/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Intet nyt - Peugeot har de mest utilfredse~
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-05-08 14:29

Et af Danmarks mest solgte bilmærker har nogle af de mest utilfredse
kunder.

Stor salgssucces er ingen garanti for tilfredse kunder. Det viser årets
AutoIndex-undersøgelse, der placerer Peugeot helt nede i bunden.
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article503105.ece

Peugeot mener dog at der er forbedringer på vej så det skulle blive bedre
fremover...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

 
 
Martin Bak (02-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 02-05-08 14:49


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A929D7E636D9henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Et af Danmarks mest solgte bilmærker har nogle af de mest utilfredse
> kunder.
>
Bemærk at de franske biler alle er dårligt placeret. Nr. 1, 3 og 6 over mest
utilfredshed, på en liste på i alt 22 bilmærker. Jeg er glad for at jeg har
lovet mig selv, at jeg _aldrig_ nogensinde skal eje en frankobil.

--
Martin
www.martinbak.dk/



martin bjerre (02-05-2008)
Kommentar
Fra : martin bjerre


Dato : 02-05-08 18:07


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A929D7E636D9henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Et af Danmarks mest solgte bilmærker har nogle af de mest utilfredse
> kunder.
>
> Stor salgssucces er ingen garanti for tilfredse kunder. Det viser årets
> AutoIndex-undersøgelse, der placerer Peugeot helt nede i bunden.
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article503105.ece
>
> Peugeot mener dog at der er forbedringer på vej så det skulle blive bedre
> fremover...
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Vi er nogle der er glade for franske biler.....de sikrer et konstant flow af
arbejde :)

Martin



winddiesel (02-05-2008)
Kommentar
Fra : winddiesel


Dato : 02-05-08 23:39

On May 2, 3:28 pm, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> Peugeot mener dog at der er forbedringer på vej så det skulle blive bedre
> fremover...

Det sgade de også for 3 år siden.... jeg er nu fløjet fra reden, og
jeg kommer IKKE tilbage !
--
Wind Diesel

K*N (03-05-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 03-05-08 06:50


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
news:Xns9A929D7E636D9henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Et af Danmarks mest solgte bilmærker har nogle af de mest utilfredse
> kunder.
>
> Stor salgssucces er ingen garanti for tilfredse kunder. Det viser årets
> AutoIndex-undersøgelse, der placerer Peugeot helt nede i bunden.
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article503105.ece
>
> Peugeot mener dog at der er forbedringer på vej så det skulle blive bedre
> fremover...


Jeg ved ikke hvordan disse undersøgelser laves - men det er sgu da ikke
særligt logisk at de mest upopulære biler også er de mest populære at købe.
Det er jo en fastslået kendsgerning at de franske biler med Peugeot i
spidsen er topsælgerne i Danmark.

Jeg har i øvrigt nu ejet 5 franske biler heraf 3 Peugeoter uden problemer,
som ikk enten er selvskabte eller ligeså godt kunne være opstået i enhver
anden bil.

Knud



Klaus D. Mikkelsen (03-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-08 06:57

K*N skriver:
>
> Jeg ved ikke hvordan disse undersøgelser laves - men det er sgu da ikke
> særligt logisk at de mest upopulære biler også er de mest populære at købe.

Hvilken del af artiklen var det at du ikke forstod ?

Det er forhandlerne og ikke bilerne det gælder......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

CL (03-05-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 03-05-08 07:15


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:481BFEAE.93ACE77A@du.kan.finde.den...
> K*N skriver:
>>
>> Jeg ved ikke hvordan disse undersøgelser laves - men det er sgu da ikke
>> særligt logisk at de mest upopulære biler også er de mest populære at købe.
>
> Hvilken del af artiklen var det at du ikke forstod ?
>
> Det er forhandlerne og ikke bilerne det gælder......
>
>
>
Ja den del af artiklen forstod du så ikke.
Sakset.

Når det gælder bilejernes vurdering af forhandlerne, ligger Peugeot nemlig helt i bund.
I det samlede resultat, hvor vurderingen af bilen også tæller med,
ligger Peugeot tredjesidst, og FDM forudser,
at Peugeot måske vil blive noteret for en samlet bundplads næste år.
H
Carsten Larsen



Klaus D. Mikkelsen (03-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-05-08 07:34

CL skriver:
>
> Ja den del af artiklen forstod du så ikke.

