blitz i tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 19:57

Hmm

Må igen konstatere efter 2000 km på de tyske motorveje at tyskere
gennerelt er mere hensynsfulde en danskere.

Men er der nogle der ved hvad en + 5 km hastighedsovertrædelse i 60 km
zone i tyskland indebære økonomisk?

Ikke at jeg regner med at jeg bliver ruineret men båtnakken foran
(lastbil) svingede op og ned i hastighed så da jeg overhalede så blink
blink og fanget.

øv øv lå ellers stille og roligt på fart piloten.

Brian

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 03-05-08 20:21

Det koster vist gratis, er blevet blitset før jul i flensborg i et lyskryds,
for "taxagrønt"
og den gang var svaret at man ikke havde en samarbejdsaftale omkring dette
med tyskerne så bøderne kommer ikke.

thomas

Fra : Mogens

Dato : 03-05-08 20:29

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Det koster vist gratis, er blevet blitset før jul i flensborg i et
> lyskryds, for "taxagrønt"
> og den gang var svaret at man ikke havde en samarbejdsaftale omkring dette
> med tyskerne så bøderne kommer ikke.

Jeg mener ikke, bøden sendes ud til forbryderen, selvom loven er ændret
nu...
Her bødernes størrelse:
http://verkehrsanwaelte.de/bussgeldkatalog_geschwindigkeit.html

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-05-08 20:39

> Jeg mener ikke, bøden sendes ud til forbryderen, selvom loven er ændret
> nu...
> Her bødernes størrelse:
> http://verkehrsanwaelte.de/bussgeldkatalog_geschwindigkeit.html

Der har ellers været snakket en del på det sidste om at bøder skulle uddeles
indenfor hele EU med samarbejde imellem landet hvor forseelsen er begået og
så politiet i det land overtræderen kommer fra.
Men det kan da være at det ikke er trådt i kraft endnu - men i så fald, så
er det lige på trapperne.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 20:48

Hmm bøderne er jo egnetligt latterlige.

Det er lige før jeg ville håbe den kom for så er det den eneste bøde i
19 år.

Bare konen ikke så billedet der ville dermed være et
forklaringsproblem som hed Ursula

Tak for info

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 21:12

On Sat, 03 May 2008 21:47:35 +0200, brian wrote:

> [...]
>19 år.
>
>Bare konen ikke så billedet der ville dermed være et

"konsulent" som skulle vise vej )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-05-08 11:29

On Sat, 03 May 2008 22:12:28 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>"konsulent" som skulle vise vej )

>--

Jeg bliver altid så glad, når de erfarne eksperter oplader deres røst.

Så er man ikke i tvivl.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : claus b. p.

Dato : 03-05-08 23:53

<brian> wrote in message news:u7gp14h3b0m3a6ci9g3dd1hb6qcsu8naig@4ax.com...

> Bare konen ikke så billedet der ville dermed være et
> forklaringsproblem som hed Ursula

Ved du da ikke at hun læser med i denne gruppe?
:¤)

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-05-08 08:07

> [...]

>19 år.
>
>Bare konen ikke så billedet der ville dermed være et

Ursula bliver malet over. Det har noget at gøre med folks privatssfære.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Claus U

Dato : 04-05-08 06:27

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> er begået og så politiet i det land overtræderen kommer fra.
> Men det kan da være at det ikke er trådt i kraft endnu - men i så

Det kan være, at Danmarks EU forbehold blokere?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-08 06:33

Claus U skriver:

> Det kan være, at Danmarks EU forbehold blokere?

Nope, pr 1. marts 2007 kan bøderne for undelandske fartforseeleser blive
sendt til Danmark og udenlandske fartsyndere kan få en bøde
tilsendt......

Læs evt:
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Krimi/2006/07/13/130118.htm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 04-05-08 06:56

On Sun, 04 May 2008 07:33:08 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nope, pr 1. marts 2007 kan bøderne for undelandske fartforseeleser blive
> sendt til Danmark og udenlandske fartsyndere kan få en bøde
> tilsendt......

