Ny bil og prisoverslag på en fuldlakering
Fra : Morten Lund

Dato : 28-04-08 15:38

Hej

Så er jeg kommet videre med mit projekt: At bygge en Unimog om til
Autocamper. Projektet er under forløbet blevet justeret lidt. Så det blev
istedet en MAN 10.163 4x4 fra 1999. Den er mere praktisk, mere komfortabel
og giver mulighed for større opbygning til en billigere pris. Eneste
kompromis er knap så gode terrænegenskaber.

Nå, men kort sagt: Jeg har fået hentet min bil i Holland og har den nu
stående som chassis. Umiddelbart ser bilen ud til at være i teknisk god
stand, men knap så pæn kosmetisk. Så nu vil jeg gerne have en række små
buler suget ud og givet den en fuldlakering af chassisramme og førerhus.

Nogen der har en ide om hvad noget sådan vil koste?

Jeg formoder der er mængderabat på buleudretningen? Jeg vil tro der er
omkring 20 buler i alt.

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 28-04-08 17:02

> Jeg formoder der er mængderabat på buleudretningen? Jeg vil tro der er
> omkring 20 buler i alt.

Sidst jeg fik udrettet buler, betalte jeg "pr. felt". Dvs. dør, forskærm,
kølerhjælm osv. talte som felter. Så hvis dine buler ikke er alt for
spredte, er det ikke så dyrt.

/Kasper Hansen

Fra : Henning

Dato : 28-04-08 18:15

>Jeg formoder der er mængderabat på buleudretningen? Jeg vil tro der er
>omkring 20 buler i alt.

Hvis den alligevel skal slibes, spartles og males, hvorfor så ikke få
udbedret bulerne i den forbindelse?

Fra : Anders Majland

Dato : 28-04-08 20:42

> Nogen der har en ide om hvad noget sådan vil koste?

Mon ikke der er ide i at lære at lave det selv ?

Mario (http://www.southing.com) er godt igang med ombygning af en lastbil
til rejsebrug. Men nu kan jeg ikke lige finde billeder. Mener det var en
ældre dansk militærlastbil - måske en 12ton mercedes med stor kasse på.

Jeg kan også huske at jeg har set billeder af ham spartle og male den.