Olieskift på ny bil!
Fra : Lars k.

Dato : 29-04-08 14:14

Hej
Jeg er blevet tilrådt af forhandleren at skifte olie og filter efter de
første 2000 km på en ny Mazda.
Hvad siger i. Er det pengene ud af vinduet....

Lars

Fra : Klaus G.

Dato : 29-04-08 14:40

> Jeg er blevet tilrådt af forhandleren at skifte olie og filter efter de
> første 2000 km på en ny Mazda.
> Hvad siger i. Er det pengene ud af vinduet....
Penge ud af vinduet. Det gjorde man dengang fuldemandsmed stod og drejede
blokken til motoren hjemme i kælderen. På moderne motorere skal man ikke...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : TJ

Dato : 29-04-08 15:01

On Tue, 29 Apr 2008 15:40:07 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>Penge ud af vinduet. Det gjorde man dengang fuldemandsmed stod og drejede
>blokken til motoren hjemme i kælderen. På moderne motorere skal man ikke...

På den anden side sparer producenterne hvor de kan, så oliekvaliteten ab
fabrik er næppe den bedste...

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-04-08 15:22

> På den anden side sparer producenterne hvor de kan, så oliekvaliteten ab
> fabrik er næppe den bedste...
Catrol Longlife er vel Castrol Longlife?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-08 15:26

>Catrol Longlife er vel Castrol Longlife?

Nej ikke helt )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 15:26

"Lars k." skriver:

> Jeg er blevet tilrådt af forhandleren at skifte olie og filter efter de
> første 2000 km på en ny Mazda.
> Hvad siger i. Er det pengene ud af vinduet....

Lad dog forhandleren gøre det gratis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars k.

Dato : 29-04-08 15:42

> Lad dog forhandleren gøre det gratis.

Ja... det ville være skønt :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 16:10

"Lars k." skriver:

> Ja... det ville være skønt :)

Hvis forhandleren mener at det er så vigtigt og at han gerne vil se dig
igen i de næste mange år med din lille ny er det vel ikke for meget at
forlange ?

Fra : Lars k.

Dato : 29-04-08 17:50

> Hvis forhandleren mener at det er så vigtigt og at han gerne vil se dig
> igen i de næste mange år med din lille ny er det vel ikke for meget at
> forlange ?

Hvis jeg foreslog ham at han kunne betale kunne det være det pludselig ikke
var så nødvendigt længere....

Fra : H C Jensen

Dato : 29-04-08 15:43

"Lars k." <kan_ikke_bruges@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første 2000 km på en ny Mazda.
> Hvad siger i. Er det pengene ud af vinduet....

Spild af penge
Hans
Automekaniker

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-04-08 20:36

Lars k. wrote:
> Hej
> Jeg er blevet tilrådt af forhandleren at skifte olie og filter efter
> de første 2000 km på en ny Mazda.
> Hvad siger i. Er det pengene ud af vinduet....

Hvad siger serviceforskrifter? Siger de det ikke, mener jeg det er spild af
penge.

/F