"Eque" <-> skrev i meddelelsen
news:4820c876$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:481fe979$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Bortset fra at køre stille og roligt i starten, er der ikke rigtigt
>> noget, du _skal_ gøre....
>
> Kør som du vil.
> Men kør varieret.
> Lad motoren løbe let. Ikke for hurtig,
> ikke for langsom, altså sejtrække.
Forkert: Iflg. manual, må den max køre 2.000rpm i starten.
>
>> Jeg plejer at give mine biler en gang lakforsegler (Sonax - uden
>> slibemiddel) fra starten af - det gør lakken lidt lettere at holde.
>
> Irrelevant på en helt ny lak.
Forkert 2: Lakforsegler bruges ikke til at genskabe slidt lak, men til at
beskytte den og gøre den nemmere at holde.
> Vil du være go ved den, så vask i hånden, nænsomt
> og masser af vand og sæbe.
> Dêt med poleringen er ikke vigtig.
> Du kan altid få en lak op at stå igen selvom den
> er en anelse forsømt. Og jo flere gang den poleres,
> jo lettere blir' den at få lækker de efterflg. gange.
> Men bør ikke været et emne med ny lak.
>
>> Rustbeskyttelsen er fremragende på de nyere Renault'er, så det haster
>> ikke de første par år med yderligere rustbeskyttelse.
>
> Rustbeskyttelsen på alle nyere biler er dårlig.
Forkert 3. Sæt dig ind i tingene før du udtaler dig. Bilen er _konstrueret_
med henblik på modstandsdygtighed overfor rust - ikke bare efterbehandlet.
Det betyder at skærmkanter er udformet så de ikke samler skidt og fugt,
grundig galvanisering, forseglede samlinger, rustfri udstødning og tank
m.m.m. Renault er ifølge (svenske) undersøgelser markedets bedst beskyttede
bil ab. fabrik.
> Tænker på så meget andet end hulrum.
> Men skærmkanter osv. som slibes daglig når du kører
> vil ha' rigtig, ja RIGTIG godt af en korrekt udført behandling
> som tar' belastningen - og du sparer dermed også på den
> behandling, KASO åbenbart mener er så vidunderlig ab fabrique...
>
> Så mit råd er:
> 1) få den undervognsbehandlet omgående.
Unødvendigt!
> 2) Skift olie efter halvdelen af de anbefalede km. ved første skift.
Spild af penge!
> 3) Kør varieret. Hold god afstand. Træk ind til højre når du passerer
> lastbiler.
Hvad har afstand og lastbiler med tilkørsel af ny bil at gøre?
> 4) Parker ikke under bøgetræer med nedsivende safter..
God idé
> 5) Parker langt væk på Bilkas P-plads.
Gælder ikke specielt Bilka, men alle P-pladser. Desværre ikke et råd, der
altid er brugbart i virkeligheden.
> 6) En ventileret carport er nr. 1.
En carport er altid ventileret - ellers kaldes det en "garage"
> 7) En lukket garage hindrer effektiv ventilation, og en temparaturforskel
> kan øge kondens i hulrum.
Ja!
> 8) Spørg hvis De Vil Vide Mere.
)
Men spørg en anden.....
> 9) Så er din bil også pæn som 23årig..
>