Ny Bil Hilfe bitte
Fra : Hanne B

Dato : 28-04-08 22:43

Hello alle

Nå den gode gamle astra fra 93 gik ikke igennem syn. hun fik 7
anmærkninger, må køre hende og har tid hos Mekaniker på mandag.
Men nu går vi og overvejer hvor længe vi kan holde hende kørende.

Så vi ser os om efter en ny bil. Kan i hjælpe

Krav:

Skal have træk, skal gerne kunne køre med min en islandskhest i enheste
trailer a 600 kilo egen vægt og hyps vejer max 350 kilo.

Max koste 50.000 brænstof underordnet

Og på hvideplader

Hvad filan skal man vælge, er der nogen af jer hajer som kan finde et
par gode brugt biler til os.

Vi bor i Odense og bilen må meget gerne stå tæt på (læs radius max
100.km og ikke over storebælt)

Tusind tak for hjælpen på forhånd

Knus Hanne

Fra : Hanne B

Dato : 28-04-08 22:59

Hanne B skrev:
> [...]
> par gode brugt biler til os.
>
> Vi bor i Odense og bilen må meget gerne stå tæt på (læs radius max

Nå ja og så skal den være rummelig vi køre tit med en tuba. Her er astra
god når en af bagsæderne ligges ned =)

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-04-08 23:28

"Hanne B" <min@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og på hvideplader
>
> Hvad filan skal man vælge, er der nogen af jer hajer som kan finde et par

Jeg har min Mondeo 2,5 stc til salg, den kunne være et godt bud omend den
stå på den anden side af storebælt:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=54375488

Mvh Kim

Fra : Per

Dato : 29-04-08 07:27

"Hanne B" <min@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode brugt biler til os.
>
> Vi bor i Odense og bilen må meget gerne stå tæt på (læs radius max 100.km

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Suzuki-Liana-1,6-Breeze-5d_ID187000353.htm

Disse modeller har desuden få fejl iflg applaus bilsyn.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 01-05-08 09:37

> Skal have træk, skal gerne kunne køre med min en islandskhest i
> enheste trailer a 600 kilo egen vægt og hyps vejer max 350 kilo.
>
> Max koste 50.000 brænstof underordnet
>
> Og på hvideplader

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Nissan-Primera-1,6-5d.-GX-st.car_ID194524.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Carina-E-2,0-5d.-GLi-st.car_ID274441.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citro%C3%ABn-Xantia-2,0i-16V-Weekend-st.car-5d_ID575700024.htm

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-626-2,0-LX-st.car-5d_ID506300765.htm

Check for rust (specielt japserne) og servicebog (tandremmen, minus
Primeraen der har kædetræk til knasten). Hvis du er medlem af FDM få den
tjekket hos dem.

/tue

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-05-08 10:40

Nygaard (4330) wrote:

> [...]
>
> Check for rust (specielt japserne) og servicebog (tandremmen, minus
> Primeraen der har kædetræk til knasten). Hvis du er medlem af FDM få den

Jeg ville ikke vælge primera'en pga. for lille motor til det brug
(trailertræk). Jeg har en primera 2.0 fra 96 (dvs. næsten samme som den
der listes der, blot i hatchback) og med tung trailer og 4 mennesker,
skal den virkelig have tæsk på rigtig stejle bakker, så jeg tør slet
ikke tænke på hvordan den kører med en 1.6'er.

info til oplevelse:
4 mennesker med oppakning, 750kg trailer helt læsset kørte fra
Kristiansand til Flekkefjord (ca. 2 timers køretur i blandet
fjeldområde). Nogle steder skulle den ned i andet gear (ok, stigning på
vel 30 grader eller lign) for at hive sig over (det lyder ikke særlig
godt at køre med 4000rpm på den måde). Så at spænde en 1000kg trailer på
en 1.6'er er lige vel optimistisk.

Mvh
Thomas

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 01-05-08 19:43

> [...]
> mennesker, skal den virkelig have tæsk på rigtig stejle bakker, så
> jeg tør slet ikke tænke på hvordan den kører med en 1.6'er.

Hvis man bare skal prutte rundt i Danmark er 1.6eren ok, har selv haft en og
kørt rundt med en 1600 kg trailer på. Ikke lange stræk dog men det er
forhåbentligt for hesten ikke for langt der skal køres. Nuvel - Jeg ville
nok også i betragning af spørgerens indspark omkring benzinforbrug vælge en
bil med en større motor, hvis udvalget byder sig.

/tue