Overhalings gen'et slå til igen ;)
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:36

G'aften i hytterne

Jouw jouw - Så er camping sæson'en skudt ind , og man har da været
afsted på den første årlige tur... man har jo den dersens Previa og
et lokum spændt bag, fra tid til anden ....

Jeg synes da jeg var flink, da jeg trillede hjem fra Bøsøre, iført
Previa og et lokum til et sneglehus af de helt store - men er nu ikke
helt sikker på alle var begejstrede for at møde mig, for slet ikke at
tale om at køre bagved ;)

Jeg ved ikke hvad der sker oppe i roen (eller hva' fynbo'er nu bruger)
på folk, straks de ser sådan en karavane, bliver overhalingsgen'er
åbenbart hyperaktivt - Hold op hvor det må være flovt at køre i en
sort Brianbimmer, med fine blå tsvansen forlygter - bare for at
opdage, at man lige nu befinder sig midskibs en temmeligt stor
firkantet kasse, sådan kring de 8 meter i længden - og så må
konstatere :

Gid man havde lagt solbrillerne derhjemme, så havde man nok opdaget
den modkørende bil, og at man lige her og nu, egentligt kun havde
valget mellem at klodsbremse, og trække bagud og ind igen på sin plads
bag campingvognen , eller tage på markvandring.

Havde man hos Tsvansen købt en frontskovl i metal istedet for en af
plast, var markvandringen måske en løsning, men ser i - vores "ven"
havde søreme ikke spændt hjælmen helt fast - for qua sine solbriller,
og sin mørktonede bagrude, så han vist heller ikke sin fætter - han
troede nemlig at han hørte til de rigtigt smarte, der kan luske med i
kølvandet....

Nu kaldte jeg bilen for en Brian bimmer - det var forkert valgt, det
var en Yallah gryde... en ægte 3-tyrker-i - ihændehaveren af bemeldte
køretøj, havde da en umiskendelig mørk hudfarve, og siden solen kun
havde skinnet 3 dage, nægter jeg at tro det var på grund af solen ...

Han havde kun 1 valg - at bremse som en sindssyg - og be til Allah
(?), at ham fætter "Achmed"' bagved havde lagt brillerne

( Jeg tror der nok kom bremsespor på andet en vejbanen ;)

De har nok fået noget at tale om hjemme i jordhulen ... omkring
aftenbønnen - den der sindssyge dansker med sit lort til en Previa,
og en lokum til en campingdims på slæb - hva' bilder han sig ind at
ligge og køre 80 på en almindelige fynsk landevej ?

tsk tsk tsk ......

Det bliver nok sjovere om en måneds tid, når det bliver Bornholm,
ruten går til ;)

På vejen til Ystad, er der om muligt endnu flere koleriske danske
fjolser.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:56

On Mon, 26 May 2008 21:35:31 +0200, jan_stevns wrote:

>G'aften i hytterne

Daavs, do!

<snipper lige en herlig historie>

>Det bliver nok sjovere om en måneds tid, når det bliver Bornholm,
>ruten går til ;)

Vores talent er endnu for ung til at deltage derovre. Og mor er ikke i
pels og den anden gamle er champignon (og iøvrigt har jeg mistet
min forbindelse til et relativt billigt sommerhus derovre )

>På vejen til Ystad, er der om muligt endnu flere koleriske danske
>fjolser.

Ja, der skal man bare køre stationscar efter skiltene
Det minder mig om noget "snavs" i morges. Et tivoli eller et cirkus
havde besluttet sig for at luske nordpå fra Roskilde ved 7.30-tiden.
Forrest to vogntog med begrænset (50 m) indbyrdes afstand og et par
hundrede meter bag dem endnu et vogntog - alt fremføres med 40-50
km/t. (og med to spor lejlighedsvist i fire-fem omgange) Gæt lige,
hvor mange sindssyge overhalinger, katastrofebremsninger samt
overhaling 200 m inde i modgående dobbeltbane (yep-over fuldt optrukne
dobbelte linier) jeg blev vidne til. Jeg sad bare og ventede på vi
holdt helt stille og Jette ville underholde i radioen om en større
ulykke lidt længere fremme *suk*. Heldigvis kunne jeg smutte forbi den
sidste lige før Jyllinge - håber egentlig for de hårdt plagede
trafikanter bagude at de skulle svinge af der, aner det ikke. Men det
lokale vejvæsen var så ude at lufte en traktor et par km - en
trafikant brugte en venstresvingsbane til at komme forbi, bare for at
opdage at traktoren pænt svingede til højre )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 21:03

