Må jeg anbefale.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 10:36

For en uges tid siden var jeg hidsig. Det var jeg fordi jeg rev et par
blade af køkkenrullen, med det formål at pudse mine sidespejle.

Det foregik i den nedgående sols stråler, hvor alt støv ses
overordentligt tydeligt. Hold da kæft hvor sådan noget papir støver!

Næste dag var jeg så inde på Statoil nord for Stockholm for at drikke
morgenkaffe og nyde en enkelt croissant. Der fik jeg øje på nogle
microfiber-klude de havde liggende i en salgskasse. De er ikke helt
gratis, men hold da kæft hvor de virker.

I dette tilfælde stod producenten opgivet som TurtleWax, og de fandtes
i en grøn udgave til indvendige formål, og en blå til udvendige ditto.

De kan varmt anbefales, og jeg er ikke aktionær eller lign.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 11:15

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> i en grøn udgave til indvendige formål, og en blå til udvendige ditto.
> De kan varmt anbefales, og jeg er ikke aktionær eller lign.

Købte et sortiment for en tid siden. Noget med en prøvepakke med 5
forskellige klude, til forskelligt formål og til en rimelig penge.

De bliver nu ikke brugt til det de stod opgivet at være beregnet til.

Men to af dem, en i bilen og en herhjemme, fungerer aldeles fortrindlig
når glasøjnene skal pudses.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-05-08 11:40

On Sun, 25 May 2008 12:15:28 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>forskellige klude, til forskelligt formål og til en rimelig penge.
>
>De bliver nu ikke brugt til det de stod opgivet at være beregnet til.

Jeg kan ikke anbefale at du først pudser næse i dem, for derefter at
tørre spejlene af.

>--

>Men to af dem, en i bilen og en herhjemme, fungerer aldeles fortrindlig
>når glasøjnene skal pudses.

>--

Hvis det er øjenkrykkerne du mener, så er de også anvendelige til det
formål.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 11:47

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg kan ikke anbefale at du først pudser næse i dem, for derefter at
> tørre spejlene af.

Næsen kan stadig godt holde til køkkenrulle.

Men omvendt (1-spejle, 2-næse) kan nu heller ikke anbefales.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 11:59

Finn Guldmann skrev:

> Men to af dem, en i bilen og en herhjemme, fungerer aldeles fortrindlig
> når glasøjnene skal pudses.

Hvis du mener brillerne, skal du nok passe lidt på. De fleste brilleglas
er coatede på forskellig måde og microkludene er mere aggressive end de
lige ser ud.

--
Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-08 13:13

Niels P Sønderskov skrev:
> Hvis du mener brillerne, skal du nok passe lidt på. De fleste brilleglas
> er coatede på forskellig måde og microkludene er mere aggressive end de
> lige ser ud.

At de tager ved kan jeg godt se. Men hvis der overhovedet er coatning
tilbage på mine briller holder det alligevel ikke længe.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-08 07:15

Finn Guldmann wrote:
> At de tager ved kan jeg godt se. Men hvis der overhovedet er coatning
> tilbage på mine briller holder det alligevel ikke længe.

Er der da ikke forrude i kareten?

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-08 07:43

Torben Scheel skrev:
> Er der da ikke forrude i kareten?

Jo, men sommetider skal jeg jo også lige se hvad der er indenfor den.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-05-08 12:38

> [...]
> i en grøn udgave til indvendige formål, og en blå til udvendige ditto.
>
> De kan varmt anbefales, og jeg er ikke aktionær eller lign.

Dem har vi brugt i taxaerne i mange år efterhånden

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-05-08 22:09

> [...]
> i en grøn udgave til indvendige formål, og en blå til udvendige ditto.
>
> De kan varmt anbefales, og jeg er ikke aktionær eller lign.

De har haft dem i ALDI.
Det var noget med en pakke med 5 for xx kr. (30 ?)

De er også gode til fjernsyn, fladskærm kan jeg ikke udtale mig om

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-05-08 16:31

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De har haft dem i ALDI.
> Det var noget med en pakke med 5 for xx kr. (30 ?)
>
> De er også gode til fjernsyn, fladskærm kan jeg ikke udtale mig om

De virker rigtigt godt. Men man skal nok sørge for at bruge den rigtige type
til fladskærm. En hver producent af fladskærme med en smule respekt for sig
selv sender da også en klud med (det gør Samsung i hvert fald)