Golf 2 diesel skyder oliepinden op
Fra : Niels Munk

Dato : 23-05-08 18:36

Hej

(bil - Golf 2 1.6D 1986)

Nu har jeg for 2. gang, på kæresten's golf, observeret at oliepinden er
skudt 30-40mm op. Første gang tænkte jeg bare, at den er vel ikke sat
ordentligt i igen, efter sidste tjek.
Derudover hopper oliepåfyldningsætten gevaldigt, for til sidst at falde af.
Dette kun når motoren står i tomgang. Selvfølgelig kun når hætten er løsnet.

Et par kommentarer om mine observationer, fra de kyndige? :)

/Niels Munk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-05-08 18:52

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsnet.
>

> Et par kommentarer om mine observationer, fra de kyndige? :)

Underkompression (Slid) eller defekt krumtaphusventilation.
Prøv at få lavet en "Gollertest" på den.

Kent Nielsen.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-05-08 21:38

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i meddelelsen

> Underkompression (Slid) eller defekt krumtaphusventilation.
> Prøv at få lavet en "Gollertest" på den.

Ja det er også mit bud. Men nu er det ikke sådan med oliepinden, at det bare
er den ene modhage der er brækket af håndtaget på oliepinden?

> --
> Mvh
> Kent Nielsen.
Thomas

Fra : mugge

Dato : 23-05-08 23:48

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er også mit bud. Men nu er det ikke sådan med oliepinden, at det
> bare er den ene modhage der er brækket af håndtaget på oliepinden?

> Thomas

Min Golf 2 diesel 1991 gjorde nøjagtigt det samme - TJEK MODHAGERNE - det
var fejlen her og en meget overkommelig rep..............

mugge