vesterbrogade mod rådhudspladsen (kbh) - h~
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-05-08 09:56

Hvis man skal til højre fra Vesterbrogade mod Langebro ved
Rådhuspladsen i Kbh er der 2 højresvingsbaner, som ledes ud i
H.C.Andersens Boulevard, som er 3 sporet.

Hvis du kender stedet, og kører der jævnligt, så fortæl mig lige
hvilken/hvilke bane henholdsvis den "indre" og den "ydre"
højresvingsbane skal ende i på H.C.Andersens Boulevard.

Jeg mener selv, at opstregningen i svinget er rimeligt tydelig, men
vil gerne høre, hvad andre mener.

mvh
Bendt

Fra : ShutEye

Dato : 20-05-08 10:34

> [...]
> højresvingsbane skal ende i på H.C.Andersens Boulevard.
>
> Jeg mener selv, at opstregningen i svinget er rimeligt tydelig, men

http://findvej.dk/?longitude=12.5678&latitude=55.67564&zoom=21&maptype=2

Det må vel være inderste svingbane til inderste spor, og yderste svingbane
til midterste/yderste spor?

Hvorfor?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 20-05-08 11:19

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> http://findvej.dk/?longitude=12.5678&latitude=55.67564&zoom=21&maptype=2
>
> Det må vel være inderste svingbane til inderste spor, og yderste svingbane
> til midterste/yderste spor?

Sådan ser jeg det også, men måske er det lidt svært at se "nede på jorden"?

Fra : ShutEye

Dato : 20-05-08 11:49

> Sådan ser jeg det også, men måske er det lidt svært at se "nede på
> jorden"?

Helt sikkert. Og en del kryds er efterhånden så slidte at man bare gætter :\

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-05-08 11:43

ShutEye <no@no.no> skrev:

>http://findvej.dk/?longitude=12.5678&
> [...]

Kører du der selv, eller har du bare fundet et utydeligt og udateret
billede fra
google ?

Kigger du godt efter på billedet, kan man se en (på billedet noget
utydelig
streg) som krydser stregen mellem 1. og 2. vognbane på HC Andersens
Boulevard -
hvis den "ydre" svingbane frit skal kunne vælge midterbanen, bør den
streg ikke
være der.

Jeg kører der dagligt, og er ikke umiddelbart i tvivl om, at det
forholder sig
lige modsat af hvad du skriver - dvs. at "indre" svingbane kan vælge
mellem 1. og
2. vognbane, og at "ydre" vognbane skal, hvis man følger markeringen,
ud i
yderste vognbane på HC Andersens Boulevard. Imidlertid møder jeg til
tider andre
bilister som - iflg. min mening - skifter vognbane midt i svinget, og
jeg vil
derfor gerne høre andres mening omkring linieføringen i svinget - men
det kræver
nok, at man kender stedet og har set afmærkningerne.

mvh
Bendt

Fra : ShutEye

Dato : 20-05-08 11:51

> Kører du der selv, eller har du bare fundet et utydeligt og udateret
> billede fra
> google ?

Er du altid i så godt humør? :)

Kender godt krydset, men kan ikke lige huske hvad jeg plejer at gøre.

> [...]
> Boulevard -
> hvis den "ydre" svingbane frit skal kunne vælge midterbanen, bør den

Ok.

> [...]
> det kræver
> nok, at man kender stedet og har set afmærkningerne.

Skal derind senere i dag, måske jeg lige kigger efter :)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-05-08 12:12

ShutEye <no@no.no> skrev:

>Er du altid i så godt humør? :)
>
>Kender godt krydset, men kan ikke
>lige huske hvad jeg plejer at gøre.

humøret fejler såmænd ikke noget, men det kan være svært at fremstille
skriftlige spørgsmål på en
underholdende måde.

>Skal derind senere i dag, måske jeg
>lige kigger efter :)

Så tager vi den derfra

mvh
Bendt

Fra : ShutEye

Dato : 20-05-08 18:42

> humøret fejler såmænd ikke noget, men det kan være svært at fremstille
> skriftlige spørgsmål på en
> underholdende måde.

Så sandt.

> Så tager vi den derfra

Det blev desværre ikke til noget ...

Fra : Jakob

Dato : 20-05-08 15:18

"Bendt Rasmussen (slet RGAQB)" <razz2@RGAQBpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:12112805640.689455312589715@dtext.news.tele.dk...

Klip
> [...]
> det kræver
> nok, at man kender stedet og har set afmærkningerne.

Enig. Kører der ikke dagligt, men ofte. Ydre svingbane skal i ydre vognbane.
Indre sving kan så vælge i mellem de to andre.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 22-05-08 10:02

Jakob_K <jakob356@gmail.com> skrev:
>Lærer man ikke, når man tager
>kørekort, at færdsel skal ske så langt
>til højre på kørebanen som muligt?

Det kommer jo så også lidt an på, hvordan man skal videre efter
svinget, og hvordan vejafmærkningen er
foretaget.

>Nå, men så må de to baner jo så
>munde ud i de to baner længst til
>højre på Boulevarden.

Har du set på vejafmærkningerne i krydset ?

>Kører man i den venstre af dem,
>kan man så skifte til 3, bane, hvis
>man for eksempel skal ned ad Stormgade.

