Salg af bil - tjeckliste
Fra : Morten

Dato : 24-05-08 03:38

Hej Gruppe

Står foran salg af min gamle bil fra '93. Men hvad skal jeg være
opmærksom på, vedr. formalia og hele processen?

- køber overtager reg. attest efter underskrift af slutseddel
(hjemmebryg eller FDM/Bilbase eller lign.)
- jeg "afmelder" bilen hos mit forsikringsselskab ved først kommende
lejlighed

Er dette tilstrækkeligt eller er der andet jeg skal være opmærksom på?

Mht. en evt. prøvetur, er det så overkill at jeg kører med fordi der
kun er ansvar på bilen?

Fra : bme

Dato : 24-05-08 11:05

Sørg for at holde fast i registreringsattesten indtil der er anmeldt
ejerskifte - gør det sammen med køber eller insister på at gøre det selv.
Hvis køber ikke ejerskifter bilen, hænger du på regningen til vægtafgift,
forsikring mm. indtil du har fået overbevist motorkontor mm. om at du ikke
er den retmæssige ejer mere.

Når der er anmeldt ejerskifte, opsiges forsikringen automatisk.

/bo

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-05-08 11:30

"Morten" <olardo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

mht. Prøveturen ... Er det en ung gut ville jeg nok køre med gammel mand så
fred være med det

MHT. omreg.. Igen det kræver at du stoler på personen .. Tag evt. selv med
på motorkontoret og om reg den... For mange køber en bil idag og "glemmer"
at omregge..

Jeg har været ude og hente en sierra tilbage da den ikke blev omregget og
stadig kørte med mine plader på ... Har sjovt nok aldrig hørt fra personen
siden; Bilen har jeg stadig.. Dog uden plader nu

Fra : TDN

Dato : 24-05-08 12:10

"Morten" <olardo@hotmail.com> skrev i meddelelsen
Hej Gruppe

Mht. en evt. prøvetur, er det så overkill at jeg kører med fordi der
kun er ansvar på bilen?

Kør med, det er sket mere end en gang at nogle er mødt op i en stjålen bil
og bedt om en prøvetur for derefter at forsvinde med den, så det er ingen
garanti at de lader "deres" bil stå medens din prøvekøres.

Mvh
Thomas