Jo - se nedenstående

> Når det gælder bilejernes vurdering af forhandlerne, ligger Peugeot
> nemlig helt i bund.
> I det samlede resultat, hvor vurderingen af bilen også tæller med,
> ligger Peugeot tredjesidst, og FDM forudser,
> at Peugeot måske vil blive noteret for en samlet bundplads næste år.

Sammenlign med en eksamen:

I faget "forhandlere" scorer Peugeot lavest af alle.

I faget "bilen", hvad scorer de da, for at gennesnittet kan blive
"tredjesidst".



Knuds indlæg gik på tilfredsheden med bilerne og ikke værkstederne, hvad
skal man ellers udlede, når han skriver:

"Jeg har i øvrigt nu ejet 5 franske biler heraf 3 Peugeoter uden
problemer,
som ikk enten er selvskabte eller ligeså godt kunne være opstået i
enhver
anden bil."

Ovenstående har da intet med forhandlerne at gøre!



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (03-05-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-05-08 13:18

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:481C0758.A207B883@du.kan.finde.den:

> I faget "bilen", hvad scorer de da, for at gennesnittet kan blive
> "tredjesidst".

Der er de næstsidst, kun med Fiat under sig. I det samlede resultat har
Peugeot scoret 715 point, Fiat og Renault har 714 hvilket putter dem begge
to ned under Peugeot - derfor tredjesidst.

Mht værksted er Peugeot til gengæld steget 0,2% og ligger over Audi, VW og
Renault. I kategorien "hvor sandsynligt er det at du vil købe samme mærke
næste gang" er Peugeot næstsidst med Mitsubitshi under sig.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

KASO (04-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-05-08 21:00


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9A93918389EAFhenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
> news:481C0758.A207B883@du.kan.finde.den:
>
>> I faget "bilen", hvad scorer de da, for at gennesnittet kan blive
>> "tredjesidst".
>
> Der er de næstsidst, kun med Fiat under sig. I det samlede resultat har
> Peugeot scoret 715 point, Fiat og Renault har 714 hvilket putter dem begge
> to ned under Peugeot - derfor tredjesidst.
>
> Mht værksted er Peugeot til gengæld steget 0,2% og ligger over Audi, VW og
> Renault. I kategorien "hvor sandsynligt er det at du vil købe samme mærke
> næste gang" er Peugeot næstsidst med Mitsubitshi under sig.

Og undersøgelsen er dejligt ubrugelig......

Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.

(Men jeg er nu ikke voldsomt imponeret over værkstedet, hvor jeg købte min
seneste Renault. Jeg bruger derfor et uafhængigt værksted - så er jeg ude
over dét problem. Selve bilen er - som sine forgængere - fin og problemfri.)


Klaus D. Mikkelsen (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-05-08 21:10

KASO skriver:
>
> Og undersøgelsen er dejligt ubrugelig......

Næh, den viser netop hvad bilernes ejere har af oplevelser og
forventninger.

> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.

Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (04-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-05-08 22:34


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Og undersøgelsen er dejligt ubrugelig......
>
> Næh, den viser netop hvad bilernes ejere har af oplevelser og
> forventninger.
>
>> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
>> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.
>
> Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
> Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.

I teorien kunne du have ret.....

I praksis tror jeg, at der er for mange usikkerheder i undersøgelsen til at
den er noget værd.

Men skal vi tage udgangspunkt i tesen om at der er så stor forskel på
forventningerne - hvad kan man så bruge undersøgelsen til? Har Renault-ejere
urealistisk høje forventninger? Har Volvo-ejere for lave forventninger? Hvor
høje forventninger bør man have?

Hvordan skal resultaterne tolkes - hvad er målestokken?

Burde alle være tilfredse - uanset bilmærke? Eller ingen?
For det er jo dybest set uinteressant, hvordan et bilmærke klarer sig ifht.
et andet, hvis begge er "gode nok" - eller begge er "for ringe".....

Alfa ligger pænt i undersøgelsen - men betragtes alle steder på nettet som
notorisk fejlbehæftede og med inkompetente værksteder. Hvordan hænger det
sammen?

Jeg tror, at resultaterne i høj grad afspejler mærkeloyalitet - også i de
spørgsmål, der ikke omhandler dette. Den er baseret på følelser mere end på
fakta.

Nå - pyt - jeg skal alligevel ikke handle bil foreløbig - og vil under ingen
omstændigheder lade mit valg styre af en sådan undersøgelse. Hvis jeg mener
en given bil opfylder mine behov i hverdagen, vil jeg ikke vælge en anden,
der løser dagligdagens opgaver ringere, blot fordi den har klaret sig bedre
i en eller flere undersøgelser.


