Merkonomen både dårlig service og dårlig p~
Fra : CAH

Dato : 10-05-08 14:30

Hej

Vil bare lige dele en lille oplevelse, jeg skulle bruge lidt stumper
til min gamle bil, og handlede ved Merkonomen. De skulle have 2700 for
stumperne, men kunne ikke skaffe stabilisatorer til baghjul på bilen,
jeg fik at vide at disse kunne jeg kun få som original stumper hos
Mazda. Da jeg alligevel skulle kørte lige forbi Høyer auto på vejen
hjem, tog jeg lige ind for at høre dem. Ikke alene kunne de skafre
stabilisatorerne, de var væsentlig billigere end hos Merkonomen. Så
jeg forhørte mig lige om prisen for alle vare, og det blev ca. 1200
kr. (de tog f.eks. 489 for ventilerede skiver, som hos høyder koster
129!) Altså en prisforskel på ca. 1500!!! Jeg købte så alle varene hos
Høyer, og returenere varene hos merkonomen.

Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur, hvor det er
gratis at returnere hos Høyer auto.

Mange hilsner
CAH

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-08 22:02

> [...]
> 129!) Altså en prisforskel på ca. 1500!!! Jeg købte så alle varene hos
> Høyer, og returenere varene hos merkonomen.
Ikke sikkert der er tale om samme kvalitet af stumperne...?

> Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur, hvor det er
> gratis at returnere hos Høyer auto.
Det var sq lidt fesen sys jeg.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-05-08 22:14

CAH skrev:
> [...]
> Høyer, og returenere varene hos merkonomen.
>
> Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur, hvor det er

Skal ikke kunne sige hvilken kvalitet Mekonomen har, men stiller mig
lidt tvivlende over for Høyers... Det er T.hansen stumper...

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-08 22:17

CAH <madsgormlarsen@gmail.com> skrev :

>Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur, hvor det er
>gratis at returnere hos Høyer auto.

Der er vist ikke nogen, der har påstået at Mekonomen er billige ?

--
Jan_stevns

Fra : NHF

Dato : 10-05-08 22:30

Hej

Da jeg havde en Mazda 626 årg. 95 købte jeg netop stabilisatorarm og
bremseskiver hos Høyer auto, og fik fornøjelsen af at skifte det hele et
halvt år senere da det var billige kopivare (læs: bras). Jeg kender ikke
deres kvallitet nu, men håber for dig det er blevet bedere. Jeg har ikke
købt reservedele hos Høyer og Thansen siden. Jeg har derimod købt
bremseskiver hos Merkonomen til min Passat med gode erfaringer.

NHF, Århus

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-05-08 23:17

Isang tao pinangalanan, CAH nagsulat:

klip

>Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur, hvor det er
>gratis at returnere hos Høyer auto.

Min erfaring med de to foretagender er at mekonomens varer passer og
høyers er byttere.... så i længden er mekonomens ikke så dyre.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : JBH

Dato : 11-05-08 01:51

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Høyer /Thansen er rigtignok billige med mange stumper, men du kan også være
sikker på at stumperne heller ikke holder tilnærmelsesvis så længe som
originale eller gode kopistumper (F.eks. Mekonomen). Jeg har handlet meget
hos Høyer og gør det da også stadig, men dele med "gummi" er det slut med at
købe.Gummiet rådner/mørner simpelthen og det er både bremseslanger,
gummimanchetter og de gummitutter som sidder på styre/bærekugler. Selv
"kødben" har jeg måtte skifte efter få år da gummiet gik løs i
vulkaniseringen pga. det var blevet mørt.

Et friskt eksempel..
Det er ikke sjovt at skulle skifte en revnet (Thansen/Høyer)
tandstangsmancet som kun er omkring 2 år gammel... Godt nok kostede den kun
89kr. men havde jeg ofret 100kr mere og købt en hos Mekonomen havde jeg
sparet nogle timers arbejde

I øvrigt er der STOR forskel på kvaliteten af bremseskiver....

mvh
JBH

Fra : TGJ

Dato : 11-05-08 06:03

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur

Er det lovligt?

Thomas

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-05-08 06:05

TGJ har bragt dette til os:
> "CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Merkonomen tager i øvrigt 10% for at tage vare retur
>
> Er det lovligt?
>
> Thomas

Ja, og der er intet lovkrav om returnering, med mindre at det er
fjernkøb.
Kai

Fra : Gunnar007

Dato : 11-05-08 19:30

<Fra: "CAH" <madsgormlarsen@gmail.com>
<Emne: Merkonomen både dårlig service og dårlig pris
<Dato: 10. maj 2008 22:30
<
<(de tog f.eks. 489 for ventilerede skiver, som hos høyder koster
<129!) Altså en prisforskel på ca. 1500!!! Jeg købte så alle varene hos
<Høyer, og returenere varene hos merkonomen.

Skriv igen om 6-8 mdr når dit onkel høyer svenske-nissestål skal skiftes ud
igen.
Havde du købt dit jern hos mekonomen, havde du ikke skulle bruge tid på at
skifte skiver igen snart.

Hvad angår de 10 % i retur gebyr, så skilter de vist med det, så det kom vel
ikke som en overraskelse ?
Desuden er muligheden for at returnere en vare helt op til butikken om de
vil elle ej.

Hilsen G
Som ikke kommer hos Onkel Høyer... Mere

Fra : sidse

Dato : 11-05-08 22:59

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> wrote in message
[...]

Når nu du monterer stumperne så prøv at regne din timeløn ud.
Du skal regne med at lave arbejdet igen indenlænge og til den til kan du så
regne ud om du vil kø be kina kopier eller du vil ofre lidt penge på rigtige
reservedele i stedet

Henrik
www.ha-ts.dk