Hvor mange km må en ny bil have kørt ved o~
Fra : allan

Dato : 13-05-08 16:10

Hej.

Vi har købt en ny bil.

Den vi prøvede for ca 6 uger siden ville vi ikke
have, da den havde kørt 80 km.
Sælgeren mente at vi kunne få denne bil.
Det eneste der "lige" skulle udskiftes var sæderne.

Jeg sagde at vi ikke ville have den, da den jo havde kørt 80 km.
Vi ville da heller ikke have at de skulle til at skifte sæderne
i den.

Nu kan jeg se at den bil som jeg beskriver er væk hos forhandleren,
og sælgeren har netop ringet til mig og sagt at vores bil er klar i næste uge.

Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-05-08 16:19

"allan" <leneogallan@mail.dk> wrote in message
> [...]
> uge.
>
> Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
> Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?

0 km i mine øjne, at det så reelt måske er 10 km er fint nok, der er vist
noget med at forhandleren kan nulstille km sålænge den ikke overstiger et
vist antal km, så bilen man får udleveret har kørt "0" km i henhold til
garanti osv.

Men om det kun er bestemte bilmærker der kan det ved jeg ikke, jeg ved kun
at den dag(som nok aldrig kommer) hvor jeg køber en fabriksny bil, der skal
den dælme være NY, og ikke have kørt 80 km af en mekaniker der liiiiige
skulle testprøve den.

Mvh
Jacob

Fra : Knut

Dato : 13-05-08 17:17

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote in message

> [...]
> at den dag(som nok aldrig kommer) hvor jeg køber en fabriksny bil, der
> skal den dælme være NY, og ikke have kørt 80 km af en mekaniker der

O kommer du nok ikke ned på. Der vil altid være nogen værksteds- og
transportkørsel (til og fra skibe, togvogne etc) samt under klargøring hos
sælger.

Knud

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-05-08 17:21

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> wrote in message

> [...]
>>

> O kommer du nok ikke ned på. Der vil altid være nogen værksteds- og
> transportkørsel (til og fra skibe, togvogne etc) samt under klargøring hos

Derfor også min kommentar om de ca 10 km, men med mulighed(har jeg hørt) for
at 0-stille så der står et blankt 0 når køber modtager bilen :)

Mvh
Jacob

Fra : allan

Dato : 13-05-08 17:35

Så bliver det jo ikke nemt, hvis de bare kan stille på tælleren.

Kan man ikke se på registreringsatesten, hvornår den er produceret.
Jeg har ikke lige min her, for ellers kunne jeg jo selv se

Jeg ved jo heller ikke om det er den "brugte" jeg får, men vil
have en helt ny, da det er første gang jeg køber ny:

mvh

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Knut

Dato : 13-05-08 17:44

> [...]
>
> Jeg ved jo heller ikke om det er den "brugte" jeg får, men vil
> have en helt ny, da det er første gang jeg køber ny:

Uanset hvilken bil du får kan du ikke bruge produktionsdatoen til noget som
helst - den kan i begge tilfælde sagtens ligge ½-1 år tidligere.

Knud

Fra : allan

Dato : 13-05-08 17:49

< knud skrev

< Uanset hvilken bil du får kan du ikke bruge produktionsdatoen til noget som
< helst - den kan i begge tilfælde sagtens ligge ½-1 år tidligere.

så udtaler sælgeren sig forkert.

Han sagde til os for 3 uger siden at bilen netop var i produktion.
Dette havde han fået en mail om.

Det var derfor jeg troede man kunne se det på atesten.

mvh

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Knut

Dato : 13-05-08 17:51

> [...]
> Dette havde han fået en mail om.
>
> Det var derfor jeg troede man kunne se det på atesten.

Har den været 'særbestilt' kan den sagtens være under produktion pt. men er
det en standardvare kan den jo have stået på et lager meget længe.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 13-05-08 18:00

"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev

> Kan man ikke se på registreringsatesten, hvornår den er produceret.
> Jeg har ikke lige min her, for ellers kunne jeg jo selv se

Det kommer an på hvilken bil det er, men ofte er måned og år angivet med en
kode.
http://www.decodethis.com/

mvh
Alex Christensen

Fra : allan

Dato : 13-05-08 18:38

< Det kommer an på hvilken bil det er, men ofte er måned og år angivet med en
< kode.
< http://www.decodethis.com/

Hvor kan jeg evt. finde den code. Står den på reg. attesten?

mvh

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Brian

Dato : 13-05-08 19:35

allan wrote:

> Hvor kan jeg evt. finde den code. Står den på reg. attesten?

Ja, det er dit stelnummer - eller Vehicle Identification Number, hvis du gad
at klikke på linket

/Brian

Fra : allan

Dato : 13-05-08 20:04

< Brian skrev
< Ja, det er dit stelnummer - eller Vehicle Identification Number, hvis du gad
< at klikke på linket

Det havde jeg ligesom også gjort.
Jeg havde endda tastet stelnummeret ind på
vores nuværende bil, men den kunne ikke finde noget.
Derfor spurgte jeg.

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Brian

Dato : 13-05-08 20:49

allan wrote:
> Det havde jeg ligesom også gjort.
> Jeg havde endda tastet stelnummeret ind på
> vores nuværende bil, men den kunne ikke finde noget.
> Derfor spurgte jeg.

Man kan finde mærkespecifikke VIN dekodere, de er måske bedre.

Hvilke mærker er der tale om ?

/Brian

Fra : allan

Dato : 13-05-08 20:55

< Brian skrev

< Man kan finde mærkespecifikke VIN dekodere, de er måske bedre.

< Hvilke mærker er der tale om ?

Det er en Ford C-Max

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Brian

Dato : 14-05-08 16:27

allan wrote:
> < Brian skrev
>
> < Man kan finde mærkespecifikke VIN dekodere, de er måske bedre.
>
> < Hvilke mærker er der tale om ?
>
> Det er en Ford C-Max

Så er den f.eks den her: http://www.btinternet.com/~madmole/vindecoder.html

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 13-05-08 19:13

"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev

> Hvor kan jeg evt. finde den code. Står den på reg. attesten?

Koden kan være en del af VIN nummeret (stelnummeret)
Den kan også være for sig selv.
http://www.skovgaard-schmidt.dk/index.html

Det afhænger meget af mærket.
Søg på VIN nummer eller VIN number.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 13-05-08 17:45

"allan" skrev

> Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
> Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?

Mange biler kan nulstilles een gang inden 100 km., netop for at forhandleren
kan levere en ny bil.

FDM har en gang imellem indlæg fra medlemmer der undrer sig.
En BMW ejer kunne se en forbrugshistorik der var 100 km. længere end
km.tælleren.
En Opel Zafira med 80 km. skulle nulstilles inden køber kunne prøvekøre, for
at forhindre tælleren i at overskride de 100 km.

En bil køres til og fra tog eller skib, den skal vaskes og bør også
prøvekøres inden aflevering.
Et ægte km.tal på 100 km. er acceptabelt, men med nulstilling det måske 200
km.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-05-08 22:02

> Mange biler kan nulstilles een gang inden 100 km., netop for at
> forhandleren kan levere en ny bil.

Netop grænsen med 100km er i hvert fald kendt for VAG biler (VW, Audi, Seat
og Skoda), men det er nu ikke noget problem at nulstille en tæller der er
kommet over 100km. Jeg har fået nulstillet et med over 200.000km på klokken
:) For at undgå misforståelser så skulle det bruges i en anden bil og blev
først nulstillet for derefter at blive kodet om til det rigtige km-tal for
den anden bil. Her var der tale om et instrument fra en Golf4 monteret i en
Octavia.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-05-08 19:38

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
>Her var der tale om et instrument fra en Golf4 monteret i en Octavia.
Kan man høre nærmere omkring det projekt??

Fra : Ivar

Dato : 13-05-08 17:50

allan (leneogallan@mail.dk skrev:

> Jeg sagde at vi ikke ville have den, da den jo havde kørt 80 km.
> Vi ville da heller ikke have at de skulle til at skifte sæderne
> i den.

Det er meget almindeligt at kilometertælleren kan nulstilles
én gang inden for de første 100 km, så kunden tror han får
en bil der kun har kørt ganske lidt.

Jeg så for nogle år siden i Spanien, et skib blive lastet
med biler. Jeg skal hilse og sige, at de blev kørt med
speederen i bund, både frem og bak. Der blev ikke overholdt
nogle grænser for tilkøring overhovedet. Det har nok mere
at sige, om motoren har været benhandlet ordentligt end om
den har kørt 5 eller 50 km.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : JL

Dato : 13-05-08 18:40

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> nogle grænser for tilkøring overhovedet. Det har nok mere
> at sige, om motoren har været benhandlet ordentligt end om

En af mine kammerater arbejder som speditør og er tit på forskellige rejser
rundt omkring i Europa. Han har en gang i mellem fortalt om historier magen
til den du fortæller. Netop på havne når bilerner bliver lastet.

/JL

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-05-08 21:33

JL skrev:

> [...]
> rejser rundt omkring i Europa. Han har en gang i mellem fortalt om
> historier magen til den du fortæller. Netop på havne når bilerner bliver

Der går også nogle historier om unge med nyslået kørekort der på akkord
kører biler fra borde i Esbjerg...

Mener der var/er tale om SAL der transporterer bla. FIAT og Alfa.

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-05-08 01:26

"JL" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
magen
> til den du fortæller. Netop på havne når bilerner bliver lastet.

Så skal i se dem på klargørings pladsen..
Har arbejdet ved siden af klargøring for bla. honda i Vamdrup og det er
altså noget med at når bilen er startet så får den 1. gearet også ellers
noget speeder

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 14-05-08 16:24

On 13 Maj, 18:50, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> nogle grænser for tilkøring overhovedet. Det har nok mere
> at sige, om motoren har været benhandlet ordentligt end om

Det sjove ved eksempelvis vw biler er at de er i en speciel
leveradørmode når forhandleren får dem. Så er de begrænset på
omdrejninger og hestekræfter.

Klaus

Fra : Klaus G.

Dato : 13-05-08 18:10

> Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
> Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?
Jeg købte en Skoda Fabia i 2005, der stod tælleren på 14km da jeg overtog
bilen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : allan

Dato : 13-05-08 18:28

< Klaus G skrev.

< Jeg købte en Skoda Fabia i 2005, der stod tælleren på 14km da jeg overtog
< bilen.

Dette er også i orden, men 80 km syntes jeg er for meget.
Der kan jo have været 3 forskellige ude og prøvekøre den.

Men som sagt, er det jo ikke sikkert at det er den bil jeg får.

Men spændende bliver det da.

Jeg bruger newsleecher, og skal nok finde et andet program til at
poste med

mvh

allan

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 13-05-08 23:11

> Dette er også i orden, men 80 km syntes jeg er for meget.
> Der kan jo have været 3 forskellige ude og prøvekøre den.

Ja føj da! Sådan nogle beskidte fyre. De har sikkert være henne på tanken og
hentet cigaretter som de har røget i bilen uden at rulle vinderne ned,
kysset og krammet med en blaffer har de sikkert også i deres snavsede
kedeldragter

Spøg til side. Jeg må sige at jeg til en vis grad "beundrer" din diciplin.
Havde det været mig der havde ventet i 3 måneder på en ny bil, ville jeg
være fløjtende ligeglad med om den havde kørt 13 eller 80 km. Jeg gad i
hvert tilfælde ikke vente i endnu 3 uger / måneder på en "ny" bil, som
sikker har kørt det samme, men som forhandleren, klog af skade, har nået at
nulstille, inden du henter den Hvem ved.. det kan sgu være at du får den
samme bil en gang til hehe

Da jeg hentede konens Sportsvan havde den kørt 8 km, men jeg ved ikke om
lærlingen havde været en tur over grænsen og hentet øl og sodavand. Men
igen... hvad jeg ikke ved, har jeg ikke ondt af.

mvh

Jasper

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-05-08 01:22

"allan" <leneogallan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
uge.

> Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
> Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?

De nye biler jeg har været med til at afhente har stået på mellem 3 og 15km

De bliver jo bla. testkørt på rullefelt når de er færdig samlet og der ryger
der jo hurtig et par km på + til selve klargøring i DK køre de jo også lidt
i bilerne (Nej du vil ikke se hvordan de behandler din nye bil)

Ved forhandleren flyttes bilen jo også ved at køre den +
forhandleren/sælgeren bør selv køre en tur i bilen inden handel for at sikre
at alt er OK!

80km ville jeg ikke godtage som en ny bil

Taxaerne har kørt max 150km når vi får dem og de er bla forbi taxameter
værkested synshallen og evt. foliepåklæber

Erik

Fra : Jan

Dato : 14-05-08 09:03

> [...]
> uge.
>
> Bare for at være sikker på at få en helt ny bil.
> Hvor mange kilometer har en ny bil kørt ved en overtagelse?

Det normale er 2 - 3 km. som er kørsel til fra færgedæk m.v.