Klaus D. Mikkelsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-05-08 05:08

KASO skriver:
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
> > Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
> > Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.
>
> I teorien kunne du have ret.....

Det er da den eneste logiske forklaring.

> Men skal vi tage udgangspunkt i tesen om at der er så stor forskel på
> forventningerne - hvad kan man så bruge undersøgelsen til?

At finde ud af hvordan kunderne opfatter deres værksteder/forhandlere.

> Har Renault-ejere urealistisk høje forventninger? Har Volvo-ejere
> for lave forventninger?

Måske

> Hvor høje forventninger bør man have?

Det afhænger jo af ens person og dermed også valg af bil.

> Hvordan skal resultaterne tolkes - hvad er målestokken?

Resultaterne skal tolkes præcist som de er - der er kun 1 målestok og
det er kundernes tifredshed.

> Burde alle være tilfredse - uanset bilmærke? Eller ingen?
> For det er jo dybest set uinteressant, hvordan et bilmærke klarer sig ifht.
> et andet, hvis begge er "gode nok" - eller begge er "for ringe".....

Tjah, jeg kører eksempelvis VW, hvor en stor del af værkstederne er
notorisk ringe, hvordan de liger i undersøgelsen ved jeg ikke. Til
gengæld har jeg fundet et skidegodt værksted, så var jeg med i
undersøgelsen ville min værkstedsvurdering være høj - men ikke dækkende
for det generelle niveau som VW har i Dk.


> Alfa ligger pænt i undersøgelsen - men betragtes alle steder på nettet som
> notorisk fejlbehæftede og med inkompetente værksteder. Hvordan hænger det
> sammen?
>
> Jeg tror, at resultaterne i høj grad afspejler mærkeloyalitet - også i de
> spørgsmål, der ikke omhandler dette. Den er baseret på følelser mere end på
> fakta.

Selvfølgelig gør det det - undtagen for dem der vil skifte mærke.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TDN (06-05-2008)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 06-05-08 05:51


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:481e2ba5$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
>> KASO skriver:
>>>
>>> Og undersøgelsen er dejligt ubrugelig......
>>
>> Næh, den viser netop hvad bilernes ejere har af oplevelser og
>> forventninger.
>>
>>> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
>>> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.
>>
>> Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
>> Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.
>
> I teorien kunne du have ret.....
>
> I praksis tror jeg, at der er for mange usikkerheder i undersøgelsen til
> at den er noget værd.
>
> Men skal vi tage udgangspunkt i tesen om at der er så stor forskel på
> forventningerne - hvad kan man så bruge undersøgelsen til? Har
> Renault-ejere urealistisk høje forventninger? Har Volvo-ejere for lave
> forventninger? Hvor høje forventninger bør man have?
>
> Hvordan skal resultaterne tolkes - hvad er målestokken?
>
> Burde alle være tilfredse - uanset bilmærke? Eller ingen?
> For det er jo dybest set uinteressant, hvordan et bilmærke klarer sig
> ifht. et andet, hvis begge er "gode nok" - eller begge er "for ringe".....
>
> Alfa ligger pænt i undersøgelsen - men betragtes alle steder på nettet som
> notorisk fejlbehæftede og med inkompetente værksteder. Hvordan hænger det
> sammen?
>
> Jeg tror, at resultaterne i høj grad afspejler mærkeloyalitet - også i de
> spørgsmål, der ikke omhandler dette. Den er baseret på følelser mere end
> på fakta.
>
> Nå - pyt - jeg skal alligevel ikke handle bil foreløbig - og vil under
> ingen omstændigheder lade mit valg styre af en sådan undersøgelse. Hvis
> jeg mener en given bil opfylder mine behov i hverdagen, vil jeg ikke vælge
> en anden, der løser dagligdagens opgaver ringere, blot fordi den har
> klaret sig bedre i en eller flere undersøgelser.

Hvorfor kan du ikke bare acceptere at der åbenbart er ejere af franske biler
der ikke er tilfredse med dem. Hvis du læser med i gruppen passer det da
meget godt med at der også er utilfredse ejere eller tidligere ejere af
franske biler. Hver gang der kommer en undersøgelse der er efter franske
biler så den altid usaglig eller der er andet i vejen, men når der skrives
noget godt er det den evig gyldige sandhed. Autoindex er jo ejerene selv der
svarer, så hvis du er så glad for de franske skulle du vel deltage så
resultatet bliver bedre.