On Mon, 26 May 2008 21:56:09 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>pels og den anden gamle er champignon (og iøvrigt har jeg mistet
>min forbindelse til et relativt billigt sommerhus derovre )

Hva' fa'en? Er det ene pelsdyr blevet en paddehat?

> [...]

>Forrest to vogntog med begrænset (50 m) indbyrdes afstand og et par
>hundrede meter bag dem endnu et vogntog - alt fremføres med 40-50

Når transporten foregår med 40-50 km/t. og du ikke synes at 50 meters
afstand er nok, hvor stor synes du så afstanden skal være?

> [...]

>trafikant brugte en venstresvingsbane til at komme forbi, bare for at
>opdage at traktoren pænt svingede til højre )

Alt det bøwl kunne du have undgået ved at tage motorvejen. Det suser
afsted derude efter at en af de faste pendlere i en ældre Punto er
begyndt at køre en anden vej. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:12

On Mon, 26 May 2008 22:03:14 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hva' fa'en? Er det ene pelsdyr blevet en paddehat?

Lettere mishandlet pels, ja! (noget med en hundehvalp, der skal "lege"
med mor og bruger ufine tricks)

>Når transporten foregår med 40-50 km/t. og du ikke synes at 50 meters
>afstand er nok, hvor stor synes du så afstanden skal være?

Deres afstand er sådan set helt fin, det var bare for at anskueliggøre
forhindringens omfang Jeg nåede forbi den første umiddelbart før
Gundsølille/magle og kunne "nappe" de sidste to før Jyllinge. Men -
men - men, mange af mine kolleger i små biler burde tænke to gange,
før de gjorde som de gjorde. Man KAN ikke køre 130 forbi "striben" og
forvente, folk bliver pænt bagved forhindringen, så'eeh - det var nær
gået galt 7-8-10-15 gange

>Alt det bøwl kunne du have undgået ved at tage motorvejen. Det suser
>afsted derude efter at en af de faste pendlere i en ældre Punto er
>begyndt at køre en anden vej. )

Det var ikke lige det, Jette fortalte i morges ) Men der var måske
en gammel gnavpotte i en Skrammelcedes der kom forbi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 21:18

On Mon, 26 May 2008 22:11:37 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Lettere mishandlet pels, ja! (noget med en hundehvalp, der skal "lege"
>med mor og bruger ufine tricks)

>--

Ødelægge mine jokes kan du også.

Hint: Kontrollér stavningen der hvor der vist nok skulle stå champion.

>--

>Det var ikke lige det, Jette fortalte i morges ) Men der var måske
>en gammel gnavpotte i en Skrammelcedes der kom forbi

>--

Det kan der godt have været, men det var ikke mig. Jeg har holdt lang
week-end, og kører først i morgen tidlig. Vil du med ud og se verden
fra oven?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:30

On Mon, 26 May 2008 22:17:39 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Det kan der godt have været, men det var ikke mig. Jeg har holdt lang
>week-end, og kører først i morgen tidlig. Vil du med ud og se verden

Skal plante et plejehjem på Amager, så det får være. Kunne faktisk
godt lokkes hvis det engang skulle passe - for verden ser helt sikkert
anderledes ud "deroppefra" Og alt foregår i slow-motion )

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:34

On Mon, 26 May 2008 22:29:33 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]

ÅÅh, ja! - den overså jeg lige. Noget med nogen der syntes at kræene
skulle luftes ) Det skal den slags jo en gang imellem. Og så er vi
berygtede for vores nærighed i lokalsamfundet, idet alle hundenes
efterladenskaber indsamles i plasticposer )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 21:41

> [...]
>godt lokkes hvis det engang skulle passe - for verden ser helt sikkert
>anderledes ud "deroppefra" Og alt foregår i slow-motion )

Det kan sagtens arrangeres.

Kører hver 3. uge mellem Tåstrup og Jylland og retur, så du stadig kan
komme hjem og ligge bag mor'ens den brede.

Endda til spisetid.

Der følger dog et par betingelser med:

Fødderne skal være på gulvet.

Du må ikke brokke dig over at jeg ryger.

Og du skal holde fingrene væk fra mine knapper. Incl. radioen.

Så er der klar til afg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 21:48

On Mon, 26 May 2008 22:40:42 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Kører hver 3. uge mellem Tåstrup og Jylland og retur, så du stadig kan
>komme hjem og ligge bag mor'ens den brede.

Jamen - troede jeg skulle prøve rigtig trucker-food )

>Der følger dog et par betingelser med:
>
>Fødderne skal være på gulvet.

Hvis jeg sidder ved siden af og du kører, stamper jeg sikkert en
imaginær bremsepedal en to-tre gange i sekundet ) Kan ikke lade
være, selv når fruen kører (hun kører faktisk godt, men...jeg er
verdens værste passager)

>Du må ikke brokke dig over at jeg ryger.

ÅÅÅh, tak! Det gælder så begge veje! Hold da kæft et stinkehus, vi kan
få lavet før Vejle )

>Og du skal holde fingrene væk fra mine knapper. Incl. radioen.
>
>Så er der klar til afg.

Hmm. elsker knapper - hvad er den der mon til? ØØh, undskyld, det var
hovedafbryderen ) Og må du overhovedet have passagerer med i den
der stjerne-mobil?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 22:03

On Mon, 26 May 2008 22:47:32 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Jamen - troede jeg skulle prøve rigtig trucker-food )

>--

Det skal du s'gu da også. Vi skal da ind på "Lillebælt" og ha'
morgenmad.

> [...]

>imaginær bremsepedal en to-tre gange i sekundet ) Kan ikke lade
>være, selv når fruen kører (hun kører faktisk godt, men...jeg er

Rager mig en høstblomst. Vognbunden er bygget til den slags.

>--

>ÅÅÅh, tak! Det gælder så begge veje! Hold da kæft et stinkehus, vi kan
>få lavet før Vejle )

>--

Rygning foregår altid med et vindue på klem. ,-)

> [...]

>Hmm. elsker knapper - hvad er den der mon til? ØØh, undskyld, det var
>hovedafbryderen ) Og må du overhovedet have passagerer med i den

Njaee, det er ikke noget de går så højt op i, så længe man ikke kører
farligt gods.

Hvad angår pilleriet ved knapperne, så er det min erfaring, at det går
over når delikventen har fået det første hug over nallerne med den
originale hjulnøgle.

Den er nemlig lang nok til at kunne nå over i den anden side af
førerhuset.

Du kan bare booke tid herinde, så kigger vi på det.

Det er min erfaring, at debatten tager en anden drejning, når dem man
debatterer med véd lidt om, hvad det handler om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 22:16

On Mon, 26 May 2008 23:03:21 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Det skal du s'gu da også. Vi skal da ind på "Lillebælt" og ha'
>morgenmad.

Morgenmad kl 10 *suk* Spiser hjemmefra så )

>Rager mig en høstblomst. Vognbunden er bygget til den slags.

Hmmm....nå!..........Gad vide om dine ører er gearet til at høre de
medfølgende kommentarer om begrænset intelligens og forslag til
alternative jobs. (noget med bananer osv. ) )

>Rygning foregår altid med et vindue på klem. ,-)

Ja, og? Det bliver stadig et stinkeskur før "Lillebælt" )

> [...]
>originale hjulnøgle.
>
>Den er nemlig lang nok til at kunne nå over i den anden side af

Minder mig om at medbringe lyssværd nr 1 - som kapper sådan en nøgle
på et splitsekund )

>Du kan bare booke tid herinde, så kigger vi på det.
>
>Det er min erfaring, at debatten tager en anden drejning, når dem man
>debatterer med véd lidt om, hvad det handler om.

