Hvad koster det at få lavet min bil?
Fra : ATN

Dato : 28-04-08 18:47

Så kunne jeg ikke trække den længere
Min fabelagtige Toyota Corolla GB fra '92 var til syn i dag, og følgende
skal laves hvis den skal kunne gå igennem et omsyn:

Skævbremsning 1 aksel, målt 25% (max 20%)
Sideskørter tæret zone c, v og h bag
Skærmkasse tæret zone c, højre bag
Bremserør tæret, langsgående
Sidepaneler tæret zone c, v og h bag

Nu er det sådan at jeg ved hvor jeg putter bezin på, sprinklervæske og
kan finde ud af at skifte mine pærer... og det var så også det jeg kunne
med en bil (ok. jeg kan da også finde ud af at køre den )

Er der nogen herinde der tør komme med et gæt på hvad sådan noget vil
kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?
- Eller skal jeg glemme alt om at få det lavet og så i stedet købe en
ny brugt bil?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 18:52

On Mon, 28 Apr 2008 19:47:18 +0200, ATN <junk@minusdettexot.dk> wrote:

> [...]
>kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?
>- Eller skal jeg glemme alt om at få det lavet og så i stedet købe en

Du skal finde et lille enmands værksted og bede ham gå den efter og
give en pris for syn. Hvis du kører til Toyota bliver det sikkert for
dyrt. Bremserne er nok ikke det store problem, men rustarbejdet er
timekrævende og dermed dyrt. Jeg ved ikke om det findes endnu, men der
fandtes engang et lille værksted, der ikke absolut skulle skifte hele
bilen, hvis de kunne nøjes med småting. Det lå på Pumpehusvej eller
hedder den nu Thomas Koppels Alle.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : ATN

Dato : 28-04-08 19:37

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> fandtes engang et lille værksted, der ikke absolut skulle skifte hele
> bilen, hvis de kunne nøjes med småting. Det lå på Pumpehusvej eller

ja, jeg er jo ikke for optimistisk efter have læst de første svar på mit
spørgsmål, men vil da liiiige undersøge det hos et værksted. Tak for
indputtet.

Mvh
Anders

Fra : Tom

Dato : 28-04-08 18:57

"ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse
> Så kunne jeg ikke trække den længere
> Min fabelagtige Toyota Corolla GB fra '92 var til syn i dag, og følgende
> skal laves hvis den skal kunne gå igennem et omsyn:
>
> Skævbremsning 1 aksel, målt 25% (max 20%)

Måske en hængende kaliber eller nedslidte klodser.
1.000-2.000 Kr

> Sideskørter tæret zone c, v og h bag

500-2.000 Kr

> Skærmkasse tæret zone c, højre bag

1.500 Kr

> Bremserør tæret, langsgående
> Sidepaneler tæret zone c, v og h bag

2-4.000 Kr

> [...]
> kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?
> - Eller skal jeg glemme alt om at få det lavet og så i stedet købe en ny

Glemt bilen og køb en anden.
Kan kun betale sig at lave hvis man kender en mekaniker der kan lave det til
vennepris.

Priserne er mit skøn uden at vide hvor slemt det er.

--
Tom

Fra : ATN

Dato : 28-04-08 19:38

Tom skrev:
> "ATN" <junk@minusdettexot.dk> skrev i en meddelelse

> Måske en hængende kaliber eller nedslidte klodser.
> [...]

Ja, frygtede lidt at få det svar

> Kan kun betale sig at lave hvis man kender en mekaniker der kan lave det til
> vennepris.

Kender ikke en sådan

> Priserne er mit skøn uden at vide hvor slemt det er.

Tak for forsøget

Mvh
Anders

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 28-04-08 19:01

> [...]
> kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?
> - Eller skal jeg glemme alt om at få det lavet og så i stedet købe en ny

Skævbremsning kan være hvis det er slemt, kaliber, skiver, klodser.
Bremserør bør nok skiftes komplet
Paneler fuld længde begge sider.
Skørter.. er samme besvær som paneler.

Du slipper næppe under en 10'er alene i reservedele og så er der nok 12
timer arbejdsløn til min. 400+moms.

Jeg ville nok hæve de 1500 i skrot. Og ofre en 30'er på en anden bil, som så
nok holder 4år.

mvh
Leon

Fra : ATN

Dato : 28-04-08 19:40

Leon Hulstrøm skrev:
> [...]
> timer arbejdsløn til min. 400+moms.
>
> Jeg ville nok hæve de 1500 i skrot. Og ofre en 30'er på en anden bil, som så

Æv æv æv....
Var sku så glad for min lille bil
Men tak for hjælpen.

Mvh
Anders

Fra : alexbo

Dato : 28-04-08 20:22

"ATN" skrev

> Æv æv æv....
> Var sku så glad for min lille bil

Så få den lavet,
det er bedre at bruge 12-15.000 kr på en bil du kender end at købe noget til
30-40.000 kr. der alligevel skal laves om et par år.

Jeg synes ikke reparationerne lyder så skræmmende, det afhænger mere af
standen på resten af bilen, kan du ved at lave det nu køre 4-6 år mere så er
det en god forretning.

Som det er foreslået, find et lille værksted, et som nogen du kender kan
anbefale, en lille mekaniker/pladesmed der stort set ikke laver andet end at
syne ældre
biler.