Mvh
Thomas


KASO (06-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-05-08 21:31


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
news:481fe39e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:481e2ba5$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
>> meddelelsen news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
>>> KASO skriver:
>>>>
>>>> Og undersøgelsen er dejligt ubrugelig......
>>>
>>> Næh, den viser netop hvad bilernes ejere har af oplevelser og
>>> forventninger.
>>>
>>>> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
>>>> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.
>>>
>>> Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
>>> Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.
>>
>> I teorien kunne du have ret.....
>>
>> I praksis tror jeg, at der er for mange usikkerheder i undersøgelsen til
>> at den er noget værd.
>>
>> Men skal vi tage udgangspunkt i tesen om at der er så stor forskel på
>> forventningerne - hvad kan man så bruge undersøgelsen til? Har
>> Renault-ejere urealistisk høje forventninger? Har Volvo-ejere for lave
>> forventninger? Hvor høje forventninger bør man have?
>>
>> Hvordan skal resultaterne tolkes - hvad er målestokken?
>>
>> Burde alle være tilfredse - uanset bilmærke? Eller ingen?
>> For det er jo dybest set uinteressant, hvordan et bilmærke klarer sig
>> ifht. et andet, hvis begge er "gode nok" - eller begge er "for
>> ringe".....
>>
>> Alfa ligger pænt i undersøgelsen - men betragtes alle steder på nettet
>> som notorisk fejlbehæftede og med inkompetente værksteder. Hvordan hænger
>> det sammen?
>>
>> Jeg tror, at resultaterne i høj grad afspejler mærkeloyalitet - også i de
>> spørgsmål, der ikke omhandler dette. Den er baseret på følelser mere end
>> på fakta.
>>
>> Nå - pyt - jeg skal alligevel ikke handle bil foreløbig - og vil under
>> ingen omstændigheder lade mit valg styre af en sådan undersøgelse. Hvis
>> jeg mener en given bil opfylder mine behov i hverdagen, vil jeg ikke
>> vælge en anden, der løser dagligdagens opgaver ringere, blot fordi den
>> har klaret sig bedre i en eller flere undersøgelser.
>
> Hvorfor kan du ikke bare acceptere at der åbenbart er ejere af franske
> biler der ikke er tilfredse med dem. Hvis du læser med i gruppen passer
> det da meget godt med at der også er utilfredse ejere eller tidligere
> ejere af franske biler. Hver gang der kommer en undersøgelse der er efter
> franske biler så den altid usaglig eller der er andet i vejen, men når der
> skrives noget godt er det den evig gyldige sandhed. Autoindex er jo
> ejerene selv der svarer, så hvis du er så glad for de franske skulle du
> vel deltage så resultatet bliver bedre.

Det har jeg det da fint med - det ændrer bare ikke ved pointen: At
undersøgelsen er af tvivlsom værdi. Det er da sjovt, at 2 mærker, der
handles og serviceres samme sted, for meget forskellig bedømmelse - det
giver ikke så megen mening.

Og jo: Jeg har faktisk deltaget - og jeg har også givet det autoriserede
værksted en meget dårlig bedømmelse.

Selvfølgelig er der utilfredse ejere - også her i gruppen. De franske
mærkers markedsandel ville da gøre det underligt, hvis der ikke var
problembiler imellem - og visse modeller (f.eks. C5, Laguna og 307) har haft
særdeles mange børnesygdomme og er biler, som jeg selv ville undgå. Det
betyder bare ikke, at alle franske biler er håbløse. Omvendt har jeg vist
heller aldrig påstået, at de var fejlfri.

Jeg har iøvrigt selv haft Seat, Daihatsu, Mercedes, Renault og Citroën - og
jeg kan ikke forudse, hvilket mærke, jeg vil købe næste gang. Det afhænger
af mine krav - og hvad de forskellige mærker har at byde på - til den tid .


Martin Bak (04-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 04-05-08 22:35


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>
>> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
>> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.
>
> Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
> Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.
>
Næh. Renault-ejerne har oftere brug for deres værksted end Volvo-ejerne, der
vel stort set kun får lavet service. Renault-ejerne skal have skiftet alt
muligt skrammel der er herredyrt, og undervejs går yderligere i stykker der
er endnu dyrere. Jeg skal _aldrig_ have en frankobil...