Jeg tror egentlig godt jeg ved, hvad det handler om - men har nogle
fordomme jeg skal have bekræftet )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-08 15:35

On Mon, 26 May 2008 23:16:22 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Mon, 26 May 2008 23:03:21 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
><...>

>Morgenmad kl 10 *suk* Spiser hjemmefra så )

>--

Nu har jeg jo ikke afsløret for dig, hvornår der køres fra Tåstrup,
vel?

> [...]

>medfølgende kommentarer om begrænset intelligens og forslag til
>alternative jobs. (noget med bananer osv. ) )

Jeg har været gift i mange år, sååååeeee deeeet.

Desuden gælder den regel, at den der bestemmer, betaler evt. bøder.

Det har jeg forklaret svigermor, og der blev stille omgående.

>--

>Ja, og? Det bliver stadig et stinkeskur før "Lillebælt" )

>--

Det er vel ikke cigarer du ryger, vel? Det er fanneme forbudt.

>--

>Minder mig om at medbringe lyssværd nr 1 - som kapper sådan en nøgle
>på et splitsekund )

>--

Jeg har haft en mistanke om det længe. Du vil ikke freden, vel? )

>--

>Jeg tror egentlig godt jeg ved, hvad det handler om - men har nogle
>fordomme jeg skal have bekræftet )

>--

Er det ikke risikabelt? Tænk hvis du fik et par stykker afkræftet?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 18:32

On Tue, 27 May 2008 16:35:02 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Nu har jeg jo ikke afsløret for dig, hvornår der køres fra Tåstrup,
>vel?

Formodentlig noget der ligner min normale "stå-op" tid - ca. 5.30
begynder kræene at kræve opmærksomhed. Det går forhåbentlig over igen,
når den lille nye er vokset til.

<skal nok lade dine cigarer være>

>Jeg har haft en mistanke om det længe. Du vil ikke freden, vel? )

Jo, da - men det var dig der forbød mig at pille ) (_5årig mode
off_)

>Er det ikke risikabelt? Tænk hvis du fik et par stykker afkræftet?

Det er jeg såmænd ganske åben overfor - jeg har sikkert også et par
ting, jeg kan lære. Ellers ville jeg hedde Gud og bo højt til vejrs
)

Fra : OZ3BTO

Dato : 26-05-08 23:05

> Det er min erfaring, at debatten tager en anden drejning, når dem man
> debatterer med véd lidt om, hvad det handler om.

> [...]

Når han engang skal med snupper i så ikke lige et cam med og optager hvor
meget plads der egentlig er mellem såen to jumboer ... Nogen her på gruppen
mener jo ikek at der er plads til en person bil

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-05-08 21:11

> [...]

>afsted på den første årlige tur... man har jo den dersens Previa og
>et lokum spændt bag, fra tid til anden ....

Vandal.

> [...]

>Previa og et lokum til et sneglehus af de helt store - men er nu ikke
>helt sikker på alle var begejstrede for at møde mig, for slet ikke at

Så véd du hvordan jeg har det - HVER dag.

> [...]

>køretøj, havde da en umiskendelig mørk hudfarve, og siden solen kun
>havde skinnet 3 dage, nægter jeg at tro det var på grund af solen ...

Hvorfor sugede du ikke bare til dig af alle de multikulturelle indtryk
du fik under denne lille muntre seance?

> [...]

>(?), at ham fætter "Achmed"' bagved havde lagt brillerne
>
>( Jeg tror der nok kom bremsespor på andet en vejbanen ;)

Tror du at han lagde en lille kebab i underpermissionerne?

> [...]

>ruten går til ;)
>
>På vejen til Ystad, er der om muligt endnu flere koleriske danske

Der er altid arbejde til dem der vil arbejde. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan

Dato : 27-05-08 07:19

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> G'aften i hytterne
>
> Jouw jouw - Så er camping sæson'en skudt ind , og man har da været
> afsted på den første årlige tur... man har jo den dersens Previa og
> et lokum spændt bag, fra tid til anden ....

FORBYD CAMPINGVOGNE

Syg ide at tage hjemmet med på ferie. Det er jo FERIE man skal på.

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-08 07:45

Jan wrote:

> FORBYD CAMPINGVOGNE
>
> Syg ide at tage hjemmet med på ferie. Det er jo FERIE man skal på.

Forbud løser ingenting. Bilkahabitfolket ville blive tikkende bomber
under samfundet hvis ikke de fik afløb for deres truckersneglefili.

Og vi andre ville ikke have dem til at ryste på hovedet af.

--
vh
Torben

Fra : Jan

Dato : 27-05-08 09:17

> [...]
> samfundet hvis ikke de fik afløb for deres truckersneglefili.
>
> Og vi andre ville ikke have dem til at ryste på hovedet af.

Kan de i det mindste ikke forbydes at køre lørdag/søndag.

Eller send dem til England så top gear kan tage sig af dem.

Mvh Jan

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-08 09:38

Jan wrote:

> Kan de i det mindste ikke forbydes at køre lørdag/søndag.
>
> Eller send dem til England så top gear kan tage sig af dem.

Forbud løser ingenting. 180% registreringsafgift på lortet, Roadpricing
og samme regler som for andre specialtransporter

--
vh
Torben

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-05-08 13:38

Isang tao pinangalanan, Jan nagsulat:

klip

>FORBYD CAMPINGVOGNE

Nej nej nej nej nej.......

Så køber de bare en båd i stedet, og skal til at fylde op i mine
feriehavne.......

>Syg ide at tage hjemmet med på ferie. Det er jo FERIE man skal på.

Fidusen er da eller god nok.
Man har altid et sted at sove rusen ud.
Man kan altid få lavet varm mad.
Man skal ikke stå i kø til et fælleslokum.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 18:22

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Så køber de bare en båd i stedet, og skal til at fylde op i mine
>feriehavne.......

Det er jo så det med definitionen mellem et Skib og en båd ;)

(Hvis der ikke er plads til en bil, er vi jo nede i jolleklassen....)

Smut du roligt til pilifinerne , så klarer jeg de røgede ;)

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 27-05-08 20:30

jan_stevns skrev:

> Det er jo så det med definitionen mellem et Skib og en båd ;)
>
> (Hvis der ikke er plads til en bil, er vi jo nede i jolleklassen....)
>
> Smut du roligt til pilifinerne , så klarer jeg de røgede ;)

Hvem tager sig så af de speged

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 20:50

On Tue, 27 May 2008 21:30:25 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Hvem tager sig så af de speged

De er hos pilifinerne )

Fra : Møller

Dato : 27-05-08 21:56

Ivan Madsen skrev:

> De er hos pilifinerne )

jeg troede de surfede

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 01:04

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:

Og kører rundt i sådan en her:
http://www.kevblog.co.uk/blog/35/jeepney_philippines.jpg

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 28-05-08 10:29

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:

> Og kører rundt i sådan en her:
> http://www.kevblog.co.uk/blog/35/jeepney_philippines.jpg

Med hawaiiteltet bag rattet

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 15:25

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Med hawaiiteltet bag rattet

Jow,jow.... det er en speciel oplevelse at føre sådan et automobil
gennem Manila
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 00:58

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Det er jo så det med definitionen mellem et Skib og en båd ;)
>
>(Hvis der ikke er plads til en bil, er vi jo nede i jolleklassen....)

Tsk,tsk,tsk....... Godt at jeg ikke er så ond, at nævne turen til
Århus via ævletoft

>Smut du roligt til pilifinerne , så klarer jeg de røgede ;)

Øehhhhh.... røgede?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 28-05-08 10:31

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

> Tsk,tsk,tsk....... Godt at jeg ikke er så ond, at nævne turen til
> Århus via ævletoft
>
> Øehhhhh.... røgede?

Bøjes i neon:
Fra solskinsøen

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-05-08 15:32

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Bøjes i neon:
>Fra solskinsøen

Åh ja, selvfølgelig
<Klask.wav> (giver lige mig selv et nakkedrag)

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 14:52

"Jan" <Jannullerman@bbbr.dk> skrev :

>FORBYD CAMPINGVOGNE

Nejda :)

>Syg ide at tage hjemmet med på ferie. Det er jo FERIE man skal på.

Har du overvejet om det kunne være sommerhuset man havde gjort mobilt
?

nej vel ...
--
Jan_stevns