Sportsvogn med hængertræk ?
Fra : Sørensen

Dato : 06-05-08 08:58

Leder efter en sportsvogn som kan trække en hestetrailer mon det findes
?.

Mustang 2008 må trække 450 kg.
Dodge viper: frarådes anhænger
Toyota supra laves ikke mere
Porsche ceyenne? er ikke en sportsvogn

--
vh.
Sørensen

Fra : Peter C:

Dato : 06-05-08 13:15

> Mustang 2008 må trække 450 kg.
> Dodge viper: frarådes anhænger
> Toyota supra laves ikke mere
> Porsche ceyenne? er ikke en sportsvogn

Er BMW 550i sportsvogn nok ? - Topfart: 250 (begrænset), 0-100 på 5,2 sek.
4,8 liters V8 med 367 HK ... må trække 2000 kg med bremser

iflg:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=45636&cache=no

.... og nej... M5´eren må ikke

MVH Peter C:

Fra : Peter C:

Dato : 06-05-08 13:21

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er BMW 550i sportsvogn nok ? - Topfart: 250 (begrænset), 0-100 på 5,2 sek.

.... eller denne ?

Audi S6 5,2 FSI Quattro Topfart: 250 (begrænset), 0-100 på 5,2 sek. 435 HK
... må trække 2100 kg

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=41900&cache=no

MVH Peter C:

Fra : Sørensen

Dato : 06-05-08 14:04

"Peter > skrev >>

Næe det er meget fine biler, men sportsvogne vil jeg ikke kalde dem, mere
som disse:
Mustang
Dodge viper
Toyota supra
Porsche 911

Ikke et ondt ord om BMW og Audièn men jeg håber i kan se hvor jeg vil hen ?.

vh.
Sørensen

Fra : Peter C:

Dato : 14-05-08 14:27

> Ikke et ondt ord om BMW og Audièn men jeg håber i kan se hvor jeg vil hen
> ?.

Så denne da ?

Porsche 928 S4 Van

http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=53644

.... må trække 1600 kg

MVH Peter C:

Fra : KASO

Dato : 07-05-08 20:38

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ... eller denne ?
>
> Audi S6 5,2 FSI Quattro Topfart: 250 (begrænset), 0-100 på 5,2 sek. 435 HK
> .. må trække 2100 kg

Øhh - hvad har en sedan med en sportsvogn at gøre?

Fra : Peter C:

Dato : 08-05-08 07:52

> Øhh - hvad har en sedan med en sportsvogn at gøre?

Alt eller intet ... det afhænger af bilen ... jeg mener sagtens en sedan
kan være en sportsvogn, ligesom en Coupé ikke nødvendigvis er det. For mig
afhænger det ikke af karosseri-facon, men af performance og handling.

BMW M5 er en sedan ... og selvom jeg ikke selv har prøvet at køre i en, vil
jeg, efter at have set Jeremy Clarkson, Tiff Nedell m.fl. tæske sådan en
rundt, påstå at det ER en sportsvogn.

M5 må dog desværre ikke trække noget overhovedet, og derfor fandt jeg 2
andre eksempler der ligger i klassen "lige under M5"

MVH Peter C:

Fra : KASO

Dato : 08-05-08 15:51

> [...]
>
> M5 må dog desværre ikke trække noget overhovedet, og derfor fandt jeg 2
> andre eksempler der ligger i klassen "lige under M5"

I min begrebsverden er en "sportsvogn" en bil, der også ligner en sådan -
dvs. biler som Ferrari, Porsche (nej: Ikke Cayenne eller Panamera), Lotus
m.fl.. En sedan eller st.car kan _aldrig_ blive betegnet som en
"sportsvogn" - uanset motorkraft og undervogn. "Sportsvogn" dækker (mindst)
lige så meget over design/karosseriform som over evner.

Personligt ville jeg da nok finde M5 & Co. mere anvendelige i hverdagen - og
de kan sagtens hænge på eller køre fra mange sportsvogne - men det ændrer
ikke på, at det er en anden biltype (i min begrebsverden).

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-05-08 08:07

KASO wrote:

> Øhh - hvad har en sedan med en sportsvogn at gøre?

Well, karosseriform gør det ikke alene. Audi RS2 er også en sportsvogn IMHO.

http://www.youtube.com/watch?v=4Ld-G_kSIog&feature=related

--
vh
Torben

Fra : KASO

Dato : 08-05-08 15:52

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Well, karosseriform gør det ikke alene. Audi RS2 er også en sportsvogn
> IMHO.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=4Ld-G_kSIog&feature=related

Jeg vil vende det om, og sige, at præstationer gør det ikke alene. Jeg har
et stort soltag i min bil - men det gør den ikke til en cabriolet

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-05-08 13:42

Peter C: wrote:

> Er BMW 550i sportsvogn nok ?

Min kæreste har såden en som "kone bil". Den ser meget diskret ud men er
100% sportsvogn at køre i :)

--
Best regards,
Steffan Søndermark Fallesen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-08 14:07

> Min kæreste har såden en som "kone bil". Den ser meget diskret ud men er
> 100% sportsvogn at køre i :)

Du er vel ikke fra Randers?

Troels

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-05-08 14:17

Troels [around 9000] wrote:
> Du er vel ikke fra Randers?

Nope, hvorfor? (eller er det en joke jeg ikke helt fangede)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-08 14:22

> Nope, hvorfor? (eller er det en joke jeg ikke helt fangede)

Der kører en 550'er rundt med et kvindenavn som ønskeplade..

Troels

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-05-08 14:46

Troels [around 9000] wrote:
> Der kører en 550'er rundt med et kvindenavn som ønskeplade..

Ahh sådan. Måske kæresten har givet ham den (med de plade) så han kun
huske hvem han skal komme hjem til efter arbejde :)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-05-08 14:47

> Ahh sådan. Måske kæresten har givet ham den (med de plade) så han kun
> huske hvem han skal komme hjem til efter arbejde :)

Det var en (ikke helt tosset) kvinde der kørte den :)

Troels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-05-08 23:19

"Troels [around 9000]" <denne@nej.dk> wrote in news:48206144$0$316$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Det var en (ikke helt tosset) kvinde der kørte den :)

Måske har hun gnubbet sig til køretøjet?

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 07-05-08 09:41

Troels [around 9000] wrote:
> Det var en (ikke helt tosset) kvinde der kørte den :)

Ahh Ok, hún er nok grunden til at du husker bilen så godt ;)