--
Martin
www.martinbak.dk/



KASO (05-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-05-08 20:36


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:fvla6h$2k8m$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:481E1805.783CA33F@du.kan.finde.den...
>> KASO skriver:
>>
>>> Renault ligger i bunden med værksteder og forhandler - som de i begge
>>> tilfælde deler med Volvo, der ligger langt bedre placeret.
>>
>> Altså forventer Renault ejerne mere af værkstederne/forhandlerne end
>> Volvo ejere gør. En forventning som Renault ejerne ikke får opfyldt.
>>
> Næh. Renault-ejerne har oftere brug for deres værksted end Volvo-ejerne,
> der vel stort set kun får lavet service. Renault-ejerne skal have skiftet
> alt muligt skrammel der er herredyrt, og undervejs går yderligere i
> stykker der er endnu dyrere. Jeg skal _aldrig_ have en frankobil...

Ahh - og det ved du som mangeårig Renault- og Volvo-ejer?

Nej - det tænkte jeg nok. Du glimrer som vanligt med at udstille din
uvidenhed i form af fordomme....

Det er ufatteligt at jeg ikke er gået fallit efter 11 år med Renault - det
meste af tiden endda 2 af slagsen. Jeg har nok gjort noget forkert siden de
ikke er gået istykker.....

Volvoerne (som forresten også kan have Renault, Ford eller PSA-motor og være
bygget på Mitsubishi eller Ford platform) er selvfølgelig langt bedre - det
var derfor FDM gav S/V40 den ringeste brugttest gennem tiderne - som bilen,
der aldrig var færdigtestet før den gik i produktion.....



Martin Bak (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 06-05-08 18:44


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:481f619c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:fvla6h$2k8m$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>> Næh. Renault-ejerne har oftere brug for deres værksted end Volvo-ejerne,
>> der vel stort set kun får lavet service. Renault-ejerne skal have skiftet
>> alt muligt skrammel der er herredyrt, og undervejs går yderligere i
>> stykker der er endnu dyrere. Jeg skal _aldrig_ have en frankobil...
>
> Ahh - og det ved du som mangeårig Renault- og Volvo-ejer?
>
Nej, men jeg har en stor bekendtskabskreds og mange søskende, og mange af
dem har været de fortvivlede ejere af firhjulere konstrueret af frøæderne.
Jeg har såmænd også i tidens løb selv haft den tvivlsomme fornøjelse selv at
skrue på nogle af dem. Og med nævnte oplevelser til følge ganske ofte,
sammenholdt med ejernes utallige fortællinger om tilsvarende oplevelser på
værkstederne har givet mig dette klokkeklare billede af, hvad for noget bras
omtalte indretninger er.
>
> Nej - det tænkte jeg nok. Du glimrer som vanligt med at udstille din
> uvidenhed i form af fordomme....
>
Øh nå?

--
Martin
www.martinbak.dk/



KASO (06-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-05-08 21:22


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:fvq5c7$196c$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:481f619c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>> news:fvla6h$2k8m$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>>
>>> Næh. Renault-ejerne har oftere brug for deres værksted end Volvo-ejerne,
>>> der vel stort set kun får lavet service. Renault-ejerne skal have
>>> skiftet alt muligt skrammel der er herredyrt, og undervejs går
>>> yderligere i stykker der er endnu dyrere. Jeg skal _aldrig_ have en
>>> frankobil...
>>
>> Ahh - og det ved du som mangeårig Renault- og Volvo-ejer?
>>
> Nej, men jeg har en stor bekendtskabskreds og mange søskende, og mange af
> dem har været de fortvivlede ejere af firhjulere konstrueret af frøæderne.
> Jeg har såmænd også i tidens løb selv haft den tvivlsomme fornøjelse selv
> at skrue på nogle af dem. Og med nævnte oplevelser til følge ganske ofte,
> sammenholdt med ejernes utallige fortællinger om tilsvarende oplevelser på
> værkstederne har givet mig dette klokkeklare billede af, hvad for noget
> bras omtalte indretninger er.

Tjah - og jeg kender rigtigt mange med franske biler, der kører
problemfrit - og adskillige med f.eks. VW med problemer og dyre regninger.
Hvad skal vi så konkludere ud af det?


Brian (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-05-08 18:54

KASO wrote:

> Tjah - og jeg kender rigtigt mange med franske biler, der kører
> problemfrit - og adskillige med f.eks. VW med problemer og dyre
> regninger. Hvad skal vi så konkludere ud af det?

At svenske biler er de bedste ?

