Langt på literen Diesel ??
Fra : Thomas H.

Dato : 18-05-08 15:49

Sidst jeg spurgte gik det lidt op i hat og briller, nu prøver jeg lige igen.

Hvis man gerne vil køre langt på literen i sådan en Diesel-fætter, er det så
bedst at holde den over 1800 hvor max-momentet ligger fra, eller er det ok
at brumme derudad ved lavere rpm.?
Den trækker fint og roligt fra 1300-1400 undtagen i 6. gear og normalt
skifter jeg lige over 2000, men så falder den jo tilbage i næste gear ved
1500 ca., hvis jeg skal lande på 1800 skal jeg først skifte ved 2500, og det
virker unaturlig højt synes jeg.

Var lige en tur til Rødby, 180 km motorvej med mellem 110 og 120 og der
kørte jeg omkring 16 km/l, ellers kører jeg 11-12, det samme som min gamle
Mondeo 1,8 benzin - det er sgu da ikke imponerende

--
mvh.
Thomas H. - http://www.thhe.dk/Ford_Mondeo_GhiaX.htm