Fabriksny FIAT 127 - kørt 11 km !
Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 04-05-08 07:12

Hej Alle !
I Fyens Stiftstidende Lørdag i motortillægget var en meget
interessantrtikel om en bilforhandler i Kolding der har ca. 200 biler
holdende fra de sidste 40 år - der er godt nok guldkorn imellem !
Blandt andt biler, der er "helt nye"
http://www.fyens.dk/article/987221:KoerGodt--Biler-i-en-tidslomme
Mogens

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-05-08 09:13

Hej gruppe

Jeg har været på besøg derovre. Det er en stor oplevelse.
Ikke kun de "nye" biler men også de hundredevis af biler der var brugte
biler sidst i 70'erne.
Så er man på de kanter, kan det da kun anbefales, at man besøger Jens på
Iveco i Kolding.
Og så er det hele jo til salg - hvis man kan enes om prisen

Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-05-08 17:50

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Iveco i Kolding.
> Og så er det hele jo til salg - hvis man kan enes om prisen

Han skulle være svær at handle med .. Han ved hvad bilen skal koste og man
får den ikke til under den pris.. Er selv kommet der siden jeg var barn

Det siges også at han i kælderen har en del gamle knallerter og en enkelt
nimbus stadig INDPAKKET fra fabrikken

Erik

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-05-08 19:26

> Det siges også at han i kælderen har en del gamle knallerter og en enkelt
> nimbus stadig INDPAKKET fra fabrikken
>
> Erik

Det havde han, men de er solgt for flere år siden. (ifølge Jens - men der
kan jo være flere kælderrum
Kælderen rummer idag en større samling FIAT 2300 (jeg havde sku aldrig set
sådan en før)og trafikskadede biler fra dengang. En større samling løse
motorer (brugte) og nogle brugte Nimbus, Viktoria og Vespa.
Og priserne ja han sætter jo prisen: Min fars kammerat købte en DKW Junior
(1957??) for kr. 15.000,- lidt overfladerust udvendig men som ny indvendig.
Det er da en OK pris.

En ""ny"" FIAT 127 kan du købe for kr. 40.000,-

Han har iøvrigt den største samling af Hanomag'er jeg nogensinde har set.
Alle i trist stand.

Kim

Fra : -= JF =-

Dato : 04-05-08 20:10

Kim Olsen skrev:

> Han har iøvrigt den største samling af Hanomag'er jeg nogensinde har
> set. Alle i trist stand.

Det bli'r sgu for spændende efterhånden
Har han ikke en hjemmeside?

--
Mvh. John

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-08 13:13

-= JF =- wrote:
> Det bli'r sgu for spændende efterhånden
> Har han ikke en hjemmeside?

Nej, det har han ikke, men jeg kan love at det er en oplevelse, men man skal
til at få fingeren ud hvis man vil have nogen af de gode biler der ovre fra,
for tyskerne har også opdaget hans eksistens.

Her er blandt andet en del billeder der fra: www.autobild.de/go/kolding

Og der står en del info i tråden her også:
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=16903

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't