Franske biler og sommervarme...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-05-08 19:44

På en tur fra Esbjerg til Aalborg så jeg 5 franske biler holdende i
nødsporet på strækningen Kolding - Aarhus. Det var 2 x Citröen Xsara, en
Citroën C5, en Renault Megane og en Peugeot 406. På strækning Aarhus-Aalborg
holdte der 3 biler, en Skoda Felicia, en Ford Escort og en Mitsubishi Colt.
Alle af væsentligt ældre årgang end de franske... det er sgu da tankvækkende
:) Både fordelingen af biler i landet men også at det flest franske der går
død :)
Det skal dog nævnes at to af de franske havde campingvogn på slæb (det så
spøjst ud med en Dansk Autohjælp vogn med en 406'er på ladet og en
campingvogn på slæb)

Fra : Knut

Dato : 12-05-08 20:07

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message
> [...]
> Det skal dog nævnes at to af de franske havde campingvogn på slæb (det så
> spøjst ud med en Dansk Autohjælp vogn med en 406'er på ladet og en
Og jeg synes jeg ser flest Mercedes, Toyato og Fiat, som har givet op ved
vejen - men det handler vel mest om hvad man kigger efter!

Knud

Fra : Martin Christiansen

Dato : 12-05-08 22:19

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og jeg synes jeg ser flest Mercedes, Toyato og Fiat, som har givet op ved
> vejen - men det handler vel mest om hvad man kigger efter!

Og du har så en fransk bil, kan jeg forstå?

Fra : Knut

Dato : 13-05-08 06:46

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> wrote in message

> Og du har så en fransk bil, kan jeg forstå?

Ja det har jeg - det fremgik vist også ret klart af mit indlæg!

Det er faktisk ikke overraskende at Brian møder mange franske biler - den
danske bilpark består vel af omkring 50% franske biler - og så må man vel
også forvente, at op mod samme andel af de havarerede biler er af denne
nationalitet.

Knud

Fra : Robert Andersen

Dato : 13-05-08 07:11

> [...]
> danske bilpark består vel af omkring 50% franske biler - og så må man vel
> også forvente, at op mod samme andel af de havarerede biler er af denne

Da jeg skulle have "ny" dyt sidst forhørte jeg mig hos mit jobs leverandør i
leasing og udlejningsbiler (et af de større firmaer der gør i den slags). Da
jeg spurgte til hvordan det gik med deres peugeotter fik han nærmest nervøse
trækninger, dem var han ikke så imponeret over. Det samme galdt nogle
Hyundai...

/Robert

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-05-08 21:47

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> danske bilpark består vel af omkring 50% franske biler - og så må man vel
> også forvente, at op mod samme andel af de havarerede biler er af denne

Du glemmer alderen af bilerne... de 5 franske var væsentligt nyere end de 3
ikke-franske.

Fra : Knut

Dato : 13-05-08 22:41

> Du glemmer alderen af bilerne... de 5 franske var væsentligt nyere end de
> 3 ikke-franske.

Og en statistik på 8 forekomster er ikke særlig signifikant!

Knud

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-05-08 09:05

> Og en statistik på 8 forekomster er ikke særlig signifikant!

Ja man er da i hvert fald ikke i tvivl om at din næste bil også bliver en
fransk...

Fra : CL

Dato : 14-05-08 17:52

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse news:482a99e7$0$27362$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Ja man er da i hvert fald ikke i tvivl om at din næste bil også bliver en
> fransk...

Ja eller at din ikke gør det.
Carsten

Fra : Knut

Dato : 14-05-08 18:04

> [...]
> "Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Ja man er da i hvert fald ikke i tvivl om at din næste bil også bliver en

Det kan da ikke afvises - jeg har været helt tilfreds med mine franske biler
hidtil, men det kan da også blive noget andet - lidt afhængig af, hvad der
måtte være på markedet, når næste omgang kommer for mig.

Knud

Fra : KASO

Dato : 14-05-08 21:50

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message

> Og en statistik på 8 forekomster er ikke særlig signifikant!

Jeg så 3 stk. strandede Audi A2 indenfor et par timer en dag i Tyskland - så
ingen tyske biler kan køre - specielt ikke Audi

Man ser, hvad man vil se.......

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:14

Ta' til brændertræf i Karup.
Så vil du se, det er BMW'erne som løber varme.
Ikke kun de gamle, men også de lidt nyere..
Der tegner sig et klart billede, at kølerne (mv.)
er underdimensioneret.
Ikke fordi det fryder mig synderligt, det er
blot tankevækkende, det er samme scenarie hvert
eneste år.
Sierra'erne og de gamle Kadetter kører bare...hele dagen.

Fra : Baumspieler

Dato : 14-05-08 15:17

99% af de biler der mangler det ene forlys er også en Pug eller Citron

7Jan

Fra : nuller

Dato : 14-05-08 15:54

"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen
> 99% af de biler der mangler det ene forlys er også en Pug eller Citron
>
> 7Jan

Og det med de 99% kan du selvfølgelig dokumentere?

Fra : Baumspieler

Dato : 15-05-08 17:18

"nuller" <relun_@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen

> Og det med de 99% kan du selvfølgelig dokumentere?

Nej, men en fransk bil er en PIS bil ihvertfald Pug - og det kan
dokumenteres efter at have ejer 205, 206, 406 og 307 ufatteligt man ikke
blev klogere inden man nåede til 307'eren som var den absolut ringeste i
rækken over biler jeg nogen sinde har ejet.

/JAn

Fra : Knut

Dato : 15-05-08 17:38

"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote in message

> [...]
> blev klogere inden man nåede til 307'eren som var den absolut ringeste i
> rækken over biler jeg nogen sinde har ejet.

Du må vel da i det mindste have haft et incitament til at købe de sidste 3
Peugeot'er?

Knut

Fra : Baumspieler

Dato : 15-05-08 20:07

> Du må vel da i det mindste have haft et incitament til at købe de sidste 3
> Peugeot'er?
>
> Knut

De kan tage ens testikler, de kan tage ens lyst ,,,,,,,,,, men håbet var der
stadigt.
Den første var sgu egentligt en meget fornuftig og billig bil ..Altså
205'eren

206'eren altid bøvl med el og andet ... og på værksted i tide og utide
406 tja kørte jo godt men dyre værksteds regninger konstant
307 HDI - Elendig økonimo 14 KM literen for en diesel bil???? Da den blev
skiftet til en Octavia ændrede mit forbrug sig til ca. 19 literen og man
skulle ikke skifte forlygte pærer hver gang man tankede.

Skoda'en er dog også skiftet ud, denne gang blev det til en Japser en ny
Honda ... og det er sgu ikke så ringe endda *S*

/Jan

Har med mine udtalelser jo ikke proklameret at Pug er en ringe bil ... men
blot at jeg finder mærket kategoriseret som en Pis Spand i bagklogskabens
klare lys.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:27

On Thu, 15 May 2008 21:07:22 +0200, "Baumspieler"

> [...]
>blot at jeg finder mærket kategoriseret som en Pis Spand i bagklogskabens

Mini grineflip kalder sig Baumspieler (oversat fra tysk træspiller) og
køre i japser eller franskmand.

Spøg til side
De firma dytter jeg har administreret havde tidligere en overvægt af
Pug som du ønder at kalde dem det var sjovt nok dem der var billigst i
drift og stod mere sjællent på værksted.

Mon det er noget med chaufføren at gøre også?

Brian Som har haft
Japser, franskmand, tysker og italiener på gaden (dog bliver det over
mit lig at der kommer Koreaner, eller kineser med der ud)

(nå ja og så lidt flere nationaliteret med i soveværelset )

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 21:17

Mener også det har med overspænding at gøre,
og de franske er vidst slemme dêr.
Det har iøvrigt været vendt i gruppen for år tilbage
mht franske biler og døde pærer i for..

Fra : KASO

Dato : 14-05-08 21:48

"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen
> 99% af de biler der mangler det ene forlys er også en Pug eller Citron

og 99% af de, der mangler lys i baglygten er en Golf.......

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-05-08 16:46

> Alle af væsentligt ældre årgang end de franske... det er sgu da
> tankvækkende :) Både fordelingen af biler i landet men også at det flest
> franske der går død :)

Der er vel også flest franske i landet??? Jeg så 3 idag, en golf 2'er (huske
ganske tydeligt sommerne i sådan en med varmeanlægget på fuld knald i køerne
En Alfa og en Escort.
Stef

Fra : KASO

Dato : 14-05-08 21:54