Cd sidder fast min bil stereo( Xsound )
Fra : Steen

Dato : 06-05-08 07:06

Hallo in gruppen

Problem:

Cd sidder fast min bil stereo( Xsound ), når jeg førsøger at få den
ud af drevet.. viser den error. er der nogle kloge hoveder er har en
ide til hvordan jeg får den ud. Skal helst have den ud uden at
ødelægge hverken stereo eller cd, da det er en jeg har lånt på
biblioteket...

Ps: håber det er den rigtige gruppe, jeg skriver til.

Mvh.
Steen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-08 14:28

> [...]
> ide til hvordan jeg får den ud. Skal helst have den ud uden
> at ødelægge hverken stereo eller cd, da det er en jeg

Prøv at tage strømmen fra, og holde RESET bag fronten inde mens du sætter
strømmen til igen (ISO stik). :)

Troels

Fra : Per Jensen

Dato : 06-05-08 18:00

Steen skrev:
> [...]
> ide til hvordan jeg får den ud. Skal helst have den ud uden at
> ødelægge hverken stereo eller cd, da det er en jeg har lånt på

Hej Steen.

Det lyder som om, at lablen på CD-skiven er skyld i at den sidder fast.

Eneste "rigtige" udvej er nok at skille den ad og så hjælpe skiven ud
med fingrene når mekanikken prøver at skubbe den ud, og så fremover
huske, at skiver med påklistrede lables er et NO-NO i slot-in drev!

// Per.