gudebilen ;)
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 23:52

G'aften i hytterne - ok så gonat' da :)

Her sidder man og kigger lidt rundt på bilbasen - og hvad opdager man
så :

Jeg tror sgu' lige mekanikken fik hikke, for pokker om ikke en tro
kopi af min kære gamle Opel Rekord D, Berlina, i samme kulør, version,
og dælme også med samme tågelygter monteret er sat frem til salg ...

http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?source=2&adid=277915&show=bigpic_1060524&setbackforth=1

Ohhhhhhh--- man fik lige tur down memory lane ;)

Man kan snakke design, og alt muligt andet, men i mine øjne - er det
et af de mest elegante design's jeg nogensinde har set - og det er nu
ikke fordi jeg selv har haft sådan en kærre, men fordi den efter min
mening simpelthen var gudebilen - Bedstefar blød hat, og hele møget -
men kors, hvor var man stolt af sin bil dengang ;)

havde jeg ikke lige slagtet sparegrisen - skulle jeg eddergodtnok et
smut til Odense i en ruf

Var jeg gutten, havde jeg dælme beholdt sådan et klenodie !

Utroligt den har overlevet.
--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 03-05-08 07:39

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> smut til Odense i en ruf
>
> Var jeg gutten, havde jeg dælme beholdt sådan et klenodie !

Ja, det vækker minder. Det var denne model jeg som lærling skruede rundt i
på teknisk skole. Den kan faktisk køre 190 Km/t på speedometer når hjulene
svæver i luften, det fandt vi da ud af
Den behøver heller ikke køre med alle nålene i kardanen, det gør ikke noget
at halvdelen mangler fordi man er kommet til at smide dem på gulvet.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 08:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>Ja, det vækker minder. Det var denne model jeg som lærling skruede rundt i
>på teknisk skole. Den kan faktisk køre 190 Km/t på speedometer når hjulene
>svæver i luften, det fandt vi da ud af

Lærte i hvordan man undgik at Zenith karburatoren (den runde) sendte
1 stk fjeder og kugle, til himmels, når man løftede låget af
karburatoren ?

....... Og folk påstod Varajet'en var en bisse at tumle ;) Ha !

>Den behøver heller ikke køre med alle nålene i kardanen, det gør ikke noget
>at halvdelen mangler fordi man er kommet til at smide dem på gulvet.

Glemte man noget fedt ? <fnis>

Min havde et seriøst vinter traume - den ville aldrig gå tomgang når
motoren var kold, bortset fra det, var det sgu' en dejlig æske

Jeg havde en Bacho varmer i den - den gamle type med det store runde
ur, og folk kunne fandme aldrig holde nallerne væk, ergo - sauna !

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-05-08 00:24

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:
klip

>Jeg havde en Bacho varmer i den - den gamle type med det store runde
>ur, og folk kunne fandme aldrig holde nallerne væk, ergo - sauna !

Hehehehe.... og du kan i øvrigt ikke bevise en skid
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 08:12

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Hehehehe.... og du kan i øvrigt ikke bevise en skid

1: Jeg har jo erfaret på klods hold, at du ikke kan se forskel på en
Rekord, og en Omega, ......

2: Du piller et batteri ud af en bil, og glemmer hvilken bil det var
;)

Der er ikke grund til at bevise en noget som helst - men gudskelov er
vi at ikke på Benny Bims niveau, hvor tingene går i stykker om ørene
på en

Forklaring til de, der ikke har insider viden :

"Benny" er en vennesæl fætter, der gerne hjælper med lidt her og lidt
der - desværre skal man nok undgå at spørge ham , han skulle skifte
paneler på en bil : Døren passede ikke i hullet bagefter

"Benny" skifter bagtøj på en Taunus , og verdens første bil, med 4
bakgear bliver født - det opdager han på en sjov måde.

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-05-08 14:53

Tom wrote:

> Ja, det vækker minder. Det var denne model jeg som lærling skruede
> rundt i på teknisk skole. Den kan faktisk køre 190 Km/t på
> speedometer når hjulene svæver i luften, det fandt vi da ud af

Det var åbenbart standard indlæring for nogle, på den måde.
Jeg var i mesterlære og et par af trinene foregik på en EFG skole (som det
hed dengang, vi var overbevist om at det stod for Efteruddannelse For
Grødhoveder ), da vores "egen" teknisk skole skulle ombygges.
Her så vi næsten dagligt disse EFG'ere lege kispus med døden Husker
tydeligt en dag, hvor en flok havde hejst sådan en gammel Rekord D op, med
en donkraft på klumpen. 3-4 mand ind i kabinen og starte op og køre den
gennem gearene for fulde snoninger, medens der lå en 3-4 mand på
rullebrædder nedenunder, for at se hvordan det hele virkede.
Der blev hverken brugt bukke eller andet, alle os "normale" mennesker, vi
stod bare og tog os til hovedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-05-08 14:54

jan_stevns wrote:
> [...]
> smut til Odense i en ruf
>
> Var jeg gutten, havde jeg dælme beholdt sådan et klenodie !

Hey sådan en har jeg også haft, dog ikke en Berlina.
Det var en 1,9'er i hvid og den brugte ca. 2 liter motorolie på hver 500 km

Den led en tidlig død

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport