Christian B. Andresen wrote:
> On May 6, 9:00 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>> Når det er monteret i en BMW, så er det selvfølgelig ikke
>> distraherende og til fare for sikkerheden, eller.............?
>>
>>
http://ekstrabladet.dk/biler/article1003991.ece
>>
>> Men man er nærmest dødsens hvis man taler håndholdt.
>
> Jeg synes nemt man kan se at folk som taler i håndholdt mobil under
> kørslen.
> Deres reaktioner er langsomme, fx. ved start fra lyskryds, rundkørsler
> etc. De kører også over lyskryds på en træls måde, da de jo skal styre
> båbe mobil og gear.
> De bremser tit i sidste øjeblik og snøvler rundt da de sparer
> gearskift pga. mobilen.
Mythbusters har allerede vist hvor farligt det egentlig er at snakke i
telefon og kører bil samtidig, og hvor svært det egentlig er at
koncentrer sig om at snakke i telefon.
Nu kan jeg ikke lige huske hvor meget grænsen er i Californien, men
mener det er noget ala 0.08% - de testede også i samme show hvor
dårligere man bliver at have lige under det maximale, og det var godt
nok vildt så sløv man blev!
Nææ tak, godt man bor i et land med nul tolerance, eller rettere sagt
0.02% grænse, og NEJ den er IKKE 0.0 i Sverige, den er faktisk 0.02% -
men at man stortset ikke kan indtage noget for at komme over 0.02% så er
det næsten nul tolerance :)