Kører man i den venstre af dem, bliver man (som jeg ser stregerne)
helt automatisk ledt ud i 3 vognbane på
boulevarden, hvis man følger vejafmærkningen.

mvh
Bendt

Fra : JL

Dato : 20-05-08 11:53

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> http://findvej.dk/?longitude=12.5678&latitude=55.67564&zoom=21&maptype=2
>
> Det må vel være inderste svingbane til inderste spor, og yderste svingbane
> til midterste/yderste spor?

Enig.

Ligesom her ved Tagensvej.
http://findvej.dk/?longitude=12.56188&latitude=55.69641&zoom=20&maptype=2

/JL

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-05-08 12:18

JL <invalid@invalid.invalid> skrev:

>"ShutEye" <no@no.no> wrote in message
> [...]

øhh - må nok indrømme, at jeg heller ikke er enig her.

mvh
Bendt

Fra : Jakob_K

Dato : 21-05-08 11:00

Lærer man ikke, når man tager kørekort, at færdsel skal ske så langt
til højre på kørebanen som muligt?

(Jeg bliver nogle gange i tvivl, når jeg ser hvordan folk kører på
helsingørmotorvejen...)

Nå, men så må de to baner jo så munde ud i de to baner længst til
højre på Boulevarden.
Kører man i den venstre af dem, kan man så skifte til 3, bane, hvis
man for eksempel skal ned ad Stormgade.
- Eller eventuelt er en helt vildt hidsig Brian i BMW, med kort lunte,
for hvem livet går ud på at komme hurtigst muligt tilbage til Amager,
inden ens kamphund gnaver lædersofaen i stykker...

Det samme gælder forresten ude i den anden ende, hvis man kommer fra
Bülowsvej og skal nordpå ad Åboulevarden.

Det var reglerne. I praksis foregår det so-so, efter hvad der nu lige
kan lade sig gøre. Ligesom højrevigepligten ikke altid overholdes, når
et lyskryds går i kludder.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 18:34

Jakob_K <jakob356@gmail.com> skrev :

>Lærer man ikke, når man tager kørekort, at færdsel skal ske så langt
>til højre på kørebanen som muligt?

Jeg håber da mere man lærer at anbringe sig i den vognbane der er mest
hensigtsmæssig i forhold til ens næste manøvre i trafikken ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 18:49

On Wed, 21 May 2008 19:33:32 +0200, jan_stevns wrote:

>Jeg håber da mere man lærer at anbringe sig i den vognbane der er mest
>hensigtsmæssig i forhold til ens næste manøvre i trafikken ;)

_ironi on_
Det er nok derfor svenskere med trailer tøffer stille og roligt i
midten på Helsingørmotorvejen med 80 selv om trafikken fiser på begge
sider af dem med 110 De skal jo lige ud ved Vedbæk.
Og igen - de er i god tid i yderbanen før Espergærde - igen med 80.
For det er jo den vej de skal.
_ironi off_
Helt så bogstaveligt skal den nok ikke tages, vel? *g*
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-08 21:33

"Jakob_K" <jakob356@gmail.com> skrev i meddelelsen

Det var reglerne. I praksis foregår det so-so, efter hvad der nu lige
kan lade sig gøre. Ligesom højrevigepligten ikke altid overholdes, når
et lyskryds går i kludder.

Du tænker selvfølgelig på de kryds hvor der ikke er trekant på spidsen på et
par af de krydsende veje?

Hvilket specifikke kryds mener du der ikke er det i?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Jakob_K

Dato : 21-05-08 11:47

> Jeg håber da mere man lærer at anbringe sig i den vognbane der er mest
> hensigtsmæssig i forhold til ens næste manøvre i trafikken ;)

Jeg håber at man lærer begge dele

Fra : Jakob_K

Dato : 21-05-08 11:57

Hvorvidt man så, hvis man kører i den venstre svingbane og kommende
midterste ligeudbane, må foretage et vognbaneskift lige midt mens man
er ved at svinge til højre, kan man nok også konsultere teoribogen
omkring. Så vidt jeg husker kan den vist ikke så godt li' det..

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 19:43

Jakob_K <jakob356@gmail.com> skrev :

>Så vidt jeg husker kan den vist ikke så godt li' det..

Prøv at læse igen - situationen er vist ikke beskrevet nogen steder

Iøvrigt ville jeg da tage det med absolut ophøjet ro.

At den "højre" svingbane tager sin naturlige vej rundt, vil alle jo
forvente - om den venstre højresvingbane tager midterbane, eller den
den venstre bane, skal andre nok dybest set blande sig meget uden om
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 19:54

On Wed, 21 May 2008 20:42:48 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>forvente - om den venstre højresvingbane tager midterbane, eller den
>den venstre bane, skal andre nok dybest set blande sig meget uden om

ville da nok lige holde øje med omgivelserne, hvis jeg fik lyst til at
"skride" en bane i forhold til startplaceringen. (som må være
indvendig bane til højre, udvendig midte/yderbane - og derfor den mest
fyldte )

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:10

Ivan Madsen <> skrev :

>ville da nok lige holde øje med omgivelserne, hvis jeg fik lyst til at
>"skride" en bane i forhold til startplaceringen.

klart - det vil man jo nok gøre hvis man i højrer svingbane ikke
bliver i den højre bane nør men er "svunget" - den anden bane derimod
...... om han tager midter eller venstre er ligemeget
--
Jan_stevns