Polere ridser væk
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 27-05-08 16:46

Vi har opdaget nogle ridser på vores helt nye bil, og det er vi rimeligt
trætte af. Kan det lade sig gøre at polere dem væk, og hvordan gør jeg så
det bliver pænest?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 22:04

Det kan du ikke.
Kommer an på hvilken type ridse.
En let overflade ridse kan forsøges fjernet
med slipol-lign. produkt.
Eller også kan du polere med et farvepigment
baseret voksprodukt som kan gøre den mindre
synlig. Men den vil selvsagt stadig være der.
Undgå at begynde at lakere...spørg autolakeren
om en lakstift og lidt slipolline ell. tilsvarende
gentagende behandlinger kan udrette glæde i hjemmet.

Fra : Tom

Dato : 27-05-08 22:24

> [...]
> trætte af. Kan det lade sig gøre at polere dem væk, og hvordan gør jeg så

Efter et besøg på et autoværksted med min nylakerede frontspoiler havde den
pludselig fået en fed dyb ridse som man ikke anede hvor kom fra. Jeg kørte
straks til autolakeren som med noget 3M slibemiddel og en speciel sliber
kunne polere ridsen væk på ca. 1-2 min. da ridsen kun var i klarlakken.

Mit råd, få autolakeren til at hjælpe dig i stedet for at forsøge selv med
noget som måske ender endnu værre.

--
Tom

Fra : obak

Dato : 28-05-08 19:00

> [...]
> trætte af. Kan det lade sig gøre at polere dem væk, og hvordan gør jeg så

Prøv at kigge på Sonax.dk der er sådan en god hjemmeside.

Fra : Henrik

Dato : 28-05-08 22:36

"Michael Lund Milo" skrev i en meddelelse
> Vi har opdaget nogle ridser på vores helt nye bil, og det er vi rimeligt
> trætte af. Kan det lade sig gøre at polere dem væk, og hvordan gør jeg så
> det bliver pænest?

Kommer an på dybden af ridsen .. men prøv Wenol Polish med Carnaubavoks (så
beskytter du lakken samtidigt)

Fra : allan

Dato : 29-05-08 20:43

> [...]
> trætte af. Kan det lade sig gøre at polere dem væk, og hvordan gør jeg så

Hej Michael.

Jeg har også lige fået ny bil. Jeg opdagede også
at der var nogle ridser i lakken.
Hos forhandleren prøvede de at fjerne dem, men uden held.

Imorges afleverede jeg den igen til forhandleren. De kørte den til
en autolakerer. Fik bilen kl 16 igen. Nu uden ridser.
Jeg ved desværre ikke om de blev poleret væk eller om den er
omlakeret.

Jeg syntes du skal gøre det samme.

mvh

Allan