On May 20, 8:02 pm, Ivan Madsen <> wrote:
> On Mon, 19 May 2008 22:48:40 +0200, Søren Mors <soerenm...@gmail.com>
> wrote:
>
> >I det markedsføringsmateriale der er dukket op står der at noget af
> >brændstofbesparelsen kommer af at der er højere gearing i 3, 4 og 5
> >gear. Det svarer vel til at sætte et større tandhjul forrest på min
> >cykel, dvs. at bilen kan køre hurtigere før det er nødvendigt at skifte
> >gear. Er der nogen der kan fortælle mig om det er korrekt forstået, og
> >hvad det egentligt betyder for hvordan bilen er at køre i?
>
> >På forhånd tak for hjælpen
>
> Den bliver sikkert ikke nemmere at køre økonomisk. De tre gear, du
> nævner er lagt lidt længere ud, hvilket betyder, at du skal vente en
> brøk længere med at gå fra 2 til 3 og igen fra 3 til 4 (fartmæssigt og
> for 2'erens vedkommende lidt højere op i rpm).
Mange tak for svaret, både til dig og de andre der har svaret.
Normforbruget er muligvis ikke helt justeret i forhold til
virkelighedens verden, men det har dog en hvis effekt på den grønne
ejerafgift, som har en direkte effekt på min bankbog.
Registreringsafgiften lettes 4.000 kroner pr. km/l over 18 for en
dieselbil, hvilket jo også er en slags penge. Det beregnes heller ikke
ud fra virkelighedens forbrug, men kun ud fra normtallet.
Vi kan næppe få en "standard" ned på greenline niveau prismæssigt.
Forskellen på listepriser er 17.000 kroner og så meget ekstra afslag
får vi nok ikke på standard modellen.
Nu prøver jeg bilen på søndag, og så må vi se hvad der sker.
Jeg tror desværre ikke at jeg kan lokke Skoda til at stille en bil til
rådighed for dig i en uge
> To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter
Øv også, jeg troede at motorvejen var en talent konkurrence hvor man
kunne vinde en tur til Le Mans (som kører)