Hvis ikke du kan finde sådan et så er det svært, rustarbejde er ikke noget
for de store værksteder, der er ingen der gider arbejde med det, og det
bliver slet ikke til at betale.

Jeg kan desværre ikke selv anbefale nogen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Møller

Dato : 28-04-08 19:07

ATN skrev:
> [...]
> kan finde ud af at skifte mine pærer... og det var så også det jeg kunne
> med en bil (ok. jeg kan da også finde ud af at køre den )

Når du fylder sprinklervæske på fordobler du værdien

Fylder du tanken med benzin 4-dobles værdien

> [...]
> kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?
> - Eller skal jeg glemme alt om at få det lavet og så i stedet købe en ny

Hvis du ikke kan lave det selv, så glem det, køb en ny bil.
Eller mener du en anden brugt?

Har du aldrig vedligeholdt den mod rust, jeg har to biler, franske! den ene af samme alder, og der
er intet rust, den anden fra 98, blev kørt til syn samme dag som jeg fik påmindelse, uden at jeg
rørte ved den: intet at bemærke.

Og så lige: er det så mærkeligt, at jeg ind i mellem føler mig lidt usikker på mine medbilisters
ansvarsfølelserne når de bevæger sig ud i trafikken med skævbremsning, tærede bremserør og lignende.
Jeg har lige ikke købt noget ekstra Brasso til glorien )
Min holdning er, at biler til enhver tid skal kunne gå gennem syn eller holdes ude af trafikken.

Møller

Fra : ATN

Dato : 28-04-08 20:01

Møller skrev:

> Når du fylder sprinklervæske på fordobler du værdien

Det er fandeme noget dyrt sprinklervæske du kommer i dine biler!

> Fylder du tanken med benzin 4-dobles værdien

Der kan vel være for omkring 400,- i tanken og hvis jeg kan få 1500,-
for at skrotte den, kan jeg ikke liiige få dit regnskab til at hænge sammen.

> Hvis du ikke kan lave det selv, så glem det, køb en ny bil.
> Eller mener du en anden brugt?

Ja. Skal have mig en ny bil og den skal være brugt

> Har du aldrig vedligeholdt den mod rust,

Nej. Har haft den i tre år og ham jeg købte den af havde allerede
misvedligeholdt rustbehandlingen.

jeg har to biler, franske! den
> ene af samme alder, og der er intet rust, den anden fra 98, blev kørt
> til syn samme dag som jeg fik påmindelse, uden at jeg rørte ved den:
> intet at bemærke.

Godt for dig.

For to år siden var der heller intet at bemærke på min Toyota (bort set
fra at der var gået en pære i nummerpladelyset).

> Og så lige: er det så mærkeligt, at jeg ind i mellem føler mig lidt
> usikker på mine medbilisters ansvarsfølelserne når de bevæger sig ud i
> trafikken med skævbremsning, tærede bremserør og lignende.

Synes der er andet du bør være mere bekymret for.
Jeg synes klart det er værre med den kraftigt stigende egoisme i traffikken!

> Jeg har lige ikke købt noget ekstra Brasso til glorien )
> Min holdning er, at biler til enhver tid skal kunne gå gennem syn eller
> holdes ude af trafikken.

Men er det ikke netop derfor at vi skal til syn hvert andet år? For at
få dårlige biler fjernet fra vejene? Når nu den gik gennem syn sidst
uden bemærkninger, kan jeg vel ikke andet end at gå ud fra at den er
forsvarlig at køre i de næste to år?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 20:06

On Mon, 28 Apr 2008 21:00:42 +0200, ATN <junk@minusdettexot.dk> wrote:

<...>

>Der kan vel være for omkring 400,- i tanken og hvis jeg kan få 1500,-
>for at skrotte den, kan jeg ikke liiige få dit regnskab til at hænge sammen.

Jeg tror du kan klemme for 500,- ned i den )))) (sorry)

<...>

Jeg er bange for, det er slut men prøv at finde de små værksteder, der
laver biler i stedet for regninger. Måske er der en chance - og måske
kan ordet "orange" bruges

Fra : Møller

Dato : 28-04-08 20:11

ATN skrev:

> Synes der er andet du bør være mere bekymret for.
> Jeg synes klart det er værre med den kraftigt stigende egoisme i
> traffikken!

Jeg give dig helt ret i at det er et stigende og alvorligt problem )

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 20:44

ATN <junk@minusdettexot.dk> skrev :

>Er der nogen herinde der tør komme med et gæt på hvad sådan noget vil
>kommet til at koste hvis man skal have det lavet i nærheden af Kbh?

hvad er dit budget ?

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-08 00:35

On Apr 28, 9:21 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "ATN"  skrev

> Så få den lavet,
> det er bedre at bruge 12-15.000 kr på en bil du kender end at købe noget til
> 30-40.000 kr. der alligevel skal laves om et par år.

Det vil jeg så ikke mene.
Efter 12-15.000 på Corolla'en er det stadig den samme gamle bil.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Brian

Dato : 29-04-08 13:44

Christian B. Andresen wrote:

> Det vil jeg så ikke mene.
> Efter 12-15.000 på Corolla'en er det stadig den samme gamle bil.

Og for 30-40.000 står du i bedste fald med en anden gammel bil.

Hvis ATN er glad for bilen, og der ikke er det store bøvl med den (andet end
ATN's manglende vedligeholdelse) er det sikre valg da at få den reppet.

/Brian