Det er Jeres skyld. :o)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 12:54

Jeg er ved flere lejligheder, når vi har diskuteret lastbil, og den
måde de fører sig frem på, blevet opfordret til at foregå mine
kolleger med et godt eksempel, og også gerne verbalprygle dem både på
walkien og når vi er sammen på færger og den slags.

Det har jeg så forsøgt mig med.

Jeg kan umiddelbart fastslå, at det ikke blev nogen succes.

Jeg ville bare give manden et par tips, som efter min ringe erfaring
gør dagligdagen nemmere og mere sikker, men hvad tror I at jeg blev
mødt med? Nemlig!

"Nu har jeg fanneme kørt lastbil i 21 år, så du skal ikke komme her og
belære mig". .o))

Nu véd jeg tilfældigvis at mandens fortid er tilbragt i Postens
lastbiler, så når nu jeg var i gang, kom jeg lige til at nævne, at
Posten ikke var en rigtig vognmandsforretning, set derfra hvor jeg
sad. Jeg betragtede det nærmest som en slags beskyttet værksted.

Det er mit umiddelbare indtryk, at det skulle jeg ikke have sagt.

Nu sagde jeg det selvfølgelig fordi jeg mener det. De er ikke
udfordret på samme måde som chauffører der kører i en
vognmandsforretning med blandet kørsel.

De kører også kun i én type lastbiler, nemlig dem med lukket kasse.
Ikke noget med specialtransporter, tip, tank og så videre.

Nu er han holdt op med at hilse, selv om vi kører i samme firma.

Det synes jeg jo er noget belastende, så næste gang I kommer med gode
ideer, kan det godt være at jeg overvejer en ekstra gang, inden jeg
går i gang med opgaven.

Det slår mig lige, at det jo ikke er en skid anderledes nede i
personbilsklassen.

Man kan snildt stå henne på tanken og vaske bil, og komme med en
bemærkning om, at ham man står lige ved siden af, er udstyret med en
ufatteligt grim kone, og at børnene heller ikke er noget at prale af.

Men begynder man en sætning med følgende, så er man i livsfare:

"Det stunt du lavede på motorvejen osv. osv, og som slutter med at man
har sine tvivl om mandens evner til at føre automobil"

Nå, skide være med det, bare vi har det både godt og sjovt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Sode

Dato : 24-05-08 15:07

Snip...
De kører også kun i én type lastbiler, nemlig dem med lukket kasse.
Ikke noget med specialtransporter, tip, tank og så videre.

Host-Host

Vil det sige, du mener ikke at resten er "rigtige" chafutter ???

Hrmpf/Sode

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 16:25

On Sat, 24 May 2008 16:06:59 +0200, "Sode" <sode@xxxhas.dk> wrote:

> [...]
>
>Host-Host
>
>Vil det sige, du mener ikke at resten er "rigtige" chafutter ???

Når du er færdig med at harke og fnyse, og du får stillet skarpt på
skærmen, så tager vi den én gang til for dig og Prins Knud.

Det kan de naturligvis sagtens være, fordi de kører med lukket kasse,
men i Posten har de ikke andre muligheder.

Det er iøvrigt mit indtryk, at de bedste råd man får i det firma,
kollegerne imellem, drejer sig om at få afholdt restsygedage.

Sætte sådan en eks. postchauffør til at pille kapellet af en trailer,
fordi der skal læsses med "helikopter", i herligt frostvejr, og
udendørs i sidevind, det vil tage sådan ca. lige så lang tid som det
tager at overbevise en rettroende muslim om, at flæskesteg er
menneskeføde.

Forstår du det bedre nu?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 15:13

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> har sine tvivl om mandens evner til at føre automobil"
>
> Nå, skide være med det, bare vi har det både godt og sjovt.

Ham der fra posten kender jeg, det var vist ham jeg, for en del år siden på KPC, bad gå ned på
Halmtorvet og stille sig i kø ved arbejdsanvisningen, hvis han ikke ville følge mine anvisninger,
for det han beskæftigede sig med var han ikke egnet til.

Og så skal du jo også lige regne med han har brugt 21 år på at oparbejde en vis grad af
inkompetence, det der med ikke at være belastet af konkret viden, og indse, at ens viden er
begrænset det er svært, det tager der lang tid at lære.

Du kan gå ud fra, at jo mere folk er villig til at tage imod gode råd jo mere ved de, de har nemlig
indset, at man ikke kan vide alt, og jo mere man ved jo bedre indser man hvor lidt man ved, o.s.v.

Der er mange ting jeg ikke ved, men jeg prøver på at vide noget om det jeg udtaler mig om og ellers
få de der ved noget om tingene til at udtale sig om det eller lave det.

Nå men der er 24h-rennen på Nürburg ring p.t. så jeg skal lige følge med, det er jo lang tid siden
man selv havde dækkene på aflukket asfalt, ca. 4 år siden.
Abstinenserne er ved at indfinde sig.
Fjeldkørsel i Norge tæller jeg ikke med, selvom det normalt koster et sæt dæk.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 15:23

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i meddelelsen news:48382286$0$56792>
> [...]
> Abstinenserne er ved at indfinde sig.
> Fjeldkørsel i Norge tæller jeg ikke med, selvom det normalt koster et sæt

Hr. Møller vil du være venlig og oplyse hvilken kanal du ser det på?
På forhånd tak.

--
/HB

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 15:45

HB skrev:

> Hr. Møller vil du være venlig og oplyse hvilken kanal du ser det på?
> På forhånd tak.

D:SF
og
http://adac.24h-rennen.de/live/live-streaming.html

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 15:49

> D:SF
> og
> http://adac.24h-rennen.de/live/live-streaming.html
>
> Møller

Takker

--
/HB

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 15:51

Møller skrev:

> D:SF
> og
> http://adac.24h-rennen.de/live/live-streaming.html

Du, HB, er vel klar over, at nær du højrerklikker på "live" kan du vælge zoom-> fuld skærm.

undskyld forsinkelsen.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 16:16

> Du, HB, er vel klar over, at nær du højrerklikker på "live" kan du vælge
> zoom-> fuld skærm.

Hmm.. Når jeg højreklikker får jeg ikke den mulighed.
Kan klikke på "Besseren Qaliteten" og få ca halv skærm med hak i
udsendelsen

> undskyld forsinkelsen.

det er helt ok.

--
/HB

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 16:49

HB skrev:

>>> og

> Hmm.. Når jeg højreklikker får jeg ikke den mulighed.
> Kan klikke på "Besseren Qaliteten" og få ca halv skærm med hak i
> udsendelsen

Du bruger nok IE

jeg bruger Firefox, og der får jeg alle muligheder ved højre klip på billedet som er Windows
mediaplayer 11, så det burde virke hos dig.

Du kan også dobbetklippe på venstre museknap! når du er i IE-mode.

Møller

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 16:53

Møller skrev:

> [...]

Har du båndbredde nok?

Der er danskere i vogn:
130
211
272
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 00:13

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i meddelelsen news:483838f6$0$56778
> Du bruger nok IE

Ja.

> jeg bruger Firefox, og der får jeg alle muligheder ved højre klip på
> billedet som er Windows mediaplayer 11, så det burde virke hos dig.
>
> Du kan også dobbetklippe på venstre museknap! når du er i IE-mode.

Hmm.. forstår ikke. Lyden går fint igennem og ind imellem er der fin
forbindelse.

-
/HB

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 17:12

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm.. Når jeg højreklikker får jeg ikke den mulighed.
> Kan klikke på "Besseren Qaliteten" og få ca halv skærm med hak i
> udsendelsen

www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live3-4.asx
He he - der er dælme mange Porscher blandt deltagerne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-08 17:24

On Sat, 24 May 2008 16:12:29 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

>www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live3-4.asx
>He he - der er dælme mange Porscher blandt deltagerne

>--

Skulle du ikke op sønden for Göteborg og se på fine biler?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 18:23

> Skulle du ikke op sønden for Göteborg og se på fine biler?

Jow - imorgen søndag:
www.tjoloholm-classicmotor.se/

Fra : Møller

Dato : 24-05-08 18:04

Mogens skrev:
> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live3-4.asx
> He he - der er dælme mange Porscher blandt deltagerne

Et par stykker, og så mini Cooper og fiat 500

http://adac.24h-rennen.de/live/live-streaming.html
får du ud over live stilling og kommentarer med.

Møller

Fra : Mogens

Dato : 24-05-08 18:21

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Et par stykker, og så mini Cooper og fiat 500
> På http://adac.24h-rennen.de/live/live-streaming.html
> får du ud over live stilling og kommentarer med.

Jep, jeg har dyrket dit fine link - super.

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 00:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> www.wige-iptv.com/cms/livecast/24h/live3-4.asx
> He he - der er dælme mange Porscher blandt deltagerne

Det virker til gengæld - takker

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-08 18:26

On Sat, 24 May 2008 13:54:03 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<snipper lige en postchafut, der ikke vil lære>

> [...]
>
>"Det stunt du lavede på motorvejen osv. osv, og som slutter med at man
>har sine tvivl om mandens evner til at føre automobil"

Så er der krig - det er der nu også, hvis du fortæller ham hans kone
er god i sengen. Det gjorde en af mine venner engang for at drille -
den blev ikke gentaget, det kostede nogle småskrammer før vi andre fik
ham bjerget ind og bulen i bagskærmen gad vi ikke rigtig gøre andet
ved end rette den ud. (det var heldigvis skryderens bil, vi kørte i)

>Nå, skide være med det, bare vi har det både godt og sjovt.

Jep!
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka