktor
for ikke at smide 600,-.

> Du betaler nok, og så har du fået den oplevelse med.
> God tur.

Vejret blir' fint søndag.

> Busrejse: pr. person 3.095 kr. få tilbage
> Flyrejse. pr. person 4.595 kr. få tilbage

Så er man jo afhængig af andre, og der er dårlig klima
i bussen og for mange snotnæser i flyene:

Fra : Møller

Dato : 05-06-08 15:43

Eque skrev:

> Jeg vil kun afsted søndag til 150,- da 600 de andre
> dage ikke står i forhold til NOGET som helst.

Jep. er nok også det jeg ville havde valgt

> Så er man jo afhængig af andre, og der er dårlig klima
> i bussen og for mange snotnæser i flyene:
Jeg har prøvet bus en gang til Berlin: første, sidste og eneste.
)

Møller