/Brian



KASO (07-05-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-05-08 22:23


"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4821ecd3$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO wrote:
>
>> Tjah - og jeg kender rigtigt mange med franske biler, der kører
>> problemfrit - og adskillige med f.eks. VW med problemer og dyre
>> regninger. Hvad skal vi så konkludere ud af det?
>
> At svenske biler er de bedste ?

Hvornår er svenskerne begyndt at lave biler?

Jeg troede de holdt sig til landbrugsredskaber........


Brian (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-05-08 18:41

KASO wrote:

> Hvornår er svenskerne begyndt at lave biler?
>
> Jeg troede de holdt sig til landbrugsredskaber........

Dælme længe siden jeg har set en traktor med Saab skilt

/Brian



Ukendt (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-08 18:47

On Thu, 8 May 2008 19:40:48 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>KASO wrote:
>
>> Hvornår er svenskerne begyndt at lave biler?
>>
>> Jeg troede de holdt sig til landbrugsredskaber........
>
>Dælme længe siden jeg har set en traktor med Saab skilt
>
Naaah, Saab-skiltene sidder på noget, der flyver ) Volvo-skiltet
sidder på en del landbrugsmaskiner rundt om i landet - derfor den
gamle joke "hvordan tuner man en Volvo? - man hæver ploven!"

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Folmer Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-05-08 18:54

On Thu, 08 May 2008 19:47:21 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Thu, 8 May 2008 19:40:48 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>>KASO wrote:
>>
>>> Hvornår er svenskerne begyndt at lave biler?
>>>
>>> Jeg troede de holdt sig til landbrugsredskaber........
>>
>>Dælme længe siden jeg har set en traktor med Saab skilt
>>
>Naaah, Saab-skiltene sidder på noget, der flyver ) Volvo-skiltet
>sidder på en del landbrugsmaskiner rundt om i landet - derfor den
>gamle joke "hvordan tuner man en Volvo? - man hæver ploven!"

>--

Og dengang Volvo stadig havde baghjulstræk, havde de placeret motoren
skævt i motorrummet, så de stod lige når den kørte med det ene hjulpar
nede i plovfuren.

Som vi siger i min branche:

Har du noget du skal nå, så lad Volvo stå.

--

Venlig hilsen
Folmer

Jan Vennike (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 08-05-08 04:52



"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4820bdfb$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:fvq5c7$196c$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:481f619c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:fvla6h$2k8m$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>>>
>>>> Næh. Renault-ejerne har oftere brug for deres værksted end
>>>> Volvo-ejerne, der vel stort set kun får lavet service. Renault-ejerne
>>>> skal have skiftet alt muligt skrammel der er herredyrt, og undervejs
>>>> går yderligere i stykker der er endnu dyrere. Jeg skal _aldrig_ have en
>>>> frankobil...
>>>
>>> Ahh - og det ved du som mangeårig Renault- og Volvo-ejer?
>>>
>> Nej, men jeg har en stor bekendtskabskreds og mange søskende, og mange af
>> dem har været de fortvivlede ejere af firhjulere konstrueret af
>> frøæderne. Jeg har såmænd også i tidens løb selv haft den tvivlsomme
>> fornøjelse selv at skrue på nogle af dem. Og med nævnte oplevelser til
>> følge ganske ofte, sammenholdt med ejernes utallige fortællinger om
>> tilsvarende oplevelser på værkstederne har givet mig dette klokkeklare
>> billede af, hvad for noget bras omtalte indretninger er.
>
> Tjah - og jeg kender rigtigt mange med franske biler, der kører
> problemfrit - og adskillige med f.eks. VW med problemer og dyre regninger.
> Hvad skal vi så konkludere ud af det?

Uanset hvor stor en bekendtskabskreds man har, vil den ikke kunne
repræsentere nok mennesker.

Derfor laver man statistik, som en gang for alle skulle kunne dokumentere
hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

MEN

Den tager jo ikke højde for hvor forskellige vi er - forstået således at jeg
har fx en chef, som har en Peugeot 407 - og som han siger "han ved da godt
at der er lidt småting med den hist og her, men den er så dejlig at køre
i" - den har også drillet ham de par år han har haft den og før der havde
han en 406'er der også drillede - hvorimod jeg selv har det således at hvis
jeg smider penge efter en ny bil så SKAL den bare virke og hvis ikke den gør
det, kan INGEN få mig til at købe det samme mærke igen og igen.

Så det den ene ser som en "charme" vil pisse den anden seriøst af.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste