Tacho signal på Misubishi Colt '08 ?
Fra : Per Jensen

Dato : 12-05-08 16:26

Hej.

Jeg skal til at lave noget Dead reckoning GPS i bilen, og skal i den
sammenhæng bruge et tacho signal. Istedet for at jeg slæber et scop ned
i bilen og ellers begynder at måle på alle stikkene indtil at det dukker
op, sidder nogen af jer så inde med info om hvor det findes ?

Jeg har allerede en AP800 Fartpilot monteret, men den bruger ikke tacho
signal - kun fartsignal.

Ellers skal jeg jo ud i at hente Tachosignalet fra CAN bussen. det er
også en mulighed, men jeg håbede at kunne slippe for det.

Instrumenteringen i bilen er rent CAN baseret, så dér er signalet ikke i
analog form.

Selve bilens grundkonstruktion er fra 2004.

// Per.

Fra : Møller

Dato : 12-05-08 19:03

Per Jensen skrev:
> [...]
> analog form.
>
> Selve bilens grundkonstruktion er fra 2004.

Kan dette være til hjælp:
http://kortlink.dk/petri/59b3
Møller

Fra : Brian

Dato : 12-05-08 19:46

Per Jensen wrote:

> Jeg har allerede en AP800 Fartpilot monteret, men den bruger ikke
> tacho signal - kun fartsignal.

Hvad er forskellen da på tacho og fartsignal ?

Jeg troede sådan set det var samme småkage - et firkantsignal der varierer
efter bilens fart.

/Brian

Fra : jørgen nielsen

Dato : 12-05-08 22:18

Brian har så ret det er en og samme småkage,

Jørgen

Fra : Per Jensen

Dato : 12-05-08 22:51

jørgen nielsen skrev:
> Brian har så ret det er en og samme småkage,
>
> Jørgen

<KLIP>

Hmm, det var da satans, jeg havde fået småkagen galt i halsen, og mente
ellers at fartpiloten brugte omdrenings-signalet, men det lyder jo
rigtigt nok, da en fastsat hastighed på fartpiloten virker i alle gearene...

Tak fordi at i vækkede mig, jeg må have siddet og sovet lidt i timen

// Per.