Det må have været i 1989, at jeg rendte ind i en radarkontrol og måtte
snakke godt og længe for at slippe med at betale halvdelen, da jeg ikke
havde de 220 DM, som han forlangte for at køre 110, hvor han påstod jeg
kun måtte køre 60. Jeg slap med 100 DM og fik senere et brev på tysk om,
at bøden var nedsat til 99 DM og at jeg faktisk havde 1 DM tilgode. Den
fik jeg dog ikke.
Jeg nåede at spørge hos det lokale danske politi og de mente helt
sikekrt, at hvis jeg fik et krav fra Tyskland og jeg undlod at betale,
så ville de komme ud og opkræve det.

--
Leonard
Hellere komme for sent i dette liv

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-08 22:22

brian skrev:
> [...]
> blink og fanget.
> øv øv lå ellers stille og roligt på fart piloten.

Hvis "båtnakken" var med tyske plader har han sikkert helt bevist kørt
sådan for at lokke dig til at overhale i det famøse øjeblik.

Dernede gælder alle kneb når blot det er andre det går ud over.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-05-08 11:08

On Sat, 03 May 2008 23:21:55 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>sådan for at lokke dig til at overhale i det famøse øjeblik.
>
>Dernede gælder alle kneb når blot det er andre det går ud over.

Jeg er vildt imponeret over dit forfølgelsesvanvid - not!

Man kunne måske forestille sig, at der var tale om kuperet terræn, og
en fuldt lastet lastbil?

Jeg véd godt, at der er enkelte tyske "Brummier" der kan finde på at
lave chikanekørsel på autobahn, men at tærske langhalm på det i den
grad, det er s'gu overdrevet.

Og glem så ikke, at alle tankbiler kører 60/80, og det har jeg stor
sympati for.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 12:13

On Sun, 04 May 2008 12:07:47 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>grad, det er s'gu overdrevet.
>
>Og glem så ikke, at alle tankbiler kører 60/80, og det har jeg stor

Ikke kuperet eller noget som helst men kl 23,30 så måske bare træt og
lige ved at være hjemme.
Tror som ikke der var noget bevidst chikane i det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-05-08 23:00

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg er vildt imponeret over dit forfølgelsesvanvid - not!

Jeg tror jeg vil til at undre mig lidt over hvorfor du ikke ser de samme
ting ude i trafikken som jeg gør.

(Mon det kan være alderen? Næææh, så stor forskel er der vist ikke der.)

> Man kunne måske forestille sig, at der var tale om kuperet terræn, og
> en fuldt lastet lastbil?

Det er da muligt, men det er også muligt at det er reminicenser fra den
tid hvor der ikke var noget der hedfartbegrænser. Da var det en yndet
sport for tyske "kolleger" at "lege" med hastigheden for at få os til at
overhale. Når vi så var ude i en overhaling blev farten sat op, for at
prøve at få os til at køre mere end 90 km/t, fordi de godt vise at det
kostede, for os, hvis vi blev stoppet på grænsen og havde været over.

> Jeg véd godt, at der er enkelte tyske "Brummier" der kan finde på at
> lave chikanekørsel på autobahn, men at tærske langhalm på det i den
> grad, det er s'gu overdrevet.

Enkelte kan ikke gøre det.

> Og glem så ikke, at alle tankbiler kører 60/80, og det har jeg stor
> sympati for.

Det er jeg klar over. Det samme gør de fleste; Arlabiler, postbiler,
Risebiler og en del ADR-biler.

Men for dem alle gælder det at de holder hastigheden når
overhalingsforbudt ophører.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-08 22:31

brian skriver:

> Ikke at jeg regner med at jeg bliver ruineret men båtnakken foran
> (lastbil) svingede op og ned i hastighed så da jeg overhalede så blink
> blink og fanget.

I selve overhalningen ?

Så er det lastbilen der er taget billede af.
Jeg rev engang en Vito forbi en yderst langsomgående Volvo på vejen fra
Esbjerg mod Grindsted og fik en ordentlig blitz i hovedet (med rette
speedometeret viste 110 på en 80 km/t strækning), da jeg var oppe på
siden af skærgårdstraktoren, men så aldrig en "billet" for det.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 10:37

On Sat, 03 May 2008 23:31:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>speedometeret viste 110 på en 80 km/t strækning), da jeg var oppe på
>siden af skærgårdstraktoren, men så aldrig en "billet" for det.

Nej var kommet forbi ham så det var sikkert mig der blev foreviget men
skidt pyt der er håndøre det drejer sig om