Så har han lært det.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 13:19

Forleden dag holdt jeg for rødt lys på vej 268, en lokal vej nord for
Stockholm.

Der hvor min plads i rækken var, havde myndighederne lavet en repos,
der gjorde at det kun var muligt at køre i én vognbane. Ca. 20 meter
længere fremme var der så skåret ud i repos'en til en
venstresvingsbane. Lige ud for hvor jeg holdt var der placeret 3
blomsterkummer oppe på repos'en.

Så har vi vist scenariet på plads.

Efter, af flere eksperter at være erklæret hjernedød, beskæftigede jeg
mig således kun med at kigge ligeud på lysreguleringen og de biler som
holdt foran mig. En nogenlunde overkommelig opgave for en hjernedød.

Så hører jeg pludselig denne skraben hen ad siden på mit køretøj.

Sateme om ikke det var en svensker i en Krøjsler 300, der med to hjul
oppe på repos'en var ved at forsøge at komme hen i venstresvingsbanen.

Jeg var ikke meget for det skraberi fra hans højre sidespejl, så jeg
ytrede min utilfredshed ved, som loven foreskriver ved fare i
trafikken, at give signal med mit horn.

Der blev han godt nok forskrækket. Han blev faktisk så forskrækket, at
han lavede en undvigemanøvre, som bragte Krøjslerens venstre side i
kontakt med blomsterkummerne, hvilket øjeblikkeligt frembragte et nyt
design på såvel venstre fordør samt bagdør.

Vidner er gode at have, så jeg fandt lige 4 stykker, hvoraf de 2
udgjorde makkerparret Svensson og Dahlquist, der tilfældigvis kom
kørende i modsat retning i en Volvo, indkøbt af den svenske stat, med
henblik på at bringe politibetjente rundt til forskellige gøremål.

Det er sjældent at man har set en svensker med ører der hang så meget,
at hvis de havde været lange nok, havde de dækket skuldrene. De
moderigtige solbriller og det sædvanlige pastelfarvede tøj fra H&M,
var ikke rigtigt til nogen nytte i situationen.

Der vil en af de nærmeste dage blive sendt en regning til svenskerens
forsikringsselskab.

Hvis jeg da ikke bliver bortdømt for ikke at have overholdt
flettereglen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 13:50

On Sat, 17 May 2008 14:19:11 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg var ikke meget for det skraberi fra hans højre sidespejl, så jeg
>ytrede min utilfredshed ved, som loven foreskriver ved fare i

Det gjorde du da ikke - unødig støj )

> [...]
>kontakt med blomsterkummerne, hvilket øjeblikkeligt frembragte et nyt
>design på såvel venstre fordør samt bagdør.

Der ser du )

> [...]
>kørende i modsat retning i en Volvo, indkøbt af den svenske stat, med
>henblik på at bringe politibetjente rundt til forskellige gøremål.

Meget bekvemt

> [...]
>forsikringsselskab.
>
>Hvis jeg da ikke bliver bortdømt for ikke at have overholdt

Hvilken afstand havde du til foranholdende?

Hold kæft, du skriver godt. Du får en regning på rensning af min skærm
)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 14:09

On Sat, 17 May 2008 14:49:53 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Det gjorde du da ikke - unødig støj )

>--

Der står højt og tydeligt, at man må bruge signal fra horn og/eller
lygter til at afværge fare. Havde han fortsat lidt længere kunne han
have revet hul på dieseltanken, med hvad deraf følger.

>--

>Der ser du )

>--

Ja, og.....?

>--

>Meget bekvemt

>--

Det er yderst sjældent at disse ordenshåndhævere er i nærheden, når
man har noget at bruge dem til.

>--

>Hvilken afstand havde du til foranholdende?

>--

Den korrekte. Korrekt afstand til forankørende/holdene er det
germanerne kalder "halber tacho". Det halve af 0 er vist nok 0, og
således var afstanden helt korrekt.

>--

>Hold kæft, du skriver godt. Du får en regning på rensning af min skærm
>)

>--

Tak for de smukke ord. Det kunne være, at man med lidt rettidig omhu,
kunne få sig en levevej som skærm/tastaturrenser?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 17-05-08 14:57

Folmer Rasmussen skrev:

> Tak for de smukke ord. Det kunne være, at man med lidt rettidig omhu,
> kunne få sig en levevej som skærm/tastaturrenser?

Uden tvivl.
Eller som klummeskribent.
jeg er sikker på, at Rasmus fra JP med glæde vil illustrere.

Møller

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-05-08 15:50

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i meddelelsen

> Uden tvivl.
> Eller som klummeskribent.
> jeg er sikker på, at Rasmus fra JP med glæde vil illustrere.

Folmers oplevelser og Rasmus Sand Høyers illustrationer kunne blive det
perfekte makkerskab.
Han tegner jo lige så underholdende som Folmer skriver - de får jo begge en
til at sidde og klukke af grin!

Det kunne blive årets storsællert til jul: "Folmer Rasmussen - Mit liv på
vejene"
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 16:22

On Sat, 17 May 2008 16:49:37 +0200, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

> [...]
>til at sidde og klukke af grin!
>
>Det kunne blive årets storsællert til jul: "Folmer Rasmussen - Mit liv på

Oh herregud. Der er jeg håbløst bagud. Der er allerede skrevet indtil
flere bøger af den slags.

Jeg tror at en af bøgerne ovenikøbet har ovenstående titel.

Fælles for stort set alle de bøger er, at de ikke fortæller hele
sandheden. )

Når der f.eks. berettes om når der blev holdt fest, når mange danskere
var samlet, så er det lige så sikkert som amen i kirken, at skribenten
altid opholdt sig i hytten, sovende, når pigerne kom til stede.

Enten skal alle detaljerne med, eller også skal man klappe kaje.

Desuden er det stort set altid solskinsvejr i de fortællinger.

Aldrig noget med at bakse rundt med en hævledes stor pressenning i 30
graders frost, eller få røven frosset af i et forsøg på at lægge kæder
på i samme temperatur.

Men det er det samme som soldaterlivet. Bagefter husker man de sjove
detaljer, og fortrænger de sure.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-08 19:28

Folmer Rasmussen skrev:
> Oh herregud. Der er jeg håbløst bagud. Der er allerede skrevet indtil
> flere bøger af den slags.
> Jeg tror at en af bøgerne ovenikøbet har ovenstående titel.

Ikke helt. Han der skrev den hed Hans, ikke Folmer.

Han har i øvrigt den næste på vej.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 15:13

On Sat, 17 May 2008 15:08:46 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>lygter til at afværge fare. Havde han fortsat lidt længere kunne han
>have revet hul på dieseltanken, med hvad deraf følger.

Nå, ja - og den er lavet af pap, jeg forstår )

>Ja, og.....?

I stedet for stille og roligt at lade krøjsleren ridse din bil og evt.
hive din dieseltank af, gav du ham et chok, så ham skrammede sit
smukke køretøj på modsat side. Det er da ikke pænt vel?

>Det er yderst sjældent at disse ordenshåndhævere er i nærheden, når
>man har noget at bruge dem til.

De havde notesbogen med? (den slags er jo så kedelige - de kan
intet huske og skriver alt ned)

>Den korrekte. Korrekt afstand til forankørende/holdene er det
>germanerne kalder "halber tacho". Det halve af 0 er vist nok 0, og
>således var afstanden helt korrekt.

Du havde sikkert et par cm at give af )

>Tak for de smukke ord. Det kunne være, at man med lidt rettidig omhu,
>kunne få sig en levevej som skærm/tastaturrenser?

Jeg kunne godt se dig som klummeskriver et eller andet sted. Dine små
historier som denne og den om Skrammelcedes'en og baglygtepærer er om
ikke stor kunst, så meget underholdende skrevet. Det der med skærmen
klarer jeg nok.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 15:28

On Sat, 17 May 2008 16:13:17 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Nå, ja - og den er lavet af pap, jeg forstår )

>--

Naturligvis. I vore dage må det ikke koste noget. Det må ikke veje
noget af hensyn til nyttelasten, og slutteligt må det heller ikke være
til at reparere på, idet mekanikere i dag kun er
reservedelsudskiftere.

> [...]

>hive din dieseltank af, gav du ham et chok, så ham skrammede sit
>smukke køretøj på modsat side. Det er da ikke pænt vel?

Nu, i bagklogskabens klare lys, hvor du samtidigt gør mig opmærksom på
et par detaljer, som jeg muligvis ikke har gennemtænkt så nøje som
sagen har fortjent, er der begyndt at dukke en vis anger op inde i
baghovedet(som jeg troede var dødt område). De få tilbageværende
celler må have været travlt optaget af at udtænke det næste mord.

>--

>De havde notesbogen med? (den slags er jo så kedelige - de kan
>intet huske og skriver alt ned)

>--

Ja, det er en metode der er meget brugt i den etat.

>--

>Du havde sikkert et par cm at give af )

>--

Der skal jo altid være plads til det løse.

> [...]

>historier som denne og den om Skrammelcedes'en og baglygtepærer er om
>ikke stor kunst, så meget underholdende skrevet. Det der med skærmen

Den går s'gu ikke. Jeg har skrevet diverse klubblade osv., og jeg kan
betro dig at resultatet under tvang/deadlines ikke bliver nær så godt,
som det impulsive. Sådan er det bare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-08 19:32

Ivan Madsen skrev:
> Nå, ja - og den er lavet af pap, jeg forstår )

Med den mega-skramme mit plastic-blinklys engang fik skyld for at havde
lavet, uden at få en eneste ridse, skal man ikke undres over noget.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Møller

Dato : 17-05-08 14:54

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> forsikringsselskab.
>
> Hvis jeg da ikke bliver bortdømt for ikke at have overholdt

Så mangler vi bare Pipi på hesten.

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-08 16:50

> [...]
> forsikringsselskab.
>
> Hvis jeg da ikke bliver bortdømt for ikke at have overholdt

Folmer, du har nu været årsag til at jeg skal rense skærmen.
Skammer du dig ikke?

(jeg ville ikke skamme mig )))

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 18:06

On Sat, 17 May 2008 17:49:53 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Folmer, du har nu været årsag til at jeg skal rense skærmen.
>Skammer du dig ikke?

>--

Jeg vil ikke påstå at jeg for nuværende omgås med tanker om at bringe
mig i den prekære situation.

Det ville også være uforeneligt med mit ansigts opbygning. Det er
ligesom ikke bygget til at se skamfuld ud, hvis du forstår hvad jeg
mener.

>--

>(jeg ville ikke skamme mig )))

>--

Det er vel også kun noget man gør, hvis der er grund til det, og ikke
mindst, bliver grebet på fersk gerning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-08 19:11

> Det ville også være uforeneligt med mit ansigts opbygning. Det er
> ligesom ikke bygget til at se skamfuld ud, hvis du forstår hvad jeg
> mener.

Nu kommer jeg til at tænke på pindsvineforeningen og dens 'slagord':
"Hellere rund og glad, end på vejen flad."

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 19:28

On Sat, 17 May 2008 20:10:39 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Nu kommer jeg til at tænke på pindsvineforeningen og dens 'slagord':
>"Hellere rund og glad, end på vejen flad."

>--

I den forening bliver de også hurtigt prikne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-05-08 19:36

> I den forening bliver de også hurtigt prikne.

Kan man have pindsvin som kæledyr?

Av-av-av-av.........

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-05-08 08:57

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man have pindsvin som kæledyr?
>
> Av-av-av-av.........

Øhhh - lettere OT, men det kan man faktisk godt.

Da jeg var knægt opfostrede vi et par pindsvineunger (hed Prik og
Prikkeline - hmm, gad vide hvorfor .

Og de blev faktisk temmeligt kælne - så'en at ligge på ryggen i ens hænder
eller skød og blive nusset på maven - det var ikke så tosset. Og så lagde de
piggene ned, så man ikke stak sig.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-08 11:32

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhh - lettere OT, men det kan man faktisk godt.

Ved det faktisk godt.

> [...]
> eller skød og blive nusset på maven - det var ikke så tosset. Og så lagde

Kender det godt.
Har sat dem ud igen, men havde 9 stk på kost vinteren over

De kan dog godt blive hidsige på hinanden, det ser sjovt ud.

Så for at komme lidt tilbage til bilverdenen.
Vil I ikke godt passe på vores små venner der er gode for vores haver,
da de også spiser snegle

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-05-08 22:57

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip
>Det ville også være uforeneligt med mit ansigts opbygning. Det er
>ligesom ikke bygget til at se skamfuld ud, hvis du forstår hvad jeg
>mener.

Uhadadada.... vi der har set dig "live" er slet ikke i tvivl
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-08 20:39

"Folmer Rasmussen" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> kørende i modsat retning i en Volvo, indkøbt af den svenske stat, med
> henblik på at bringe politibetjente rundt til forskellige gøremål.

Kanon formulereing. Hos mig var det blot blevet til: De 2 strisser, der
holdt over for.

Fortsæt endeligt dine beretninger fra livets landevej. De lysner dagen,
efter man har været beskeftiget med at fremstille noget så landevejsridderne
har noget at fragt rundt.

mvh
Henning

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-05-08 20:57

On Sat, 17 May 2008 21:38:45 +0200, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

>Kanon formulereing. Hos mig var det blot blevet til: De 2 strisser, der
>holdt over for.

>--

Jeg bruger ikke den slags udtryk om de ansatte i denne for os alle så
vigtige etat.

Det har muligvis noget at gøre med, at jeg ikke selv bryder mig om at
blive kaldt trucker, hjernedød eller tosse.

Folk må s'gu kunne lære at lægge bånd på sig selv, selv når
diskussionerne bliver lidt ophedede.

Jeg forventer faktisk et dementi fra et par skribenter i den nærmeste
fremtid. En undskyldning skal man nok ikke regne med.

> [...]

>efter man har været beskeftiget med at fremstille noget så landevejsridderne

Jeg lover dig, at du kommer til at høre om det, når og hvis der sker
noget spændende. Jeg holder meget af at deltage i debatten, hvis den
kan holdes på et nogenlunde sobert niveau.

Du skal bare fortsætte produktionen. Vi elsker at have noget at rive
i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 21:45

On Sat, 17 May 2008 21:56:43 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Jeg forventer faktisk et dementi fra et par skribenter i den nærmeste
>fremtid. En undskyldning skal man nok ikke regne med.

Skylder jeg dig flere? ) Du har vist fået )

> [...]
>kan holdes på et nogenlunde sobert niveau.
>
>Du skal bare fortsætte produktionen. Vi elsker at have noget at rive

Bremser sq foran en lastbil i morgen i håbet om at det er dig og at du
kan få noget sjovt ud af det )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 11:18

On Sat, 17 May 2008 22:44:57 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Skylder jeg dig flere? ) Du har vist fået )

>--

Ja tak, det er i orden, men der er stadig en vis Andersen ude i 3650,
men det er nok for meget at regne med.

>--

>Bremser sq foran en lastbil i morgen i håbet om at det er dig og at du
>kan få noget sjovt ud af det )

>--

Det skal være mig en fornøjelse, udi mindste detalje at beskrive,
hvordan din bagklap på et splitsekund forvandlede sig til en
harmonikabælg, og nu er i stand til at afspille indtil flere af
landets vemodige melodier.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-08 11:34

> Ja tak, det er i orden, men der er stadig en vis Andersen ude i 3650,
> men det er nok for meget at regne med.

Pyyyy-haaaaaaaaa

Jeg frygtede at det var mig, men kunne ikke komme på hvorfor mon.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 11:41

On Sun, 18 May 2008 12:33:58 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Pyyyy-haaaaaaaaa
>
>Jeg frygtede at det var mig, men kunne ikke komme på hvorfor mon.
>

>--

Uffe, du står på en speciel liste, som det ikke er muligt at slette
fra computeren. )

Hver gang dit navn popper op, blinker skærmen rødt i 10 sekunder, og
der bliver automatisk bestilt tid hos min psykiater. )

Det kaldes VIP-status. Very Irritating Person. )

--

Venli hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-08 11:49

> [...]
>
> Hver gang dit navn popper op, blinker skærmen rødt i 10 sekunder, og
> der bliver automatisk bestilt tid hos min psykiater. )

Dvs. der er håb?

> Det kaldes VIP-status. Very Irritating Person. )

)))

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-08 22:49

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg bruger ikke den slags udtryk om de ansatte i denne for os alle så
> vigtige etat.

Jeg kom engang til at bruge "Potjens" i en undervisningssituation hvor
underviseren var betjent.

Han så sjov ud i hovedet.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-08 11:42

On Sat, 17 May 2008 23:48:54 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg kom engang til at bruge "Potjens" i en undervisningssituation hvor
>underviseren var betjent.
>
>Han så sjov ud i hovedet.

>--

Du skal lade være med den slags. Det hedder en politibetjent.

Tænk hvis han fandt på at kalde dig trucker! )

Eller hjernedød for den sags skyld.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-08 12:24

Folmer Rasmussen skrev:
> Du skal lade være med den slags. Det hedder en politibetjent.

Jeg regnede sådan set ikke med at det kom som en overraskelse for ham
hvad vi kalder dem.

> Tænk hvis han fandt på at kalde dig trucker! )
> Eller hjernedød for den sags skyld.

Du har dit sjov med det.

--
MVH Finn Guldmann